AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Akkurat nå har jeg bare deltidsstilling som ikke gir meg så veldig mye i inntekt i året. Prøvde å søke på noen kredittkort ( pga fordeler, ikke fordi jeg vil ha mer penger! ), men jeg tjener ikke nok i følge selskapene. Jeg tjener rundt 110 000kr året etter skatt. Prøvde å søke på 365 kortet pga det har jo mange fordeler, men no chance. Jaja, da gir jeg opp og venter, det er ikke verre. Men da lurer jeg på hvordan andre får kredittkort, og klarer å havne i uføret? Om de krever at du tjener en viss grense, så burde man vel ha nok fra før av? Alle kan vel ikke søke pga fordeler?
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Du tenker på mastercard ikke sant? Synes det er litt merkelig om du ikke får det. Venninna mi som ikke en gang har fullført vgs og lever på lån og stipend selv om hun bor hjemme, bestilte kredittkort. Hun hadde et lån på ca 100 000 og null inntekt utenom stipend/lån. Jeg personlig vil ikke ha og skal aldri skaffe det, så kan ikke si noe mer utenom det eksemplet her
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Ja, det blir vel mastercard, 365privat heter det, og her er betingelsene for å få det: Du kan kun søke dersom du kan svare ja på alle punktene nedenfor: * Jeg er over 21 år. * Jeg har en fast inntekt på over 140.000.- pr. år. * Jeg har ingen registrerte inkassosaker på meg de siste 3 år. * Jeg har ikke misligholdt noen former for lån de siste 3 år. Har ingen inkasso, ikke noe misligholdt lån, men jeg tjener nok ikke over 140.000kr, så det er vel der det ligger. Og det er bare akkurat dette kortet jeg vil ha, pga cashback og rabatten på drivstoff. Takk for svar forresten, kanskje det er lavvere krav på det din venninne har?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Ja, det blir vel mastercard, 365privat heter det, og her er betingelsene for å få det: Du kan kun søke dersom du kan svare ja på alle punktene nedenfor: * Jeg er over 21 år. * Jeg har en fast inntekt på over 140.000.- pr. år. * Jeg har ingen registrerte inkassosaker på meg de siste 3 år. * Jeg har ikke misligholdt noen former for lån de siste 3 år. Har ingen inkasso, ikke noe misligholdt lån, men jeg tjener nok ikke over 140.000kr, så det er vel der det ligger. Og det er bare akkurat dette kortet jeg vil ha, pga cashback og rabatten på drivstoff. Takk for svar forresten, kanskje det er lavvere krav på det din venninne har?
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Ja, det blir vel mastercard, 365privat heter det, og her er betingelsene for å få det: Du kan kun søke dersom du kan svare ja på alle punktene nedenfor: * Jeg er over 21 år. * Jeg har en fast inntekt på over 140.000.- pr. år. * Jeg har ingen registrerte inkassosaker på meg de siste 3 år. * Jeg har ikke misligholdt noen former for lån de siste 3 år. Har ingen inkasso, ikke noe misligholdt lån, men jeg tjener nok ikke over 140.000kr, så det er vel der det ligger. Og det er bare akkurat dette kortet jeg vil ha, pga cashback og rabatten på drivstoff. Takk for svar forresten, kanskje det er lavvere krav på det din venninne har? Bare hyggelig! Kan godt hende det er en sperre på f. eks 5000,- om gangen. Jeg aner veldig lite, har ikke vurdert mastercard selv, så har ingen informasjon Lykke til da!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 Jeg fikk mastercard automatisk av banken min når jeg ble 18. Uten jobb og inntekt. Jeg klipte det i stykker og ga beskjed til banken om at jeg synes det var uhørt at de sender kredittkort til så unge mennesker som faktisk ikke har penger.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 Jeg fikk mastercard automatisk av banken min når jeg ble 18. Uten jobb og inntekt. Jeg klipte det i stykker og ga beskjed til banken om at jeg synes det var uhørt at de sender kredittkort til så unge mennesker som faktisk ikke har penger. Ja, det var skammelig gjort av banken, snakk om å friste unge mennesker ut i gjelden
challenger Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 Jeg fikk mastercard automatisk av banken min når jeg ble 18. Uten jobb og inntekt. Jeg klipte det i stykker og ga beskjed til banken om at jeg synes det var uhørt at de sender kredittkort til så unge mennesker som faktisk ikke har penger. Det fikk jeg også, helt uten forespørsel. Skulle bytte fra electron til visa, og fikk da plutselig et mastercard i posten i tillegg til det nye bankkortet:s Jeg tok å gjemte kortet en plass, og nå husker jeg ikke hvor jeg la det:p Har ikke tenkt til å bruke det, verken da eller nå!
Rødtoppen86 Skrevet 16. november 2011 #9 Skrevet 16. november 2011 Slike spesielle kort med svært gode betingelser krever ofte litt høyere lønn og slikt, og det er egentlig bare bra, så ikke alle og ehver går rundt med penger de ikke har. Den enkleste plassen derimot å få kredittkort fra, er som noen kanskje har skjønt fra sin egen bank. Må si jeg ble forskrekket over at de sender ut mastercard sånn uten videre :O Det visste jeg ikke at var lovlig en gang.
Hipster Skrevet 16. november 2011 #10 Skrevet 16. november 2011 Jeg fikk mastercard automatisk av banken min når jeg ble 18. Uten jobb og inntekt. Jeg klipte det i stykker og ga beskjed til banken om at jeg synes det var uhørt at de sender kredittkort til så unge mennesker som faktisk ikke har penger. Fikk jeg også, men ulikt deg brukte jeg mastercardet og vips, hei 5000 i gjeld. Har ikke sjans til å betale tilbake en gang. Dumme regninger.
Gjest SnowLeopard Skrevet 16. november 2011 #11 Skrevet 16. november 2011 For å svare på selve spørsmålet sånn generelt, så vil jeg si at det er altfor lett. Jeg kjenner mange, mange med kredittkortgjeld til langt over ørene. Burde ikke være slik.
Gjest Lille-pus Skrevet 16. november 2011 #12 Skrevet 16. november 2011 365Privat er det perfekte kort, - for den strukturerte bruker med stålkontroll. Om jeg var deg, TS, så ville jeg ventet til jeg tjente over minstegrensen for 365Privat, og så vurdere å søke Fokus om dette kortet. Frem til du tjener mer enn 140" i året så forstår jeg godt at det er surt å ikke kunne få anledning til å hente fordelene ved akkurat dette kortet, men slik er desverre verden skrudd sammen. Forøvrig aldeles enig med dem som påpeker at kredittkort under ingen omstendigheter burde sendes "per automatikk" til bankens kunder. Veien fra himmel til helvete kan bestå av noen tastetrykk... - sier hun som ble oppringt av Fokus da kortet skulle lanseres, var forhåndsgodkjent og likevel tok tenkepause på om hun faktisk hadde lyst på dette kortet. Jada, jeg har det, bruker det med stor fornuft, og høster fordelene
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #13 Skrevet 16. november 2011 Hei, ts her Ja, jeg har sånn 300 000kr på sparekonto som jeg har spart de siste årene, jeg har stååålkontroll og kjøper aldri noe med mindre det er for penger jeg alt HAR i hånden Jeg var nok bare interessert i 365privat fordi det har jo supre fordeler. Jeg skal ut i mye bedre betalt jobb til høsten da dette bare er deltid, og da skal jeg skaffe meg det.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #14 Skrevet 16. november 2011 Forresten er det helt idiotisk å bare sende ut kredittkort i hytt og pine, også biter folk som ikke tenker seg om der og da på, og havner i grusom gjeld. For unge mennesker uten jobb og inntekt, kan dette ødelegge for fremtidig huskjøp, billån og alt. De skulle skammet seg!
Gjest Lille-pus Skrevet 16. november 2011 #15 Skrevet 16. november 2011 (endret) Hei, ts her Ja, jeg har sånn 300 000kr på sparekonto som jeg har spart de siste årene, jeg har stååålkontroll og kjøper aldri noe med mindre det er for penger jeg alt HAR i hånden Jeg var nok bare interessert i 365privat fordi det har jo supre fordeler. Jeg skal ut i mye bedre betalt jobb til høsten da dette bare er deltid, og da skal jeg skaffe meg det. Da er vi like på det området jeg har markert ut i ditt innlegg, og med de forutsetningene så tør jeg påstå at 365Privat er et bra kort for deg til høsten Hold på det uthevede prinsippet og høst fordelene. Det er de samme rammene jeg bruker kortet under Endret 16. november 2011 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå