AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Jeg er veldig deprimert for tiden. Grunnen er at jeg er singel. Litt flaut Dessuten har jeg vært singel i over 8 år nå, så det er sikkert også en god grunn. Jeg vil jo ikke være singel, men nå er nå ting bare sånn. Føler ikke at jeg kan gå til fastlegen å si at jeg er deprimert fordi jeg er singel? Det blir nesten litt dumt... Men jeg er en person som trenger mye nærhet for å være lykkelig! Og derfor takler jeg dårlig å være så lenge alene. Jeg sliter forresten med ADD. Jeg er en sånn snill og pliktoppfyllende ung dame på 30, men er forferdelig sårbar. Faller så langt ned når det skjer noe vondt... Iblant er jeg så langt nede og har det så vondt at jeg vil bort fra alt, men det blir bare med tanken... Vet ikke hva jeg skal gjøre...?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Kjenner meg litt igjen, men vil ikke si at jeg er deprimert da. Føler bare et tomrom i livet mitt, og det er hardt nok det. Har du datet noe da? Kom deg ut og treff mannfolk, han kommer jo ikke ruslende og banker på døra di Selv dater jeg som bare det, men det blir aldri til noe. Og til slutt kommer tanker som at det er jeg det er noe galt med. Jeg har nå tatt skrittet til datingsider, og krysser fingrene for at det dukker opp en mann der
Lutetium 71 Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Jeg er veldig deprimert for tiden. Grunnen er at jeg er singel. Litt flaut Dessuten har jeg vært singel i over 8 år nå, så det er sikkert også en god grunn. Jeg vil jo ikke være singel, men nå er nå ting bare sånn. Føler ikke at jeg kan gå til fastlegen å si at jeg er deprimert fordi jeg er singel? Det blir nesten litt dumt... Men jeg er en person som trenger mye nærhet for å være lykkelig! Og derfor takler jeg dårlig å være så lenge alene. Jeg sliter forresten med ADD. Jeg er en sånn snill og pliktoppfyllende ung dame på 30, men er forferdelig sårbar. Faller så langt ned når det skjer noe vondt... Iblant er jeg så langt nede og har det så vondt at jeg vil bort fra alt, men det blir bare med tanken... Vet ikke hva jeg skal gjøre...? Er du deprimert, går du til fastlegen og får hjelp evt henvisning til psykolog. Årsaken er forsåvidt irrelevant. Det er vanlig å ha en følelse av at det ikke er alvorlig nok, til å rettferdiggjøre hjelp, når du er deprimert. Søk hjelp du! Har du ADD, bør du jo få hjelp for det også, og du ikke får det pr. idag?
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Kjenner meg litt igjen, men vil ikke si at jeg er deprimert da. Føler bare et tomrom i livet mitt, og det er hardt nok det. Har du datet noe da? Kom deg ut og treff mannfolk, han kommer jo ikke ruslende og banker på døra di Selv dater jeg som bare det, men det blir aldri til noe. Og til slutt kommer tanker som at det er jeg det er noe galt med. Jeg har nå tatt skrittet til datingsider, og krysser fingrene for at det dukker opp en mann der Nei, jeg har aldri datet noen. Er så sjenert Da jeg hadde kjæreste for over 8 år siden, traff jeg han gjennom fest. Jeg var veldig sjenert, og vi var sammen en stund, men jeg klarte aldri kommunisere skikkelig med han. Han var alltid snill mot meg, men etter et halvt år gjorde han det plutselig slutt. Sikkert fordi jeg var som jeg var, tenker jeg ... Sliter mye med dårlig selvtillit og selvbilde, og skyldfølelse. Hadde jeg datet mye ville jeg nok vært redd for hva andre skulle si om meg. Håper på at jeg skal møte noen som er trygg og god, og som forstår meg. Nesten så jeg skulle blitt sammen med en terapeut!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 Er du deprimert, går du til fastlegen og får hjelp evt henvisning til psykolog. Årsaken er forsåvidt irrelevant. Det er vanlig å ha en følelse av at det ikke er alvorlig nok, til å rettferdiggjøre hjelp, når du er deprimert. Søk hjelp du! Har du ADD, bør du jo få hjelp for det også, og du ikke får det pr. idag? Nei, får ingen hjelp med ADD. Hva hjelper mot det, da? Jeg tenker jo iblant på å prate med fastlegen, men ... er det normalt å bli deprimert fordi man er singel? TS.
Lutetium 71 Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 Nei, får ingen hjelp med ADD. Hva hjelper mot det, da? Jeg tenker jo iblant på å prate med fastlegen, men ... er det normalt å bli deprimert fordi man er singel? TS. Medisiner har god effekt på ADD/ADHD. Har du vært igjennom en nevropsykologisk undersøkelse, og ikke fått tilbud om medisiner? Man kan bli deprimert av så mangt, det skal vel normalt mer til enn "bare" å være singel, men mye ensomhet kan nok være en risikofaktor ja. Wiki om depresjon.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #7 Skrevet 15. november 2011 Medisiner har god effekt på ADD/ADHD. Har du vært igjennom en nevropsykologisk undersøkelse, og ikke fått tilbud om medisiner? Man kan bli deprimert av så mangt, det skal vel normalt mer til enn "bare" å være singel, men mye ensomhet kan nok være en risikofaktor ja. Wiki om depresjon. Ja, jeg var på neuropsykologisk senter i Oslo for 5 år siden og fikk diagnosen da. Men fikk ikke noe hjelp etter det. Jeg skjønte ikke hva ADD var engang, og det var ingen som forklarte noenting. Fastlegen tilbød tabletter, men jeg takket nei siden jeg ikke skjønte hva det var godt for. Iår fant jeg ut hva ADD er på egenhånd ... så jeg skjønner mer hva jeg sliter med. Huff ... Jeg er ganske ensom også, da. Sitter mye for meg selv. Har ikke venner akkurat her jeg bor.
Lutetium 71 Skrevet 15. november 2011 #8 Skrevet 15. november 2011 (endret) Ja, jeg var på neuropsykologisk senter i Oslo for 5 år siden og fikk diagnosen da. Men fikk ikke noe hjelp etter det. Jeg skjønte ikke hva ADD var engang, og det var ingen som forklarte noenting. Fastlegen tilbød tabletter, men jeg takket nei siden jeg ikke skjønte hva det var godt for. Iår fant jeg ut hva ADD er på egenhånd ... så jeg skjønner mer hva jeg sliter med. Huff ... Høres ut som du har fått svært mangelfull info? Bra du fant ut av det selv, ja. Du bør ta dette også opp med fastlegen din, for å komme inn i ett medisineringsløp igjen. Det er egentlig ingen andre ordentlig effektive ting mot ADD/ADHD, enn ADHD medisiner. Jeg er ganske ensom også, da. Sitter mye for meg selv. Har ikke venner akkurat her jeg bor. Det der er absolutt en risikofaktor for utvikling av depresjon. I tillegg har du ADD, noe som også er en risikofaktor for utvikling av depresjon. Så kom deg til legen ASAP! Om ikke annet for å få behandling av ADDen din. Det kan godt hende depresjonen din også letner littegrann, når du får hjelp mot denne. Endret 15. november 2011 av Lutetium 71
Lutetium 71 Skrevet 15. november 2011 #10 Skrevet 15. november 2011 ? Trykket på feil knapp. Fixet nå! 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #11 Skrevet 15. november 2011 Trykket på feil knapp. Fixet nå! Haha, skjønte det da Ja, jeg burde vært til fastlegen, men jeg skulle gjerne gått til en fastlege i Oslo som har litt peiling på ADD. Har allerede gått til fastlegen og div.psykologer og psykiatere de siste 10 årene, så jeg er veldig sliten av det. Jeg har forresten mye familie her, men det er liksom ikke det samme som venner. Men møter venner iblant.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #12 Skrevet 15. november 2011 Kjenner meg igjen der ja! Vet ikke om jeg kan si at det er singellivet som gjør meg deprimert, eller om jeg bare trenger en ved siden min til å komme meg gjennom depresjonen jeg har. Det hjelper ikke å være så deprimert når du skal date noen heller da.. i tillegg til at jeg er veldig sjenert jeg også
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #13 Skrevet 16. november 2011 Kjenner meg igjen der ja! Vet ikke om jeg kan si at det er singellivet som gjør meg deprimert, eller om jeg bare trenger en ved siden min til å komme meg gjennom depresjonen jeg har. Det hjelper ikke å være så deprimert når du skal date noen heller da.. i tillegg til at jeg er veldig sjenert jeg også Men om man dater noen får man mening i livet? Da blir man glad igjen Jeg er sikker på at jeg blir det iallfall.. Men så er jeg så sjenert, og jeg er vel ikke verdens vakreste heller ... da blir det vanskelig. TS.
Lutetium 71 Skrevet 16. november 2011 #14 Skrevet 16. november 2011 Haha, skjønte det da Ja, jeg burde vært til fastlegen, men jeg skulle gjerne gått til en fastlege i Oslo som har litt peiling på ADD. Ta med papirene du har fått fra da du fikk konstantert ADD diagnosen. Er fastlegen din en gnom, bytter du til en annen på nav.no. (Jeg bor ikke i Oslo, så jeg kan ikke anbefale noen) Jeg tror ikke det er vanlig at fastlegen tar seg av behandlingen av ADD/ADHD i starten heller. Det er nok mer en oppgave for en poliklinikk. Når du er kommet igang med jevn medisinering, tar fastlegen over ansvaret igjen. Har allerede gått til fastlegen og div.psykologer og psykiatere de siste 10 årene, så jeg er veldig sliten av det. Jeg har forresten mye familie her, men det er liksom ikke det samme som venner. Men møter venner iblant. Jeg vil tro du har mest utbytte av å sparke igang behandlingen av ADDen din akkurat nå. Begynn med grunnproblemet! Men snakk med fastlegen din om det. Ikke ta råd fra en gnom på kg! :gjeiper: 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå