Gå til innhold

Er det vikelig JEG som ikke tar hennsyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har to barn med en annen kvinne jeg har ikke, men ØNSKER MEG SÅ !! Sakket med kjæersten min om et nytt par i vennegjengen hans, der han forklarte at de to (det to i det nye paret, ikke kjærestn min og venninna)hadde noe på gang før de igjenn ble ett par, men at de hadde samme problemet som oss - at HAN ikke tok hennsyn til atHO hadde barn...FAEN! får en jævel... er det slik folk med barn ser det ..at vi som ikke har fått barn mmed mr. wrong one ikke tar hensyn fordi vi ønsker oss barn??

ble helt paff, orden "glad i deg og" va vel ikke helt sanne og var venskelige å avslutte samtalen med

kjente jeg ble provosert av det, for føler det er mere de som ikke tar høyde for hvem de dater og blir sammen med , -og burde latt være å involvere seg med ny partner om de ikke vil ha flere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hæ?

• Liker 18
Skrevet

Det er jo like mye ditt ansvar å ikke involvere deg med en som ikke vil ha fler barn. Om man ønsker barn eller ei, er noe som bær diskuteres tidlig i et forhold, og det er ikke noe mer den enes ansvar enn den andres.

Skrevet

Kan du prøve igjen!

Falt av lasset mot slutten av andre setning. Startet på nytt igjen, men forstår fortsatt ikke hva du egentlig spør om...

• Liker 3
Skrevet

Så du mener at man skal ta for gitt at alle av motsatt kjønn som ikke har barn fra før vil ha barn?

Er ellers enig med deg i at det ikke er hensynsløst å ønske seg barn med noen som allerede har barn, men det er jo en diskusjon en må ta sammen, og bli enige om. Blir man ikke enige så får man heller vurdere om forholdet har noen fremtid. Det er jo engang sånn at man ikke kan tvinge andre til å få barn, eller ønske å ha barn, heldigvis..

• Liker 1
Skrevet

hæ?

Dette var da enkelt å forstå.

Ts har ikke barn med en annen kvinne, men ønsker seg det. Kjæresten til ts har allerede barn, med en annen kvinne.

Ts og kjæresten har snakket om at et par i vennegjengen, hadde noe på gang, før de ble et par. Mannen i det forholdet de snakket om, tok ikke hensyn til at kvinnen i forholdet hadde barn.

Så er spørsmålet om de som ikke har fått barn med feil fyr, er hensynsløs om de ønsker seg barn?

• Liker 4
Skrevet

Du har like mye rett til å ønske deg barn som alle andre. Hvis ikke din samboer vil ha flere og er helt steil på det må du vurdere hvor mye det å ha et eget barn betyr for deg. Det samme bør samboeren gjøre, ett barn til og beholde deg eller ingenting.

Å gå ut av ett forhold fordi man ønsker seg barn er en ærlig sak spør du meg.

• Liker 2
Skrevet

Så det du mener er at JEG er hensynsløs når JEG har sagt fra dag én at JEG ikke vil ha flere barn?

Er i et forhold med en barnløs. Og har fra første stund sagt i fra at jeg ikke vil ha flere barn. Det har vært klart. Om h*n nå kom og sa at jeg var hensynsløs av den grunn, så hadde h*n gått på hue og ræva ut døra!

Skrevet

Jeg var ekstremt tydelig på at JEG ikke ønsket meg flere barn LENGE før mannen og jeg ble et par... Faktisk var det en av grunnene til at jeg ikke gikk inn i noe selv om han tydelig ønsket det over lang tid fra vi møttes, fordi han hadde sagt at han så for seg et liv med egne barn...

Etter et halvt år hvor han ba meg ut og forsøkte få meg på gli mens jeg stadig gjentok meg selv på dette satte jeg meg ned og forklarte at jeg aldri ville endre mening, jeg hadde de barn ejg kunne tenke meg og at om han virkelig ville ha meg måtte han være 100% sikker på at eget ønske om barn ikke var så viktig som han hadde sagt før.. Det var en lang og vond samtale, men jeg føler at det var den rette. Jeg vil ikke være den som nekter han egne barn, men i et forhold med meg må han velge det bort - jeg kan ikke ta det valget for han..

Jeg visste den gang som i dag at for meg er flere barn ikke et tema og jeg var helt åpen og ærlig på dette.

Han sier oppriktig at han ikke angrer på at han valgte meg og mine barn, men legger ikke skjul på at det av og til stikker med tanken på egne - men han sier også at han ikke kan gi meg noe ansvar for dette fordi han visste hvor landet lå.

Dersom TS visste at hennes partner ikke ønsket seg flere barn og mannen visste at TS ønsket seg barn vil jeg gå så langt som å si at forholdet er bygget på at begge er egoistiske og håper den andre vil endre mening til fordel for deres egen....

Skrevet

Ts har ikke barn med en annen kvinne, men ønsker seg det. Kjæresten til ts har allerede barn, med en annen kvinne.

Ts og kjæresten har snakket om at et par i vennegjengen, hadde noe på gang, før de ble et par. Mannen i det forholdet de snakket om, tok ikke hensyn til at kvinnen i forholdet hadde barn.

Så er spørsmålet om de som ikke har fått barn med feil fyr, er hensynsløs om de ønsker seg barn?

Skjønner fortsatt ikke

• Liker 1
Skrevet

Veldig rotete forklart... Men så lenge ein er klar på at ein ikkje ynskjer barn i starten av ein forhold, er jo det ein ærleg sak. Motsatt og, sjølvsagt - om du ynskjer barn. Veldig lurt å finne ut av sånt tidleg i eit forhold. Viss du TS ynskjer barn, medan kjærasten din ikkje gjer det, bør du revurdere forholdet.

Skrevet

er det slik folk med barn ser det ..at vi som ikke har fått barn mmed mr. wrong one ikke tar hensyn fordi vi ønsker oss barn??

Jeg falt også ut av denne særdeles dårlige formuleringen, så kan nok ikke hjelpe dessverre..

Men er det sånn at dere som ikke har fått barn, ser på oss med barn fra før, som at vi har fått det med mr. wrong (eller mrs.)

Vel, beklager å måtte si det, men for de aller fleste av oss så har det engang vært mr/mrs right! Også moren til din manns barn har engang vært hans mrs. right!

Skjerp holdningen din før barna snapper den opp! Kanskje mannen din har et poeng?

Skrevet

Kjæresten min har to barn med en annen kvinne jeg har ikke, men ØNSKER MEG SÅ !! Sakket med kjæersten min om et nytt par i vennegjengen hans, der han forklarte at de to (det to i det nye paret, ikke kjærestn min og venninna)hadde noe på gang før de igjenn ble ett par, men at de hadde samme problemet som oss - at HAN ikke tok hennsyn til atHO hadde barn...FAEN! får en jævel... er det slik folk med barn ser det ..at vi som ikke har fått barn mmed mr. wrong one ikke tar hensyn fordi vi ønsker oss barn??

ble helt paff, orden "glad i deg og" va vel ikke helt sanne og var venskelige å avslutte samtalen med

kjente jeg ble provosert av det, for føler det er mere de som ikke tar høyde for hvem de dater og blir sammen med , -og burde latt være å involvere seg med ny partner om de ikke vil ha flere..

Sa han klart i fra da dere ble sammen at han ikke ønsket flere barn? Eller er det noe du har fått klarhet i underveis?

Var du den gang åpen om at du ønsker barn selv?

Har han ikke sagt klart i fra før, så skjønner jeg at du føler deg lurt hvis han først nå sier fra.

Skrevet

Har jeg forstått dette rett nå?

- Han vil ikke ha flere barn, du vil ha barn.

- Han føler at det er et problem at det er slik mellom dere

- Du mener at da burde han heller holdt seg singel resten av livet

Mener du helt seriøst at bare fordi noen ikke ønsker seg flere barn, så fortjener de ikke å finne kjærligheten igjen? Hvorfor?

Og du visste jo at han hadde barn fra før, og et naturlig samtaleemne før dere bestemte dere for å satse måtte vel vært hvorvidt det var aktuelt med et felles barn.

Skrevet

TS sier vel ikke at de som har barn fra før ikke fortjener å finne lykken igjen?

Det hun sier er at TS sin partner mener hun ikke tar hensyn til at han har barn fra før og at hennes ønske om barn er det som er grunnen til at han mener hun ikke tar hensyn....

Jeg må si jeg sliter litt med å se sammenhengen i hvordan ens ønske om barn kan sammenlignes med å ikke ta hensyn til de partneren har fra før men.... Han om det...

• Liker 2
Skrevet

ikke ifølge alle som plusset på hæ?-innlegget...

Skrevet

TS sier vel ikke at de som har barn fra før ikke fortjener å finne lykken igjen?

Hun sier her at de som har barn fra før ikke burde involvere seg med ny partner hvis de ikke vil ha flere barn selv.

Kanskje klønete formulert fra TS's side, men slik det står så høres det jo ut som at hun mener at dersom en har barn så bør en holde seg singel.

Faktisk kjenner jeg folk som helt seriøst mener det samme, så ingenting forundrer meg. Men disse er da enten ekstremt religiøse eller ekstremt sjalu :sjenert:

-og burde latt være å involvere seg med ny partner om de ikke vil ha flere..

Skrevet

Hun sier her at de som har barn fra før ikke burde involvere seg med ny partner hvis de ikke vil ha flere barn selv.

Kanskje klønete formulert fra TS's side, men slik det står så høres det jo ut som at hun mener at dersom en har barn så bør en holde seg singel.

Faktisk kjenner jeg folk som helt seriøst mener det samme, så ingenting forundrer meg. Men disse er da enten ekstremt religiøse eller ekstremt sjalu :sjenert:

Slik jeg leser det gjelder dette dersom de går inn i et forhold til noen som sier de ønsker seg barn mens de selv vet at de ikke vil ha flere og ikke kommuniserer dette på en god måte og dermed ender den uten barn opp med valget - bli eller gå etter at forholdet har utviklet seg..

Jeg mener også at de som ikke ønsker seg barn burde til enhver tid være tydelig på dette, og så tydelig at de IKKE kommer til å vurdere det senere at det ikke levner noen tvil - det er deres valg og det må de stå for, selv om det kanskje betyr at drømmedama/mannen går sin vei..

Skrevet

Jeg mener også at de som ikke ønsker seg barn burde til enhver tid være tydelig på dette, og så tydelig at de IKKE kommer til å vurdere det senere at det ikke levner noen tvil - det er deres valg og det må de stå for, selv om det kanskje betyr at drømmedama/mannen går sin vei..

Det er jeg helt enig i, men det virket ikke som at det var det TS mente. Men hele innlegget var en smule forvirrende, så det er godt mulig at jeg misforstod den delen.

Dersom hun mente at han burde sagt noe om at han ikke vil ha flere barn, og han visste at hun vil ha barn, så er jeg helt enig med TS såklart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...