Gå til innhold

Kjæreste m barn fra tidligere forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kommer alltid i andre rekke, mens den med bagasje forventer at den er topp pri i livet ditt. du vil aldri kunne være ett, er alltid "mitt og vårt". Er dere gift, er det bare den med barn som egrnlig er gift- har rett til å sitte i uskiftet bo om noe skjer. Du må forholde deg til eksen, se tuselappene fly fra deres husholdnig samtidig som du betaler en regning eksta og tør ikke spørre om den ikke egenlig burde bli delt. se kjæresen oppføre seg som en puddel for eksen for ikke å miste kontakten med barnet, mens han helt glemmer at han faktisk har en avtale med deg...

de som får en ny sjanse burde vært takknemlige, mange fortener det ikke............

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også opplevd dette, og jeg opplevde å stå helt på sidelinjen med mindre det var snakk om å dele penger, kjøre og hente fra og til treninger og aktiviteter, vaske, rydde og lage mat osv. Ellers så var jeg bare der, og fikk ikke så mye oppmerksomhet, ble ikke inkludert. Jeg stakk, veldig fort.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har også opplevd dette, og jeg opplevde å stå helt på sidelinjen med mindre det var snakk om å dele penger, kjøre og hente fra og til treninger og aktiviteter, vaske, rydde og lage mat osv. Ellers så var jeg bare der, og fikk ikke så mye oppmerksomhet, ble ikke inkludert. Jeg stakk, veldig fort.

var det ett vont vanskelig valg ? ble hverdagen bedre uten? - så vanskelig når man er gld i noen, men vet d ikke er bra..

Skrevet

Slik er det svært ofte, dessverre!

Derfor er det utrolig mange av oss som avstår fra forhold med noen som har barn fra før.

• Liker 10
Skrevet

Derfor jeg giftet meg med en uten barn.

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes kanskje uttalelsen erlitt feil.

Men jeg tenker at når man har barn, og det blir slutt med den man har barn med, så kanskje man skal la være å flytte sammen med noen ny.

Man kan ikke gjøre rett ovenfor både barna og en ny kjæreste.

Tror jeg...

Min opplevelse er både som stebarn, og mor. Som stebarn opplevde jeg så utrolig mange maktovergrep på min person. Barndommen min var vond og turbulent.

Dette har igjen gjort meg veldig følsom som mor, for slike problemstillinger. Min eldste er resultat av en ONS, og da faren hennes ikke var klar for å bli far når jeg ble gravid, har min samboer vært faren hennes. Etterhvert kom også hennes biologiske far inn i bildet, men dette har likevel gått utrolig fint.

Vi hadde en utrolig utfordende peride for et par år siden, hvor samboeren min fikk heskjed om å bedre forholdet sitt til min datter, eller flytte ut. Han valgte å jobbe med der.

Tro det er viktig, at man ser ting for hva de er, og jobber med det.

Så skal det jo sies at han vil aldri kunne føle den samme instinktive kjærligheten for henne, som han gjør for sønnene våre. Men han elsker henne ikke mindre av den grunn.

Men alt i alt; har man unger, og forholdet tar slutt, så synes jeg ikke man skal blande kjærlighetsliv og familieliv før unga blir store og flytter. Jeg kommer hvertfall aldri til å slippe en annen mann i nærheten av mine barn

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Oh yehhh!!! om ikke C-kjærester...

De burde vært sjeleglad for at noen som helst bryr seg om de, til tross foe at de har delt det vakreste i live med noen som ikke var vært det...

de burde kjenne ekstra på om de tar seg godt nok av sin kjære, som elsker og forguder dem og avkommet det har med hora eller horebukken, men istede bruker de ofte "at barna betyr mest" som unnskyldning for at de er ELENDIGE mennsker....

• Liker 6
Skrevet

Barna vil jo alltid komme først selvfølgelig. Dere skjønner vel at når man har barn så kommer alltid partneren etter de?

Skrevet

samme situasjon her. Møtt en flott mann med tre barn...

• Liker 1
Skrevet

Er interessert i en mann med en sønn fra før av. Jeg er selv utrolig glad i barn, og jeg ser ikke helt det store problemet. En mann med barn fra et tidligere forhold har jo som regel ikke barnet på heltid heller da.. Så det burde bety masse kjærestetid også. Selvfølgelig kommer barnet først, det er jo tross alt det kjæreste man har!

• Liker 4
Skrevet

Mi oppfatning er at det er folk som har barn frå før som er B-kjærastar - "ingen" vil jo ha ein kjærast med ungar frå før av, berre å sjå på denne tråden, det.

• Liker 8
Skrevet

Er interessert i en mann med en sønn fra før av. Jeg er selv utrolig glad i barn, og jeg ser ikke helt det store problemet. En mann med barn fra et tidligere forhold har jo som regel ikke barnet på heltid heller da.. Så det burde bety masse kjærestetid også. Selvfølgelig kommer barnet først, det er jo tross alt det kjæreste man har!

Om mannene finner det nødvendig å sette noen i først og andre rekke, så verken behesker eller fortener han å ha en kjærest... Om du ikke har innledet et forhold med denne fyren, så ville jeg latt være.. Du fortener en ubrukt mann, BELIVE ME!

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes kanskje uttalelsen erlitt feil.

Men jeg tenker at når man har barn, og det blir slutt med den man har barn med, så kanskje man skal la være å flytte sammen med noen ny.

Men alt i alt; har man unger, og forholdet tar slutt, så synes jeg ikke man skal blande kjærlighetsliv og familieliv før unga blir store og flytter. Jeg kommer hvertfall aldri til å slippe en annen mann i nærheten av mine barn

Dette tror jeg heller ikke er riktig. Om man feks er samværsforelder med en dag i uken, og annenhver helg, så skal man sitte helt alene resten av tiden, fordi man KANSKJE MULIGENS finner seg en kjæreste som ikke kommer kjempegodt overens med barnet? Eller annenhver uke? Vi mennesker er skapt med behov for kontakt og kjærlighet med en partner, og dette behovet blir ikke mindre selv om man ikke fikk det til med den forrige..

• Liker 2
Skrevet

Dette tror jeg heller ikke er riktig. Om man feks er samværsforelder med en dag i uken, og annenhver helg, så skal man sitte helt alene resten av tiden, fordi man KANSKJE MULIGENS finner seg en kjæreste som ikke kommer kjempegodt overens med barnet? Eller annenhver uke? Vi mennesker er skapt med behov for kontakt og kjærlighet med en partner, og dette behovet blir ikke mindre selv om man ikke fikk det til med den forrige..

Hvis en med barn fra før greier å elske og være en fullgod partner så JA! men problemet er at en med barn ofte bruker det at man har barn som unskyldning for å være en elendig partner.. og selv om man har behov for nærhet og kjærlighet er det enormt egoistisk å ha en kjæreste man ikke tar godt nok vare på fordi"barna skal gå i førte rekke" Takler man det og er bevist på at man som en person m barn fra før har STØRRE ansvar for å være en god kjæreste så ja -da er det greit.. men få greier det, og de vil jeg si havner i gruppen B-kjærester, og skulle bare hatt B-kjærester selv...

• Liker 3
Skrevet

Hvis en med barn fra før greier å elske og være en fullgod partner så JA! men problemet er at en med barn ofte bruker det at man har barn som unskyldning for å være en elendig partner.. og selv om man har behov for nærhet og kjærlighet er det enormt egoistisk å ha en kjæreste man ikke tar godt nok vare på fordi"barna skal gå i førte rekke" Takler man det og er bevist på at man som en person m barn fra før har STØRRE ansvar for å være en god kjæreste så ja -da er det greit.. men få greier det, og de vil jeg si havner i gruppen B-kjærester, og skulle bare hatt B-kjærester selv...

Det innlegget du siterer er ment som et svar til meesah som mener at de som har barn ikke bør gå inn i nye forhold av hensyn til barna. Mange klarer dette helt fint, og det blir feil å si at man ikke skal gjøre det, fordi barna lider av å vokse opp med en voksenperson som ikke forguder alt de gjør, slik som foreldre gjør. Barn møter slike voksne ellers i familen (tanter/onkler/fettere/kusiner osv), på skolen, i barnehagen, i idretten, korpset osv. At de kan møte voksne hjemme som ikke er av eget kjøtt og blod og elsker dem ubetinget, er ikke noe spesielt i dagens samfunn, og noe de fleste familier burde klare å jobbe med, i stedenfor å legge ned fullstendig forbud mot nye partnere.

Skrevet

Barna vil jo alltid komme først selvfølgelig. Dere skjønner vel at når man har barn så kommer alltid partneren etter de?

Klart vi skjønner!

Nettopp derfor de er B-kjærester, fordi partneren aldri vil få førsterett på tid, kjærlighet og følelser.

• Liker 6
Skrevet

Klart vi skjønner!

Nettopp derfor de er B-kjærester, fordi partneren aldri vil få førsterett på tid, kjærlighet og følelser.

Det virker ikke som det er så mange her som forstår det.

Skrevet

Klart vi skjønner!

Då er alle par med barn kvarandres B-kjærastar då?

Flott tankegong...

Skrevet

Då er alle par med barn kvarandres B-kjærastar då?

Flott tankegong...

Man må jo skille mellom å være B-kjæreste og B-prioritet.

Så sant man er den eneste kjøresten er man jo A-kjæreste, men alle som har barn setter såklart barna sine først.

Skrevet

Man må jo skille mellom å være B-kjæreste og B-prioritet.

Så sant man er den eneste kjøresten er man jo A-kjæreste, men alle som har barn setter såklart barna sine først.

Men slik er det jo for alle. Sjølv om berre den eine parten har ungar, er jo framleis kjærasten A-kjærast! Men som du seier, kanskje B-prioritet når ungane er der. Og ærleg talt - burde det vera annerleis? Vil du verkeleg ha ein kjærast som set deg foran ungane sine? Då blir han nok ein flott far for evt felles ungar...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...