Tonjemor74 Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Vi vurderer å flytte. Vi ønsker mer av fritidstilbud, mulighet for kollektivt til oslo, og ok kjørevei inn til Oslo da ektemann jobber der. Vi vurderer Fagerstrand på Nesodden. Syns det virker idyllisk med gangavstand til marka, sjøen, skoler og barnehage. Er jo kun 15 minutter til Drøbak, og 40 min med bil til oslo. Noen som kan fortelle oss hvordan det er å bo på Fagerstrand? Miljø? Lett å få venner? Trives barna? osv osv.. Håper på innspill - er en stor beslutning å flytte til et ukjent sted!
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Det er helt nydelig på Fagerstrand!! Sommern er idyllisk! Største sandstranda på Nesodden er på fagerstrand. Skogen er "overalt", lysløyper med skispor om vintern, og turløype på sommern. Speiderhytte i skogens om selger vafler på søndager hele året (unntatt fellesferien tror jeg). Vi har både barnskole og ungdomsskole her, og alt er innenfor en radius på tja.. 3 km. Har ikke barn selv, men jeg har inntrykk av at det ikke er noe problem å treffe nye mennesker og bli kjent med folk når man har barn i barnehagen eller på skolen. Det er godt naboskap også de fleste steder. Treningssenter har vi fått også Og en nyopprettet skatehall hvor ungene kan skate og henge på kveldstid. Jeg elsker Nesodden. Skal flytte til Oslo nå for en periode (jeg er ung, og vil til storbyen), men kommer absolutt tilbake når jeg får barn. (dere kan kjøpe leiligheten min hehe) Jeg er oppvokst på Fagerstrand, og det er så herlig å kunne vokse opp på et fredelig sted hvor du kan løpe ute og leke med halve boligfeltet. Sykle og kose deg uten at man trenger å være nevneverdig bekymret for trafikk ol. Utelivet er ikke noe å skryte av på Fager., men det er en kjempekoselig restaurant/bar på Nesoddtangen brygge som heter Signalen. Lykke til med valget Og jeg velger å være anonym her, for jeg vil ikke bli identifisert.
Tonjemor74 Skrevet 14. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2011 Tusen takk for svar! Er jo det med idyll jeg tror det er - samtidig er Oslo og Drøbak med mer byliv i nærheten. Håper på flere svar - dette hjelper masse i en vurderingsfase!!
lilleGrethe Skrevet 25. november 2011 #4 Skrevet 25. november 2011 Jeg bor på Tangen, og synes selv at Fagerstrand er for langt unna hvis man skal pendle til Oslo med buss og båt (sjekk Trafikanten for rutetider). Hvis man skal til Oslos østkant er det bedre å kjøre, men det er jo en del kø på Mosseveien. Men Fagerstrand er et greit sted å vokse opp, med skoler og ok fritidstilbud (mye sportslig, en del i kirken, og sikkert noe annet også). Fagestrand er et voksende lokalsamfunn, det har vært bygget en god del de siste årene. Nesodden som helhet er idyllisk, spesielt om sommeren, og det er mye kulturliv, og med nytt kjøpesenter på Tangen er det et alternativ til Vinterbro eller Drøbak. Fagerstrand er nok det rimeligste stedet på Nesodden, nettopp fordi det er folk som meg som ikke vil ha så lang reisevei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå