AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Jeg har lyst å strikke kurver til oppbevaring, f.eks. noe slikt som denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=582 Men jeg skjønner ikke oppskrifta... Noen som vet om noe tilsvarende som har en enkel forklaring?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Det er visst ikke meningen at jeg skal strikke annet enn skjerf. Skjønner ikke denne oppskrifta heller jeg: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=767&lang=no TS
Gjest Bartenina Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 hva er det du ikke skjønner da? http://www.cashmir.no/strikkeskole.htm http://www.hekleogstrikkeoppskrifter.com/2010/01/17/strikkeregler-og-tips-for-nye-strikkere/
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Hei! Takk for strikkeskole. Vet ikke helt om svaret på det jeg lurer på står der. Jeg tror rett og slett at jeg blir forvirret av måten de forklarer ting i oppskriften. Legg opp 35 m på p 12 med 2 tråder Eskimo og strikk rillestrikk Den er grei SAMTIDIG strikkes vendinger slik - les STRIKKETIPS over - * 1 p over de første 32 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 29 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 26 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 23 m, snu og strikk tilbake, 1 p over alle m, snu og strikk tilbake. * Gjenta fra *-* til det er strikket totalt 20 rapporter med vendinger. Æææh??!? Her skjønner jeg ingenting. Det er sikkert veldig enkelt, men jeg skjønner ikke hva de vil fram til. Fell av. Den er også grei. Noen gode pedagoger her? TS
Gjest Bartenina Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Hei! Takk for strikkeskole. Vet ikke helt om svaret på det jeg lurer på står der. Jeg tror rett og slett at jeg blir forvirret av måten de forklarer ting i oppskriften. Legg opp 35 m på p 12 med 2 tråder Eskimo og strikk rillestrikk Den er grei SAMTIDIG strikkes vendinger slik - les STRIKKETIPS over - * 1 p over de første 32 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 29 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 26 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 23 m, snu og strikk tilbake, 1 p over alle m, snu og strikk tilbake. * Gjenta fra *-* til det er strikket totalt 20 rapporter med vendinger. Æææh??!? Her skjønner jeg ingenting. Det er sikkert veldig enkelt, men jeg skjønner ikke hva de vil fram til. Fell av. Den er også grei. Noen gode pedagoger her? TS oi..øh, en pinne over...den forstår ikke jeg heller :-/ jeg skal høre med mamma, svar kommer :-) og hvis jeg glemmer det - ta kontakt på melding :-)
AnonymBruker Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 oi..øh, en pinne over...den forstår ikke jeg heller :-/ jeg skal høre med mamma, svar kommer :-) og hvis jeg glemmer det - ta kontakt på melding :-) Ja, ikke sant! Jeg ble særdeles forvirret. Nå har jeg konferert med en strikkekyndig person, og skal teste ut det jeg fikk forklart. Skal visstnok strikke f.eks. 29 masker og la de tre ytterste bli igjen ustrikket, strikke tilbake og så strikke 26 masker osv. Dette blir spennende. Klarer ikke å skjønne hvordan det skal bli en kurv av dette, men man gjør da et forsøk. TS PS: Takk for engasjementet!
AnonymBruker Skrevet 17. november 2011 #7 Skrevet 17. november 2011 Det betyr rett og slett å strikke pinnen. For hver pinne strikker du noen færre masker. SAMTIDIG strikkes vendinger slik - les STRIKKETIPS over - * 1 p over de første 32 m: - altså, strikk 32 masker , snu og strikk tilbake,: - Du har nå strikket 32 masker, snu arbeidet og strikk 32 tilbake 1 p over de første 29 m: - samme som over, bare at nå strikker du kun 29 masker. , snu og strikk tilbake - også samme som over, du stopper etter 29 masker, snur arbeidet, og strikker 29 masker tilbake, 1 p over de første 26 m, snu og strikk tilbake, 1 p over de første 23 m, snu og strikk tilbake, 1 p over alle m, snu og strikk tilbake. - som som forklart over her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå