Noranora Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Hei ! Jeg har lyst til å bli onkolog (kreftlege), men vet ikke helt hvilke programfag jeg må ha. Jeg vet at jeg trenger kjemi 1 og 2, fysikk 1 ogmatte R1. Trenger jeg noe ekstra for å kunne videreutdanne meg til onkolog? Håper virkelig noen vet dette! :D
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Du må bare ha de vanlige fagene for å komme inn på medisin, og forhåpentligvis få spesialisere deg på en kreftavd etter hvert etter at du er ferdig lege.
Noranora Skrevet 14. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2011 ok, takk!:D så jeg trenger ikke noen ekstra programfag for å bli onkolog enn de man må ha til vanlig lege?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Du trenger 'bare' å få en cand med(sjekk inntakskrav på universitetet du vil studere ved...) + legelisens + jobb som onkolog under utdanning. Du ville helt sikkert stille sterkere med skikkelige fysikk-, matte- og cellebiologikunnskaper for å få tak i sistnevnte.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Nei, men det er veldig vanskelig å få spesialisering i akkurat det man vil. Og onkologi er det vel mange om beinet. Så du skal nok måtte gjøre det veldig bra i de fagene du tar, og som AB over sier, er det nok sikkert lurt med ekstra biologi osv også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå