AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Vi er inne i første ordentlige PP og jeg har eggløsning mellom idag og onsdag (har hatt sykluser på både 28 og 30 dager). Skal inn å ta rutinemessig celleprøve på torsdag da det er 4 år siden sist. Det jeg lurer på er at man skal HELST ikke ha samleie de siste 48 timene før en slik celleprøve og det står også at man MÅ unngå geleer de siste 48 timene. Mitt problem er jo at jeg har jo veldig lyst til å ha sex akkurat i disse dager, og vi er avhengig av litt hjelp fra glidekremen Preseed. Har lest litt rundt på nettet og funnet ut at det ikke er krise om man har sex tett oppunder en celleprøve, men må si jeg er litt usikker på hva jeg skal gjøre. Vil jo gjerne gjøre sjansene for graviditet størst mulig Noen som har vært borti samme problemstilling?
Athene Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Kan lite om dette. Hvorvidt du tar sjangsen på sex selv om det ikke er anbefalt er jo opp til deg. Kan se for meg at det kan kontiminere prøven da det er ukjente celler i området, ellers kan jeg ikke se noen grunn til det. Det er i alle fall ikke skadelig for deg. Men føler du at det er et dilemma er det jo en mulighet å utsette celleprøven, det er gratis såfremt det gjøres mer enn 24 timer før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå