AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Det har seg slik at jeg ble kjent med denne gutten for rundt 4 år siden. Vi studerte sammen i rundt 3 år, og vi snakket litt nå og litt da på skolen som bekjente. På det tredje året ble klassen vesentlig mindre, og vi ble dermed også litt bedre kjent, men fremdeles bare som bekjente. På denne tiden hadde jeg en kjæreste, og selv om jeg fant denne gutten interessant, var det aldri noe tema for meg på grunn av det forholdet jeg var i. Dette forholdet har derimot tatt slutt, og fremdeles er jeg veldig nysgjerrig på denne personen som jeg studerte sammen med. Vi er venner på facebook, men har ikke hatt noe særlig kontakt etter det tredje året på studiet. Jeg tror vi har ganske mye tilfelles, i alle fall ut fra hva jeg kan se og hva jeg har oppfattet, men jeg tviler sterkt på at han har tenkt på meg som noe annet enn en bekjent. Det har egentlig ikke jeg heller om han, men jeg kunne likevel ønsket å komme i kontakt med han for å bli bedre kjent. Problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg skal gjøre dette, uten at det skal bli flaut på noen som helst måte. Jeg ønsker ikke akkurat å inviterte han med på noe, for så å bli avvist. Det er jo svært sannsynlig at dette kan skje, da vi ikke er noe mer enn bekjente, og han ikke har noen anelse om at jeg kunne tenke meg dette. Jeg kan også føye til at vi bor i samme området, så avstand er ikke et problem. Er det noen som har gode råd til hva jeg kan gjøre, eller hvordan jeg kan gjøre det?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Om han er aktiv på facebook er en god begynnelse å begynne å like og kommentere statuser, linker, bilder etc. Etterhvert kan man fortsette diskusjonen/samtalene/hva man nå kaller det, på PM eller chat. Så får du ta invitasjonen etterhvert
Frk Johansen Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 (endret) Kan han noe bedre enn deg inne fagfeltet deres? Kan du spørre han om et "problem" du har? Eller bare hva med en melding på fb hei, lenge siden vi har pratet, hadde vært hyggeig å se deg igjen over en kaffe en dag. Du må bare hoppe i det, i verste fall får du et hyggelig nei takk tilbake... Endret 14. november 2011 av Frk Johansen
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 TS Egentlig burde jeg bare hoppe i det, men jeg er desserre litt for redd for å bli avvist. Jeg må nok psyke meg opp litt først. Men forslaget om å begynne litt i det små (like statuser, kommentere) før jeg tar mer kontakt, kan kanskje være noe for meg Takk for forslag!
Gjest bellabulla Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Dere skal ikke ha noe reunion snart da? Du kan jo få med noen og arrangere det for den lille klassen? Så kan du flørte litt ekstra og sjekke hvordan det ligger an, og si til han i etterkant at det var koselig å se han igjen og kanskje spørre om å ta en kaffe? Mye styr for å ta kontakt, men det er uansett trivelig og godt mulig verdt det hehe. Ellers så kan du jo sjekke om han skal på noe arrangement/fest som du også har muligheten til å dra på. Facebook er bra på informasjon må jeg innrømme;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå