Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Da har vi akkuratt fått beskjed om at henvisning til prøverør er neste.

Da lurer jeg på om noen vet hvor lang tid riksen har som ventetid på prøverør?:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer mye fra sykehus til sykehus over tid.

Jeg er selv i gang med prøverør i Osloområdet, men ønsker ikke å gå inn på hvor.

Fra henvisningen ble sendt tok det 1-2 måneder før vi fikk innkalling til kvinneklinikken. Denne timen var et halvt år frem i tid. I mellomtiden undersøkte jeg hva de ville spørre om og gjorde dette privat, tre sædprøver, lap, blodprøver av han og henne, test av progesteron på syklusdag 23, alle tidligere epikriser fra utredninger. Da vi først kom til første konsultasjon (8 måneder etter at henvisning ble sendt) hadde jeg alt de ba om klart, og henvisning ble derfor sendt direkte videre til avd. for assistert befruktning. Dersom du ikke har tatt alle undersøkelser de krever i forkant kan det ta tid før henvisning blir sendt.

Når henvisningen internt på sykehuset ble godkjent fikk vi time til avd. for assistert befruktning, denne lå fire måneder frem i tid.

Etter samtale tok det to sykluser før vi var i gang med sprøyter.

Da hadde vi mye flaks i siste ledd, og litt uflaks i første ledd. Totalt gikk det ett år fra henvisning fra lege til sykehus ble sendt, og 14 måneder fra henvisning ble sendt til vi var i gang med behandling.

Skrevet

Det kommer ann på hvor dere blir henvist. Og om dere er ferdig utredet. Er dere det så er vel ventetidene på 4-9 mnd.

Jeg ble utredet på mitt lokale sykehus og derfra ble henvisningen sendt til den fertilitetsavd. jeg ønsket.

Skrevet

ok, takk for svar:) Den ventetiden må være det verste.

Skrevet

ok, takk for svar:) Den ventetiden må være det verste.

Tiden går overraskende fort. Ikke heng deg for mye opp i tanken på at du helst skulle vært gravid i går. Tenk på at mange blir gravide i ventetiden, det er noe av grunnen til at ventetiden er lang.

Fokuser på hvor godt det er å være barnløs. Lange, late morgener i senga. Rødvin eller en fest når du føler for det. Bestill dere en reise, og nyt muligheten til å kunne reise som dere vil. Finn ting å glede dere til, og ikke la tilværelsen bli et vakum der dere venter på prøverør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...