AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Hei. jeg har et stort problem. jeg får borteboer på 5000 i mnd og thats it. så skal jeg denne mnd bet en regning(ikke noe tull men en seriøst regning) på 2600,- og jeg må også bet mobilabn mitt som er på 1000(dette skulle en annen person bet. men personen har sittet seg på bakbeina, og abn kan ikke endres før mars 2012), SÅ er det ca 1000 i mat og 1000 i mat til dyra i huset, SÅ skal jeg ha penger til opphold og reise til kjæresten min i romjula, og julegaver må jeg og bet, I TILLEGG får jeg ikke stipend i desember og i desember kommer enda en mobilregning på 1000 og en annen på 1700 som MÅ betales.Får ikke stipend igjen før 15 januar, så jeg skal altså leve på 5000 til d? Huff, dette er kjipt. Jeg holder på å søke jobb, men det tar jo gjerne litt tid... også er det sinnsykt mye prøver nå og frem og tilbake, jaja... vi har jo nedturer i livet også. Men, jeg mener å skulle påstår at jeg får endel mer stipend i januar(noe sånn semester start stipend) pluss at jeg egentlig skal få inn en viss sum på konto, men det er ikke sikkert når det blir, d kan være alt bra desember til april liksom. huffhuff!!!
Berentsens Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 1000 i mat til dyr? Hva slags og hvor mange dyr har du?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 egentlig mer. royal canin til den ene hunden min ca 700 og royal canin kattefor til kattungen min, stor sekk ca 600,-
Gjesten Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Får du virkelig mobilregning på 1000 kr hver måned? Det kan umulig være nødvendig. Jeg anbefaler deg å la være å bruke mastercard. Når du generelt har lite å rutte med, er mastercard en ekstremt dårlig idé.
Ananas. Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Du må iallefall ikke finne på å bruke mastercard når du ikke vet om, når og hvor mye du eventuelt får en større sum etter jul. Personlig ville jeg ikke gjort det uansett, og når man lever sånn har de fleste forståelse for at gaver ikke er 1. prioritet. 1
makkapakka Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Klart du kan bruke mastercard så det suser.. men det må jo betales det også, og da sitter du i januar like blakk. Hva skal du gjøre da? 1
Berentsens Skrevet 14. november 2011 #7 Skrevet 14. november 2011 egentlig mer. royal canin til den ene hunden min ca 700 og royal canin kattefor til kattungen min, stor sekk ca 600,- Har du mulighet til å kjøpe mindre sekker med for, som ikke koster så mye? Og må katten og hunden din har et så dyrt for? Er det mulig for deg å kutte det ut til du får penger til å kjøpe så dyrt for?
Gjest Solsmil Skrevet 14. november 2011 #8 Skrevet 14. november 2011 1000 kr på mobilen er helt sinnsykt. Jeg betaler 250 kr per måned, og har så godt som fri bruk. 1000 kr til mat til dyrene er også sinnsykt. Har du ikke råd til mat til deg selv, så har du ikke råd til dyr heller. Så der synes jeg faktisk ikke du har noen grunn til å klage.. Blir nesten som folk som klager på dårlig råd, og røyker...
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #9 Skrevet 14. november 2011 Men jeg hadde jo aldri valgt et mobilabn på 1000 kr om jeg hadde kunne valgt det vekk, men nå har det seg slik at vedkommende som egentlig skulle ha bet denne fast hver mnd ikke har tenkt til å gjøre d denne mnd, og ikke neste heller og jeg kan ikke bytte abn før mars pga operatørlås!! Jeg hadde jo ALDRI brukt mastercardet om jeg ikke viste jeg kunne ha bet det tilbake I JANUAR. ... Ja, det med gaver er sant, men er ikke gavene som er største prob. er alle de andre utgiftene.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #10 Skrevet 14. november 2011 til deg solsmil: jeg klager da ikke på at jeg ikke har mat til meg selv. nå prioriterer jeg faktisk dyra mine, vil heller leve på first price jeg, d har jeg ikke noe problem med. 1000 i dyrefor når du har to dyr er helt normalt om du faktisk bryr deg om dyra, og vil gi dem skikkelig føde. men nå er det ærlig talt ikke dyra jeg er intr i å diskutere, men vil høre deres råd ang mastercard, kan man velge at man vil ha regning den 15 januar feks? viss man bruker d allerede i nov? 1
Tullamore Dew Skrevet 14. november 2011 #11 Skrevet 14. november 2011 Hei. jeg har et stort problem. jeg får borteboer på 5000 i mnd og thats it. så skal jeg denne mnd bet en regning(ikke noe tull men en seriøst regning) på 2600,- og jeg må også bet mobilabn mitt som er på 1000(dette skulle en annen person bet. men personen har sittet seg på bakbeina, og abn kan ikke endres før mars 2012), SÅ er det ca 1000 i mat og 1000 i mat til dyra i huset, SÅ skal jeg ha penger til opphold og reise til kjæresten min i romjula, og julegaver må jeg og bet, I TILLEGG får jeg ikke stipend i desember og i desember kommer enda en mobilregning på 1000 og en annen på 1700 som MÅ betales.Får ikke stipend igjen før 15 januar, så jeg skal altså leve på 5000 til d? Huff, dette er kjipt. Jeg holder på å søke jobb, men det tar jo gjerne litt tid... også er det sinnsykt mye prøver nå og frem og tilbake, jaja... vi har jo nedturer i livet også. Men, jeg mener å skulle påstår at jeg får endel mer stipend i januar(noe sånn semester start stipend) pluss at jeg egentlig skal få inn en viss sum på konto, men det er ikke sikkert når det blir, d kan være alt bra desember til april liksom. huffhuff!!! Kan du få utsatt disse regningene? Som regel bruker jo iallefall telefonselskapet å være ganske imøtekommende og utsette om man har behov for det. Kan du få utsatt regningen på 2600 og? Du skriver ikke hva det er, men du kan jo prøve. Kanskje du skal be kjæresten din om å spleise på at du kommer til ham i julen? Og jeg mener at julegavene bør du gjøre så billig som mulig, hjemmelaga, eller bare gi vekk julebrev og julekort. Har du ikke penger så har du ikke penger! Alt i alt, du vet ikke hvor mye penger du har fremover, eller når du får de, men likevel vurderer du å legge deg i mastercard gjeld? IKKE gjør det, tro meg, i din situasjon går det an å spinke og spare, tigge om å få utsatt regninger, og likevel få det til å gå rundt, det er ikke nøden det er snakk om, vil jeg tro. Ikke bruk kredittkortet, du vil angre på det senere.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #12 Skrevet 14. november 2011 TUSEN takk for et seriøst svar fra deg Tullamor Dew. Sant det. jeg kan jo muligens få utsetta den på 2600 ja siden d er til privatpersoner(vår egen avtale), men den regningen på 1700 i des er til samma greien, og kommer en ny på 2600 i januar, så om jeg skal utsette alle blir dette endel i januar.. :/ ... julegaver kunne jeg prøvd å fått billig ja, har kjøpt inn endel(for ei stund sida) til laging av hjemmelagete julegaver, men jeg er så sta, ville virkelig kjøpe en spes ting til kjæresten min og mamman min i år, ingen av disse var spes dyre da men. Huffda, jaja, det er vel sånt som skjer. Men nå hadde jo kjæresten min bursdag for ikke så lenge siden og han fikk da gave for 1500 så ja, han skal jo ikke klage, og han har selv sagt jeg virkelig ikke trenger kjøpe noe dyrt til han, han er veldig omtenksom. Men ja, håper du har flere råd, takk for et seriøst svar...
Gjest badeand1 Skrevet 14. november 2011 #13 Skrevet 14. november 2011 Kan du ikke kjøpe hundemat og kattemat som er litt billigere bare for en stund da? til du har råd til å kjøpe den maten du pleier. De tar ikke skade av det akkurat.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #14 Skrevet 14. november 2011 har nettopp bytta for på hunden og han tåler virkelig ikke noe annet for, typisk. katten kunne jeg ha prøvd å fått litt billigere ja, men dagigvare for er like dyrt egentlig, sånn i lenga(to tre mnd,)
Berentsens Skrevet 14. november 2011 #15 Skrevet 14. november 2011 har nettopp bytta for på hunden og han tåler virkelig ikke noe annet for, typisk. katten kunne jeg ha prøvd å fått litt billigere ja, men dagigvare for er like dyrt egentlig, sånn i lenga(to tre mnd,) Du skal kun få noe billigere kattefor i butikken. Undersøk prisen, det kan jo hende at du kan spare noen kroner. Du har ikke noe du kan selge da?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #16 Skrevet 14. november 2011 vet ikke hva jeg kunne ha solgt som koster litt... ?
Berentsens Skrevet 14. november 2011 #17 Skrevet 14. november 2011 vet ikke hva jeg kunne ha solgt som koster litt... ? Bøker? Filmer? Klær? Sko? Møbler? Ski? Sportsutstyr?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #18 Skrevet 14. november 2011 Man må aldri bruke kredittkort uten at man vet nøyaktig når og hvordan man skal få betalt tilbake det man har brukt. Så om du begynner å bruke kredittkort til forbruk nå vil det ikke gå lang tid før du er kandidat til Luksusfellen. Med dine utgifter så holder ikke stipendet ditt. Enten må du kutte kraftig i alle utgifter, inkludert å omplassere dyrene, eller du må skaffe deg jobb ved siden av skolen.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #19 Skrevet 14. november 2011 Og du har under ingen omstendighet råd til hverken å dra på besøk til kjæresten eller å kjøpe julegaver i år. Det hadde du heller ikke hatt råd til om andre betalte mobilregningen din. Utgiftene dine er likevel altfor høye i forhold til inntekten.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #20 Skrevet 14. november 2011 Jeg vet du ikke vil høre dette, men du har større problemer enn bare økonomien denne julen. Hvordan i all verden klarer du å få telefonregning på 3600 kr? Den livsstilen din med dyremat, mobil osv har du ikke råd til på 5000 kr i mnd hverken i desember, januar eller hvilken som helst annen måned. Og hvorfor får du bare 5000 kr av lånekassen? Du har som student rett til langt mere enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå