Gå til innhold

Hvordan er deres julebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvordan er deres julebord? Jeg har forstått at det er stor forskjell hvordan kvelden er.

Hos oss er det ut å spise på restaurant, med forrett, middag og dessert. Vi er en liten gruppe med forskjellige nasjonaliteter, så det er ikke norsk julemat vi har, men noe standard greier, som alle nasjonaliteter vil like. Vi sitter en ca 3 til 4 timer til bords, Så henger vi i baren en stund etter middag, der vi har bonger for gratis drikke. Etter det takker jeg og enkelte andre for kvelden og går hjem, mens "den harde kjernen" går videre på pub runde.

Jeg pleier å være hjemme i 22 tiden. Jada.... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hotellrestuarant med middag og dessert, og "fest" etterpå med alkohol og musikk. Man blir invitert med partner. Noen blir lengre enn andre. Folk flest vandrer litt fra bord til bord for å snakke med forskjellige folk.

Skrevet

den ene jobben min bruker å ha øl og pizza eventuellt brus for de som ikke drikker :P koselig og uformelt

Skrevet

Stor fyllefest. Drar på hotell i oslo, eter julemat i ca. 1time, så rett i baren å drekke seg halvt ihjæl.

Stort sett bare mannfolk i 20, og tidlig 30åra. :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Der jeg jobber nå har vi julebord privat hjemme hos en av oss. Vi bestiller julemat, spiser, drikker, har kanskje noen morsomme aktiviteter, og ellers er det bare fest :)

Andre plasser jeg har jobbet, har vi vært på hotell og spist, og så gått videre på byen for de som ønsker det. En gang reiste vi til hovedstaden og gikk på revy, så middag ute før vi gikk på byen.

Skrevet (endret)

De spanderer båttur på oss, hvor det blir buffét den ene veien med alt av mat og drikke inkludert. Sosialt opplegg blir det nok sikkert også. Vi blir rundt hundre stykker i år, så det blir nok spennende. :) På tilbaketuren får vi drikkebonger i baren.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Skjønner at jeg kommer fra bygda når julebordet består av hjemmebrent, hjemmelaget mat med ingredienser hentet fra jordet utenfor lokalet (kalvesteik, poteter, alt er lokalt), Vassendgutane spilles for fullt og man ikke husker en dritt etterpå.

Nei - vent! Hvordan kan jeg huske alt dette? :fnise:

Skrevet

Vi betaler en (stor) egenandel, og julebordet holdes i kantina på jobben. Maten (lutefisk og kalkun- alltid det samme) lages av en gruppe ansatte, og vi får utlevert to drikkebonger. Dårlig underholdning av arrangementkomiteen under middagen, og et amatørband spiller til dans etterpå. Da er det å henge i baren, evt danse om man ønsker det.

Til slutt har de fleste dratt hjem, mens de som holder ut har rømt til en annen del av huset hvor det er nachspiel.

Skrevet

Flere? Synes det er interessant hvordan julebordet er rundt omkring :-)

Skrevet

på peppes :natti:

Skrevet

Det er alltid noen som har vors slik at en stor gruppe samles hjemme hos noen og drikker og koser seg der..

Vi spiser alltid på en restaurant der det er vanlig norsk julemat som ribbe, kjøttkaker, pølser, surkål, osv!:) Vi betaler Ca 300,- i egenandel og får da mat, dessert og velkomstdrinker. Har alltid litt artig underholdning og utover kvelden gjør folk som de ønsker...noen drar hjem, andre drar på byen og/eller nach :jepp:

Skrevet

Der jeg jobber er de fleste mellom 20 og 35 år så det er en blanding av formell middag og fyllefest. Denne gangen samles noen av oss hos en av oss for å drikke og snakke litt, før vi drar ned til restauranten hvor vi skal spise. I fjor dro de aller fleste av oss ut, men ikke nødvendigvis i samlet flokk. Regner med at det blir ganske så likt i år og :) Folk pleier som regel å være ganske så fulle innen vi forlater restauranten hvertfall :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...