Gjest Gjest Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Han er 10 år og har forandret seg totalt. Fra å være snill, høflig, rolig og grei så er han blitt frekk, lat, stygg mot søsknene sine, stygg mot meg og faren. Han slamrer med dører, raser over den minste bagatell. Han kaster leker, puter, dyner, stoler i 5.vegg og hater meg og alle rundt seg. Jeg blir så fortvilet og lei meg, ser jo gutten ikke har det bra. Jeg prater med han, sier jeg er glad i han, vil finne på ting bare med ham ect. Han hater lekser og hver dag er de en kamp. I dag ble jeg så lei og oppgitt over denne situasjonen at jeg måtte ta han fysisk i nakken. Jeg ristet litt og hev han inn på rommet sitt. Da hadde han tatt sengen vår og snudd madrassen opp ned, tatt av alle sengklær og kastet det rundt i rommet + han slo til lillebroren sin. Nå er jeg helt i mot fysisk avstraffelse og ble helt skjelven selv etterpå at jeg gikk så langt. Jeg brølte meg hes selv også, og han begynte gråte. Jeg mistet besinnelsen min, og det er er fryktelig lei meg for. Jeg er så lei meg for at vi har det slik som dette. Prøvde å prate med han etterpå, men han nektet. Hvor er den lille og koselige gutten min blitt av? Hva kan det være som gjør at han er så hissig og hater alt? Han skulle smilt, lekt og hatt det godt i sitt unge liv.
*Sinnataggen* Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 mulig litt proff hjelp er på sin plass snart? de kan vel lettere fine ut av det siden du ikke ser ut til å nå inn. ta ikke det som et nederlag, men som en hjelp til å finne tilbake til den gutten han en gang var? ellers har du ebay:) ( spøk ) 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Dette høres ut som en lei situasjon! Ikke lett som forelder å ønske sitt barn alt godt, men å samtidig møte veggen i alt. Jeg ville rådet dere til å oppsøke hjelp.. Det er visse punkter dere også kan undersøke litt først; Mat- kan han reagere på noe han spiser? Dette kan kanskje høres søkt ut for noen, men jeg har opplevd en sammenheng her i enkelte tilfeller. Skolen- hvordan går det med han her? Hvordan er vennene? Har det hendt noe? Rådfør deg gjerne med kontaktlærer. Ellers ville jeg satt i gang tiltak og tatt kontakt med helsepersonell (psykisk og fysisk) og rådført meg. En full helsesjekk fysisk er også greit - for å utelukke f.eks plager han har rent fysisk som går utover humøret.
Gjest meg Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Muligens han blitt mobbet på skolen, eller puberteten er i gang. Selv om han "bare" er ti år er det noen gutter som begynner veldig tidlig. Beste råd er å sette seg ned å prøve å finne problemet i rolige omgivelser, ikke lage mer oppstuss av det...
Pria Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Jeg ville først og fremst kontaktet skolen, har det skjedd noe som de vet om? Eller så må jeg råde dere til å kontakte en psykolog. Da må dere gå via guttens fastlege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå