Gå til innhold

Hvitløk og trening!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvordan er dette med hvitløks spising og trening? Det jeg lurer på er hvor lang tid timer/dager sitter hvitløken i kroppen, etter at man har spist middag med hvitløk? For når man trener samme dag som man har spist, utsåndres lukten av hvitløk fra alle porer, og det er jo ikke særlig hyggelig for de andre i timen/studioet.

Men hvor lenge må man vente, etter at man har spist hvitløk, til man kan trene? Timer/dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Om andre plages av hvitløkslukten under trening trener de ikke hardt nok! (OK, nå ble det sikkert mange rasende folk her... ingen grunn til å skyte meg). Litt hvitløk i maten utgjør ikke så mye lukt. Jeg synes faktisk røyking og parfymer er mer plagsomt enn hvitløk, men selvsagt er det litt smak og behag. Synes nok kanskje hvitløkshysteriet har tatt litt av i Norge da. Hvitløk er sunt og utmerket som krydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i om jeg lukter hvitløk! Jeg trener allikevel

Spiser det nesten hver dag, og det er aldri noen som klager, så da regner jeg med at det er greit.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hater folk som lukter hvitløk på trening... hmfrm.... forpeste hele treningslokalet... :fy:

Det er verste er de som stinker gammel svette og hvitløk samtidig. Er man renslig så er det sikkert ikke noe problem... vet ikke jeg, liker ikke hvitløk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hater folk som lukter hvitløk på trening... hmfrm.... forpeste hele treningslokalet... :fy:  

Det er verste er de som stinker gammel svette og hvitløk samtidig. Er man renslig så er det sikkert ikke noe problem... vet ikke jeg, liker ikke hvitløk...

Man kan ikke dusje av hvitløkslukt - for den kommer igjennom porene. Noen ganger når jeg har spist maaaaasse hvitløk (det er jo så godt) og dusjer samme kveld så kan håndduken lukte hvitløk etterpå for lukta kommer jo gjennom huden.

Har ikke noe med å være renslig eller ikke. Gammel svette derimot - yuck!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, hva dere tenker på å ta hensyn til! Jeg trener nesten hver dag - skal jeg aldri få spise hvitløk, jeg da?

Jeg har aldri vært plaget av at noen stinker hvitløk. For det første synes jeg ikke hvitløk stinker og så tenker jeg om jeg kjenner det at noen har spist god mat.

Dessuten har jeg mer enn nok med meg selv på trening - selv om svettelukt er py! Men med vanlig hygiene så er det da ikke noe problem?

Kos deg med hvitløken din du!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan ikke dusje av hvitløkslukt - for den kommer igjennom porene. Noen ganger når jeg har spist maaaaasse hvitløk (det er jo så godt) og dusjer samme kveld så kan håndduken lukte hvitløk etterpå for lukta kommer jo gjennom huden.

Har ikke noe med å være renslig eller ikke. Gammel svette derimot - yuck!!

Det jeg mente var at de som er lite renslige og i tillegg lukter hvitløk er verst! Når det kommer gjennom porene må det vel være mulig å skrubbe det vekk..? Til en viss grad? Jeg har egentlig ikke opplevd dette som noe stort problem, men noen få lukter skikkelig dritt på trening. Vet ikke om det er hvitløk eller noe annet, vondt lukter det i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

En kan skrubbe vekk hvitløkslukten som kommer gjennom porene ja, men da må en vel dusje omtrent kontenuerlig fram til hvitløken er helt ute av kroppen. :wink:

Forøvrig så synes jeg ikke at hvitløksånde er det samme som dårlig ånde eller ekkel kroppslukt. Det er bare hvitløk, liksom. :)

Men jeg gjorde en tabbe i går. Jeg spiste hvitløkspizza. Og jeg som skal på julebord i dag!! Jeg skulle kanskje ha droppa hvitløken med tanke på alle de som ikke liker dunsten, men jeg glemte meg helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var at de som er lite renslige og i tillegg lukter hvitløk er verst! Når det kommer gjennom porene må det vel være mulig å skrubbe det vekk..?

Åja - ja det er sant... da blir det liksom dobbelt opp :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jasså!? Kanskje jeg skulle kjøpe det etter jobb. Og noen vanlige sink-tabletter også kanskje. Tips til hvitløksfolk: Sink-tabletter demper faktisk dårlig ånde og (ekkel?)kroppslukt! :D (jeg visste jo egentlig dette, men hadde glemt det ut! :x )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!! Zinkoral inneholder en haug med sink - det er sugetabletter og smaker helt ok. Fungerer kjempebra - jeg har testet (blåseprøve) :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tar du noen spiseskjeier honning rett etterpå du har spist noe med hvitløk i så skal du visstnokk ikke få hvitløksånde/lukt på kroppen...jeg har en kjerringråd bok,finner mye smart og billig der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere kaster hvitløkspressen (uting!!) og hakker hvitløken i stedet. Og fjerner den grønne/hvite spiren/kjernen i feddet... Eller hvis dere bruker fersk hvitløk/kinesisk hvitløk (uten fedd) i stedet for den tørre fra Rimi.... Da slipper dere masse hvitløkslukt etterpå. Dessuten smaker maten mye bedre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merker knapt nok om folk lukter av hvitløk jeg, for det er jo godt!

Men jeg glemmer aldri min første spinningtime, fyren ved siden av stinket noe så vannvittig av svette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...