Gå til innhold

Noen her som har Papillon som kan fortelle litt om den?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen er egentlig livredd hunder, men etter å ha mistet et par katter i påkjørsel så har han sagt at det ville vært så mye lettere med en liten hund som ikke kan angripe noen.

Han har falt totalt for Papillon i så måte siden de ligner på Mogwaien i Gremlins :fnise:

Så er det noen som kan fortelle litt om disse hundene dersom noen har selv i tilfellet vi bestemmer oss for å få hun i stede for å risikere flere påkjørte katter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Raggsokk

Har ikke rasen selv, men har luftet noen eksemplarer av den det siste året. De er herlige, aktive og våkne hunder med masse liv i. Det er vel egentlig det eneste jeg kan si om rasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rasen selv, men har luftet noen eksemplarer av den det siste året. De er herlige, aktive og våkne hunder med masse liv i. Det er vel egentlig det eneste jeg kan si om rasen :)

Hørs jo fint ut for vår del :)

Krever de mye mosjon? Og er de lette å lære opp?

Kanskje noen andre her som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til: Hvordan er papillon sammen med katter? Det er utrolig mye katt i nabolaget her :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg vet som sagt ikke mye om dem, men hundene jeg lufter bor sammen med to katter, itt'no problem det. Kommer vel mer ann på individet og hvordan de introduseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk fra andre som har rasen er at de er en av de mer aktive småhundene. Litt som små border collier, har jeg hørt noen si. Dette kommer kanskje an på hvilke linjer man får valp fra, usikker.

Så vær innstilt på å få en svært aktiv og smart hund, som krever en del. Synes man det er helt topp tror jeg rasen kan være helt super. Tror de er lettrente og gode i temperamentet :) Og fryktelig søte, da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig aktive, lettlærte, morsomme, og veldig søte :)

De krever en del, og er egentlig ikke noe sofahund. De kan brukes til det meste innen hundesport, og er slettes ingen typisk 'småhund'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

f

Jeg vet som sagt ikke mye om dem, men hundene jeg lufter bor sammen med to katter, itt'no problem det. Kommer vel mer ann på individet og hvordan de introduseres.

Det høres betryggende ut! Da kommer det jo egentlig bare an på hvorda katten reagerer :lur:

Mitt inntrykk fra andre som har rasen er at de er en av de mer aktive småhundene. Litt som små border collier, har jeg hørt noen si. Dette kommer kanskje an på hvilke linjer man får valp fra, usikker.

Så vær innstilt på å få en svært aktiv og smart hund, som krever en del. Synes man det er helt topp tror jeg rasen kan være helt super. Tror de er lettrente og gode i temperamentet :) Og fryktelig søte, da.

Jeg har sjekket litt rundt, og har lagt merke til akkurat det du sier. Mannen vil ha en liten hund fordi de krever ikke like mye som en stor hund etter hans logikk, men det stemmer vel kanskje i form av hvor lange turer de trenger fremfor hvor mye stimulerende aktiviteter de trenger?

Veldig aktive, lettlærte, morsomme, og veldig søte :)

De krever en del, og er egentlig ikke noe sofahund. De kan brukes til det meste innen hundesport, og er slettes ingen typisk 'småhund'.

Om vi først skal ha hund, og særlig da denne hunden, så kommer vi til å ta den med på utstillinger osv. Agilitytrening er absolutt aktuelt. Og da får de vel dekket sitt stimuleringsbehov også, dersom man tar dem med på tur et par timer sammenlagt til dagen i tillegg til treningen?

Jeg har hatt stor hund før som trengte å gå tur 5 timer sammenlagt til dagen pga høyt energibehov, så jeg føler meg ganske fortapt i forhold til en liten en :fnise:

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig aktive! Veldig intelligente, aktive, spretne, kan være kosete, røyter endel så husk å gre pelsen tja... en gang i uka/annanhver uke kanskje. De KAN lage mye lyd om de ikke dresseres skikkelig. De er ikke veskehunder og liker aller best å gå helt på egen hånd :)

Vi har en "adoptiv"jente fra denne rasen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig aktive! Veldig intelligente, aktive, spretne, kan være kosete, røyter endel så husk å gre pelsen tja... en gang i uka/annanhver uke kanskje. De KAN lage mye lyd om de ikke dresseres skikkelig. De er ikke veskehunder og liker aller best å gå helt på egen hånd :)

Vi har en "adoptiv"jente fra denne rasen nå :)

Kjenner at jeg gleder meg skikkelig til vi får en når jeg leser om dem :)

Skal se på en i helga, og håper virkelig at vi blir valgt ut som eier selv om vi ikke har kennel eller har umiddelbare planer om oppdrett :wink:

- TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, lykke til! Vi blir mer og mer glad i rasen og hvis vi får tilbud om valp fra denne tispa (hvis hun får flere kull) så sier vi nok ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, lykke til! Vi blir mer og mer glad i rasen og hvis vi får tilbud om valp fra denne tispa (hvis hun får flere kull) så sier vi nok ja! :)

Ja vi gleder oss allerede, og jeg har begynt å sjekke den lokale hundeklubben og kurs osv :)

Men likevel våger jeg ikke helt å tenke at vi får den, for det har vært kenneleiere som har vært interessert, og det er visst stort potensiale for at den kan bli en høyt premiert hund. Men vi er heldigvis de eneste som har vært interessert i umiddelbar nærhet, og det var visst veldig positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...