Gå til innhold

Kattekasse, igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, det er meg igjen :laugh:

Jeg hadde problemer med at klumpesanda klumpa seg i bunnen av kassa, men det løste seg da jeg hadde oppi mer sand. Så det er ikke lenger noe problem.

Problemet er heller at sanda klistrer seg til pelsen hans, det har jeg ikke sett før i dag. Da skulle jeg gjerne hatt tips om hvordan man fjerner sanda på best mulig måte. Må det såpe/sjampo og full vask til?

Sanda oppover beinet hans kan jeg nok få fjernet bare ved å plukke den av, men han har også fått sand mellom tærne og han er ikke kjempeglad i at jeg håndterer potene hans.

Er også et problem at det ligger sand overalt, og plutselig kommer det fuktighet til og det blir bare styr.

Så jeg sitter og vurderer peewee med pellets. Hvor upopulært er det blant katter, synes de det stort sett går greit? Er det noen ulemper med peewee og pellets som jeg burde vite om før jeg bestemmer meg?

Er det peewee.no jeg måtte kjøpt fra isåfall, eller finnes det f.eks. på felleskjøpet? Spiller det noen rolle om man f.eks. kjøper kassa fra peewee og pellets fra felleskjøpet?

Som student prøver jeg å spare inn der jeg kan spare, og frakta på pellets var jo omtrent like dyrt som pelletsen. 150 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det er meg igjen :laugh:

Jeg hadde problemer med at klumpesanda klumpa seg i bunnen av kassa, men det løste seg da jeg hadde oppi mer sand. Så det er ikke lenger noe problem.

Problemet er heller at sanda klistrer seg til pelsen hans, det har jeg ikke sett før i dag. Da skulle jeg gjerne hatt tips om hvordan man fjerner sanda på best mulig måte. Må det såpe/sjampo og full vask til?

Sanda oppover beinet hans kan jeg nok få fjernet bare ved å plukke den av, men han har også fått sand mellom tærne og han er ikke kjempeglad i at jeg håndterer potene hans.

Er også et problem at det ligger sand overalt, og plutselig kommer det fuktighet til og det blir bare styr.

Så jeg sitter og vurderer peewee med pellets. Hvor upopulært er det blant katter, synes de det stort sett går greit? Er det noen ulemper med peewee og pellets som jeg burde vite om før jeg bestemmer meg?

Er det peewee.no jeg måtte kjøpt fra isåfall, eller finnes det f.eks. på felleskjøpet? Spiller det noen rolle om man f.eks. kjøper kassa fra peewee og pellets fra felleskjøpet?

Som student prøver jeg å spare inn der jeg kan spare, og frakta på pellets var jo omtrent like dyrt som pelletsen. 150 kr.

Hvis du bestemmer deg for å teste ut pellets kan du enten kjøpe PeeWee-do (eller tilsvarende, om det finnes) eller ha pellets i vanlig do, hvor du bytter ut all pelletsen jevnlig.

Du trenger for all del ikke kjøpe pellets fra PeeWee eller dyrebutikk - det er svindyrt. Fyringspellets fra felleskjøpet funker fint og koster slikk og ingenting for stor sekk.

Hvor vidt katten din godtar pellets er vanskelig å si før du har prøvd. Men dersom det funker er det ingen tvil om at pellets er et mer miljøvennlig og billigere alternativ til sand.

Skrevet

Jeg stussa ikke på prisen på pellets, men mulig den også er skyhøy. Det var bare frakten som fikk meg til å steile :tongue:

Fyringspelletsen vil ha nøyaktig samme funksjon som pee-wee pelletsen? Jeg vil jo f.eks. helst unngå å måtte tømme hele kassa unødig.

Takk for at du tok deg tid til å svare :)

Skrevet

Edit: hva om jeg plasserer han på badet (i tilfelle han skulle finne på å gå på do i sofaen i ren protest) den første dagen, mens jeg er på skole/jobb, og når jeg kommer hjem ser om han har brukt doen eller ikke?

For jeg vil se at doen er brukt om jeg løfter opp den øverste kassa, selv med fyringspellets?

Skrevet

Det der så jo smart ut.

Jeg har en minstepus som kommer inn i full fart, går på do i kassa og fyker ut igjen.

Bruker sånn "krystallsand", men dette så virkelig ut som et bedre alternativ, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...