AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Jeg har en niese som blir 6 år nå til helgen. Jeg trenger litt hjelp og tips til hva jeg kan gi henne i bursdagsgave. Desverre så har jeg litt begrensninger å ta hensyn til: 1. Jeg er student og har ikke all verdens råd. 2. Jeg er tante til 6(!) unger, alle må jo få for like mye.. 3. Hun bor i Danmark og det må sendes med posten(frakt kostnader) Jeg vet hun har lyst på noe kreativt. Altså noe sy/strikke greier eller annet håndarbeid. Finnes det noe sånt for 6-åringer? Og hvor får man ta i det? Håper noen kan hjelpe meg der ute!
^me^ Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 (endret) jeg kjøpte en heklering til min niese på 7 år i fjor som hun likte godt. det er en ring som du tvinner tråd rundt på samme måte som når du fingerhekler og til slutt ser du på undersiden at du har heklet et mønster!kjempekult!kostet kanskje 150 kr på trendhuset. jeg husker dessverre ikke hva den ringen heter, men hun kan lage luer, kosedyr og allslags ting med den :)oppskrifter og garn kan du også kjøpe til den på trendhuset. en slik: Endret 14. november 2011 av ^me^
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Tusen takk for et godt forslag ^me^. Noen andre kom meg i forkjøpet på den desverre
absinthia Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 (endret) Ull og filtenåler. Barna i barnehagen synes at dette er kjempeflott og det synes vi voksne også. I tillegg kan man jo tove med ulla. Send gjerne ved en enkel oppskrift på noe hun kan filte, litt bobleplast og underlag som f.eks kan være en bit sitteunderlag eller en skumgummibit. filtetips Edit: satte inn link med en liten oppskrift på, det finnes sikkert mange ute på nettet som du kan skrive ut og legge ved. Endret 14. november 2011 av absinthia
lille katt Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Barnevever (små bordvever) kan brukes fra den alderen. Da jeg var på den alderen fikk jeg også små ferdigpakker med stoff, tråd og mønster som man kunne sy f.eks. store korssting med. Det likte ihvertfall jeg veldig godt. Koster ikke så mye og er smått når man skal sende det i posten .
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #7 Skrevet 14. november 2011 Ull og filtenåler. Barna i barnehagen synes at dette er kjempeflott og det synes vi voksne også. I tillegg kan man jo tove med ulla. Send gjerne ved en enkel oppskrift på noe hun kan filte, litt bobleplast og underlag som f.eks kan være en bit sitteunderlag eller en skumgummibit. filtetips Edit: satte inn link med en liten oppskrift på, det finnes sikkert mange ute på nettet som du kan skrive ut og legge ved. Tusen takk for et supert tips! :D Skal høre på hobbybutikkene i byen om de kan hjelpe meg med å finne materialer til det.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #8 Skrevet 14. november 2011 Barnevever (små bordvever) kan brukes fra den alderen. Da jeg var på den alderen fikk jeg også små ferdigpakker med stoff, tråd og mønster som man kunne sy f.eks. store korssting med. Det likte ihvertfall jeg veldig godt. Koster ikke så mye og er smått når man skal sende det i posten . Jeg aner ærlig talt ikke hva unger kan, de stikker ikke hull på både fingre og søsken hvis du skal sy med nål da? :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #9 Skrevet 14. november 2011 Puzzlespill på 500 - 1000 biter. Regner med at du gir 3-åringen din et puslespill på 200 deler som h*n sitter og pusler i ro og mak?
absinthia Skrevet 14. november 2011 #10 Skrevet 14. november 2011 Tusen takk for et supert tips! :D Skal høre på hobbybutikkene i byen om de kan hjelpe meg med å finne materialer til det. Her jeg bor er dette faktisk billigere på husfliden, så jeg vil råde deg til å se både på hobbyforretning og husfliden.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #11 Skrevet 14. november 2011 Her jeg bor er dette faktisk billigere på husfliden, så jeg vil råde deg til å se både på hobbyforretning og husfliden. Takker! Det passer forsåvidt bra. Den ene hobbybutikken har nylig flyttet inn i nabolokalet til husfliden her i Bergen, så da får jeg stikke innom den også.
lille katt Skrevet 14. november 2011 #12 Skrevet 14. november 2011 Jeg aner ærlig talt ikke hva unger kan, de stikker ikke hull på både fingre og søsken hvis du skal sy med nål da? :gjeiper: Det følger nok med barnenåler med avrundet tupp . Og det står nok aldersanbefaling på pakkene også .
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #13 Skrevet 14. november 2011 Det følger nok med barnenåler med avrundet tupp . Og det står nok aldersanbefaling på pakkene også . Hehe, det gjør vel kanskje det ja. Tror ikke jeg ville blitt så populær blant foreldrene om ungene driver å stikker hull på hverandre
absinthia Skrevet 14. november 2011 #14 Skrevet 14. november 2011 Hehe, det gjør vel kanskje det ja. Tror ikke jeg ville blitt så populær blant foreldrene om ungene driver å stikker hull på hverandre 6-åringer er ganske fornuftige når det gjelder nåler og andre skarpe gjenstander, bare noen voksne forteller dem reglene først.
lilljan Skrevet 15. november 2011 #15 Skrevet 15. november 2011 (endret) Regner med at du gir 3-åringen din et puslespill på 200 deler som h*n sitter og pusler i ro og mak? Kjekt å gå anonym når man skal skrive på den måten. Men for å si det slik så har jeg i bursdagsgave til en 6 åring nylig kjøpt et puslespill på 500 biter. Og han var kjempefornøyd. Men han pusler jo ikke alt på en gang men legger det bort og pusler videre når det passer seg. Han ble ferdig og veldig stolt!! Regner med det ikke er mange barn som vever eller strikker alene i ro og mak heller... Tilbake til spørsmålet ditt. Treåringen min pusler i ro og mak, men ikke så mange biter. Men det er noe som skiller en treåring og en seksåring Endret 15. november 2011 av lilljan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå