Gå til innhold

flasser plutselig fra hodebunnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri hatt flass i hodebunnen før. Men nå oppdaget jeg plutselig at jeg flasser skikkelig og er øm i hodebunnen! Hva i alle dager kan det komme av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har googla litt, og funnet ut at jeg har tørr hodebunn - ikke flass. Hodebunnen klør veldig, og det ramler ut små små hvite snø-lignende greier. Åh, så irriterende.

Kan man plutselig få tørr hodebunn?

Bruker samme sjampo og balsam som tidligere.

Det jeg kan komme på som er anderledes:

-Flyttet til ny by tidligere i høst

-Etter å ha vasket håret i går, lot jeg det lufttørke. Har laaangt hår. Kan det ha noe å si?

Uansett, hvordan blir jeg kvitt dette?

Skrevet

Ville nok byttet til Head and Sholders for tørr hodebunn og dropp alt av hårprodukter en stund. Og ikke føn nær hodebunnen, det vil gjøre det verre. Ellers finnes det produkter på apoteket som du kan prøve.

Skrevet

Ikke bruk Head and Shoulders!!! Det er det verste av alt. Bytt til en shampoo uten SLS, det får du på helsekosten:)

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Er det ikke rart at jeg plutselig har begynt å flasse? Har jo brukt samme sjampo og balsam i alle år. Andre hårprodukter bruker jeg ikke.

:klo:

Skrevet

Man kan utvikle allergi eller intoleranse plutselig, ja. Bytt shampoo og balsam nå. Jeg bruker produkter fra John Masters Organics og det er det eneste som har hjulpet på min tørre og kløende hodebunn. Det dukket opp ganske over natten hos meg og. JMO har en slags spray som heter Deep scalp follicle treatment & volumizer for thinning hair og det er den som har størst effekt.

• Liker 2
Skrevet

ikkje forsøk Head and shoulders, forsøkte det en gang eg var ung og tenkte "vel, det ser jo ut som det selger mye, så det må jo være bra?"... eeek, fikk store sår i hodebunnen, og eg som starta med "littegranne flass i ny og ne", har i ettertid hatt en hodebunn som ikkje tåler NOE. (selvfølgelig noen kan bruke dette uten de store katastrofene, men trur uansett ikkje de gjør så veldig mye anna enn å tørke ut hodebunnen enda mer)

Du kan nok plutselig reagere på den shampooen du har brukt de siste årene også, hvilken shampoo er det? er det shampoo fra dagligvaren, ville eg definitivt forsøkt noe bedre, helst uten SLS.

Pureology liker min hodebunn, John Masters er også bra. Et anna merke som hjelper meg når hodebunnen går bananas, er noe fra Kerastase (denne trur eg ikkje er uten SLS, men denne roer likevel hodebunnen min godt) Husker ikkje akkurat hvilken fra Kerastase.. noe innen specifique-serien kanskje, for sensitiv hodebunn.

Du kan også høre på apoteket om de har noe prøver på shampoo der. Min hodebunn liker ikkje apotek-shampoo, men det kan muligens være verdt et forsøk, du får iallefall prøvd det før du kjøper en stor flaske.

Det du nevner med at du har flytta, kan annet vanntrykk fra dusjen ha noe å si? om den er svakere, kan det hende du ikkje får skylt ut såperestene like godt som tidligere? husker du også å avslutte hårvasken med kaldt vann? Det hjelper iallefall på meg, aner ikke hvorfor

Lufttørking en gang trur eg ikkje skal ha noe å si, ville forsøkt bytte av shampoo først, og se om det hjelper

Det er mye gode produkter der ute, lykke til med å finne noe som passer din hodebunn :)

Skrevet

Den shampooen fra kerastase er sikkert den blågrønne som heter dermo calm? Den bruker jeg mot tørr hodebunn. :)

Skrevet

Den shampooen fra kerastase er sikkert den blågrønne som heter dermo calm? Den bruker jeg mot tørr hodebunn. :)

Ja, det stemmer, takk ! Bruker ikkje denne fast, men om eg merker noe til forandringer i hodebunnen, enten ved flass eller bare tørr og sår hodebunn, etter noen uker med denne er det mye bedre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...