Rights Skrevet 29. februar 2012 #961 Del Skrevet 29. februar 2012 I min reise mot å bli en større nerd enn jeg allerede er, så har jeg kjøpt meg en bærbar data å spille på. Og i den anledning så ville jeg selvfølgelig prøve ut Oblivion, som har fått så mye skryt. Jeg er i kontakt med min feminine side, som jeg liker å leve ut i spill. Det vil med andre ord si at jeg alltid spiller "female" characters. Valget mitt falt på "Nord" om jeg ikke husker feil. Og jeg mener på at de skulle være like god med magi, som med våpen. Hun er forresten griselekker! Jeg trenger bare noen quick tips, om noen kunne tatt seg tid til å si noen! F.eks.. Min karakter skal jo være like god med magi som med våpen. Bør jeg da satse på begge deler (F.eks starte kamper med å bruke magi, for så å ta frem våpen når jeg er tom for magi.. og skifte att og frem slik). Eller bør jeg satse ALT på 1 kort: KUN MAGI, eller KUN VÅPEN ? Er bare level 3, så jeg har ikke kommet så godt i gang enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katten. Skrevet 29. februar 2012 #962 Del Skrevet 29. februar 2012 Det kommer helt an på hvordan du vil spille. Om du liker tanken på å være en battlemage, så er de ofte gode med både våpen og magi. Det beste er bare å prøve deg fram til en spillestil du liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 29. februar 2012 #963 Del Skrevet 29. februar 2012 Nei, hu hater deg for altid. Jeg stakk oppom tempelet for å hilse på, men det ser ut til at hun har hatt en åpenbaring. Hun truet meg med deng og det som verre var, og sa flere stygge ting. Og vi som var så gode venner i en alternativ virkelighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 29. februar 2012 #964 Del Skrevet 29. februar 2012 Har latt være å ta Dark Brotherhood-questen ganske lenge, men begynte likevel på den i helga av ren nysgjerrighet. Synes hele greia var fryktelig ekkel, og særlig episoden med kokken Nå har jeg bare lyst til å lage meg en ny karakter - en snill en, som bare dreper i selvforsvar! Men Shadowmere var fin! Jeg likte ikke å drepe kokken, jeg heller. Det er i grunnen mange av questene som er temmelig disgusting, når sant skal sies. Men man står jo fritt til å gjøre som man vil. Det spiller jo ingen rolle for progresjonen poengmessig hvilke quests du gjør, så det er uproblematisk. I motsetning til mange andre spill der man får den største poengmessige uttellingen når man gjør en quest ferdig. Men jeg må si at jeg følte en viss tilfredsstillelse da jeg klarte å ta livet av BÅDE keiseren og sjefen for Penitus Okulatus UTEN å bli spottet. Særlig keiseren, for han hadde MYE folk rundt seg. My finest moment Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 29. februar 2012 #965 Del Skrevet 29. februar 2012 (endret) I min reise mot å bli en større nerd enn jeg allerede er, så har jeg kjøpt meg en bærbar data å spille på. Og i den anledning så ville jeg selvfølgelig prøve ut Oblivion, som har fått så mye skryt. Jeg er i kontakt med min feminine side, som jeg liker å leve ut i spill. Det vil med andre ord si at jeg alltid spiller "female" characters. Valget mitt falt på "Nord" om jeg ikke husker feil. Og jeg mener på at de skulle være like god med magi, som med våpen. Hun er forresten griselekker! Jeg trenger bare noen quick tips, om noen kunne tatt seg tid til å si noen! F.eks.. Min karakter skal jo være like god med magi som med våpen. Bør jeg da satse på begge deler (F.eks starte kamper med å bruke magi, for så å ta frem våpen når jeg er tom for magi.. og skifte att og frem slik). Eller bør jeg satse ALT på 1 kort: KUN MAGI, eller KUN VÅPEN ? Er bare level 3, så jeg har ikke kommet så godt i gang enda Du kan velge all verdens strategier, men spillet tvinger deg på sett og vis til å endre strategi etter hvert, for du kan ikke få mer enn 100 poeng innen noen disiplin. Så om du vil avansere og velge perks, så må du bruke flere disipliner for å få nok poenger. Endret 29. februar 2012 av Mann 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 3. mars 2012 #966 Del Skrevet 3. mars 2012 Er det noen av dere som har løst mordmysteriet i Windhelm? "Blood on the ice"? Jeg har forsøkt meg på denne flere ganger, og hver jævla gang stopper hele questen opp etter at jeg har undersøkt det faens huset og pratet med den feite "stewarden" og eieren av "huset med det rare i". Jeg har funnet slakterens notater og den merkelige medaljongen, og har sågar sporet opp hofftrollmannen, siden det gikk frem at han er en skummel type, og det fremgår av morderens dagbok at han er magiker og har studert ved Colleget i Winterhold. Men det er ikke noe napp, og etter at man har snakket med stewarden om medaljongen, så har ikke han noe mer fornuftig å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 3. mars 2012 #967 Del Skrevet 3. mars 2012 Har hørt venner på voicechat bitche rimelig hardt om den questen, har ikke gjort det selv, men er flere som har hatt problemer, til og med hatt problemer med å starte questen, eller ting har stoppet opp midt i, og feil scener har loada/ting har låst seg. Jeg har desverre ikke løsningen aelv, jeg gav meg på Skyrim. Men husker godt det questnavnet, for det var flere som sutra over den. Men vet at to av mine venner fant løsningen på et uoffisielt nettforum. Ingen av dem er online nå, men skal forsøke å jakte dem ned for hva de gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 3. mars 2012 #968 Del Skrevet 3. mars 2012 Kunne jo være artig å vite hva som skal til, hvis jeg mot formodning skulle gjøre den en gang til. Men nå har jeg linet opp en kriger på level 71 med alle perks som tenkes kan på armor, buer, sverd og combatrelevante enchantments, og ikke riktig så mye på magi, og en magiker som nærmer seg samme nivå av perfeksjon på destruksjon, restoration og enchantments, og som OGSÅ sparker kraftig rumpe, selv om han må slåss i magikerdrakt minus armor. Alduin kommer snart til å få en dårlig dag. Så det blir kanskje ikke med det første. Men det irriterer meg at questen går i baklås på den måten, så om det finnes en prosedyre for å omgå problemet, hadde det vært artig å ha det i bakhodet til neste gang. Men en annen sak: Er det noen som kan hinte om hva som skjer når man setter alle de 8 drageprestmaskene på montasjen i det lille huset i Labyrinthian? Jeg har samlet på maskene, selv om jeg ikke bruker dem, og er LITT spent på om det er en interessant historie der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hard Ride Skrevet 3. mars 2012 #969 Del Skrevet 3. mars 2012 Det er lenge siden jeg gjorde det questet, men dette er hva jeg husker: Jeg klarte å få trollmannen arrestert for mordet. Jeg hadde noen bevis og noe greier. Da han ble arrestert var det noe mistenkelig ved hele greia, og det virket ikke som om han faktisk var den ekte morderen, så jeg lastet inn en tidligere save, og valgte å konfrontere trollmannen med bevisene først. Etter å ha prata med ham, så mener jeg å huske at han ga meg spor som ledet til en annen fyr jeg kunne prate med. Jeg fant ut at jeg skulle vente et sted i winterhelm på nattestid, og da jeg gjorde det kom det etter hvert ut en fyr som prøvde å knivstikke enda en kvinne. Da fant jeg den faktiske morderen. Du kan løse questet og få reward om enten trollmannen eller den ekte morderen blir tatt for mordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 3. mars 2012 #970 Del Skrevet 3. mars 2012 Hvor finner man bevis, da? I Hjerim finner man amuletten, som har seremoniell betydning, og det får man bekreftet hos han antikvariat-fyren. Slakterens journal bekrefter at han er magiker og at han har vært ved Winterhold før. Men jeg har ikke klart å finne noe særlig mye mer enn det, og når jeg snakker med magikeren på slottet, dukker det ikke opp noen dialogalternativer som fører noe sted. Og andre mistenkte har jeg heller ikke. En stund lurte jeg på om Giordano-damen kunne ha noe med saken å gjøre, siden det lå mange eksemplarer av hennes pamflett mot slakteren i huset der slakteren lekte seg med kroppsdelene. Jeg ransaket tilogmed huset hennes. Men dette er jo ikke den første questen som ikke har fungert. Questrekken for Companions sluttet med at en flyktet forbryter i The Reach ganske enkelt forsvant, og de ville ikke gi meg et nytt oppdrag før dette var løst, noe som altså var umulig. Den ene questrekken med å finne bøker for Urag gro-Shub ved colleget ender med at en av bøkene som han vil ha, befinner seg i en av kryptene, bak en port som åpner seg først etter at bossfighten med den lokale dragepresten er overstått. Bare at det ikke blir noen fight. Lokket popper av sarkofagen, men ingen kommer ut av den åpne kisten, og porten forblir lukket. Småplukk, egentlig, men litt irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hard Ride Skrevet 4. mars 2012 #971 Del Skrevet 4. mars 2012 http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Blood_on_the_Ice Jeg sjekket her, siden det er lenge siden jeg gjorde questet. Har du pratet med Calixto Corrium? Prat med Calixo: "When you present him with the strange amulet, he will recognize it as the Wheelstone, traditionally carried by court mages." Prat med Wuunferth the Unliving: "When you mention the journals and describe the amulet he will immediately identify it as the legendary Necromancer Amulet, while he will only feel sorry for Calixto's wild theories about it being the Wheelstone. He reveals that he himself has been investigating the killings of Windhelm for quite some time. He has noted a pattern with the location and timing of the killings, so he ends up asking you to keep watch in the Stone Quarters at night" Det ser ut som om du kanskje må diskutere amuletten med Calixo før du kan beskylde Wuunferth for å eie den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. mars 2012 #972 Del Skrevet 5. mars 2012 http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Blood_on_the_Ice Jeg sjekket her, siden det er lenge siden jeg gjorde questet. Har du pratet med Calixto Corrium? Prat med Calixo: "When you present him with the strange amulet, he will recognize it as the Wheelstone, traditionally carried by court mages." Prat med Wuunferth the Unliving: "When you mention the journals and describe the amulet he will immediately identify it as the legendary Necromancer Amulet, while he will only feel sorry for Calixto's wild theories about it being the Wheelstone. He reveals that he himself has been investigating the killings of Windhelm for quite some time. He has noted a pattern with the location and timing of the killings, so he ends up asking you to keep watch in the Stone Quarters at night" Det ser ut som om du kanskje må diskutere amuletten med Calixo før du kan beskylde Wuunferth for å eie den. Jeg gjorde det, men da jeg etterpå oppsøkte Wuunferth (som virket som en stjernekandidat til rollen som Slakteren, all den tid han både er magiker og det ryktes at han driver med nekromantikk) så kommer det ingen dialogalternativer som er knyttet til mordene. Det er nok en glitch i programmet mitt som gjør at denne questen stopper opp. Det er jo ikke noe ukjent fenomen med Skyrim, akkurat. Men det var artig å se at mine antakelser om hvilken retning jeg burde lete etter morderen, var korrekte, iallfall. Takk for oppklaringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. mars 2012 #973 Del Skrevet 5. mars 2012 Kunne jo være artig å vite hva som skal til, hvis jeg mot formodning skulle gjøre den en gang til. Men nå har jeg linet opp en kriger på level 71 med alle perks som tenkes kan på armor, buer, sverd og combatrelevante enchantments, og ikke riktig så mye på magi, og en magiker som nærmer seg samme nivå av perfeksjon på destruksjon, restoration og enchantments, og som OGSÅ sparker kraftig rumpe, selv om han må slåss i magikerdrakt minus armor. Alduin kommer snart til å få en dårlig dag. Så det blir kanskje ikke med det første. Men det irriterer meg at questen går i baklås på den måten, så om det finnes en prosedyre for å omgå problemet, hadde det vært artig å ha det i bakhodet til neste gang. Men en annen sak: Er det noen som kan hinte om hva som skjer når man setter alle de 8 drageprestmaskene på montasjen i det lille huset i Labyrinthian? Jeg har samlet på maskene, selv om jeg ikke bruker dem, og er LITT spent på om det er en interessant historie der. Er det ingen som har funnet det lille runde huset med tremasken og montasjen for drage-prest-maskene i ruinene til Labyrinthian? Og som har montert alle 8 masker der? Jeg er veldig nysgjerrig på hva som skjer når den 8. masken kommer på plass. Kanskje jeg ikke vil vite det før jeg finner det ut selv. Men det er jo litt hype med de maskene, da. "Strange objects that defy the laws of time itself!" Enchantede objekter snubler man jo over i annenhver skattekiste, og det er ikke så spesielt at noen av maskene gir en muligheten til å puste under vann, eller immunitet mot gift og sykdrommer, eller kunnskaper i alkemy. Men dette med "defy the laws of time", virker atskillig mer interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 5. mars 2012 #974 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg har ikke alle maskene, men er veldig spent selv! Jeg har foresten mistet shadowmare... Plutselig sluttet den å transportere seg sammen med meg og står ikke "parkert" i en eneste stall eller ved Dawnstar Sanctuary.... Noen som vet om den kan dø? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 5. mars 2012 #975 Del Skrevet 5. mars 2012 Jeg har ikke alle maskene, men er veldig spent selv! Jeg har foresten mistet shadowmare... Plutselig sluttet den å transportere seg sammen med meg og står ikke "parkert" i en eneste stall eller ved Dawnstar Sanctuary.... Noen som vet om den kan dø? Den forsvant for meg også. Det er mulig at den har en grense for hvor mye deng den er villig til å ta mot? Enkelte companions forlater din tjeneste hvis de får for mye "friendly fire". Det skjedde f.eks med han tøffingen som følger med huset i Markarth. Mens vi rensket Fort Kastav for onde magikere, så ble han tydeligvis stående i nedslagsfeltet for mitt heftige bombardement av fireballs, og plutselig stod det bare "Your companion leaves your service" oppe i venstre hjørne. Så måtte jeg springe etter og be ham om å følge meg. Det var jo han som hadde alt stashet. Ad masker, så mener jeg at man finner 7 av dem i Skyrim, og at den åttende dukker opp på veien til den siste fighten. Den skal sitte på en prest som heter Nakriini. Hvis noen har sett Nakriini noe sted i Skyrim, vil jeg gjerne vite hvor. Jeg har en beskjed til ham. Henne. Det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøffel Skrevet 6. mars 2012 #976 Del Skrevet 6. mars 2012 Den forsvant for meg også. Det er mulig at den har en grense for hvor mye deng den er villig til å ta mot? Enkelte companions forlater din tjeneste hvis de får for mye "friendly fire". Det skjedde f.eks med han tøffingen som følger med huset i Markarth. Han tøffingen giftet jeg meg med Nå trenger jeg bare en mod hvor vi kan lage vakre Nord babies som kan springe rundt i Markarth crib'en vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I-AM-Nicole Skrevet 6. mars 2012 #977 Del Skrevet 6. mars 2012 Har bare en ting å si.... EPIC! The hero arrives! Dum dum dum duuuuuum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 6. mars 2012 #978 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg vurderer å bytte ut mattelesing/jobbing med en ny save på skyrim. Ble rett og slett fristet til å kjøre en ren magiker bare for å ha gjort det også, samt gå mot DB på en save. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #979 Del Skrevet 6. mars 2012 Jeg vurderer å bytte ut mattelesing/jobbing med en ny save på skyrim. Ble rett og slett fristet til å kjøre en ren magiker bare for å ha gjort det også, samt gå mot DB på en save. Så så, RL comes first hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 6. mars 2012 #980 Del Skrevet 6. mars 2012 What? Ikke i min verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå