Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls

Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Gjest Apophis

Mener du at man kan gå til krig mot The Dark Brotherhood? Det falt meg ikke inn å prøve engang, etter mine frustrerende første forsøk å utrenskinger i Riftens Ratway. De sentrale personene DER kan slås ned, men de kommer opp igjen på sekunder, like spreke.

Jepp, om man angriper ho dama ved starten av DB-questen framfor å gjøre det ho sier, då starter man ein ny quest som går på å utrydde DB. Men det går nok ikkje mot Thieves Guild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, om man angriper ho dama ved starten av DB-questen framfor å gjøre det ho sier, då starter man ein ny quest som går på å utrydde DB. Men det går nok ikkje mot Thieves Guild.

DANG! Jeg skulle ikke hatt noe mot å utslette Broderskapet.

Jeg har spilt gjennom dette en gang som kriger, med fint lite magi i reportoaret. Men så tenkte jeg at jeg ville se åssen det arter seg når jeg skal slåss i pyjamas, med bare spells som beskyttelse og våpen. Og nå er jeg på level 65, og har et komplett sett av ferdigheter i destruction, alteration, conjuration og enchantment, og er på 90 i restoration. Jeg har ikke valgt noen perks i noen av de ikke-magiske disiplinene, og har begynt med rustninger og fysiske våpen kun for å fortsette å avansere. Tanken var å ta sluttspillet kun i klær og mages armor. Og med en bue og et sverd hvis jeg tvinges til nærkamp.

Begynner å nærme meg maks på både alchemy og speech, og må snart ta stilling til om jeg skal bytte til tohånds våpen som nærkamp-alternativ.

Tror du det er for sent å ta en prat med unge Arentino (?). Jeg har allerede hatt flere overfall fra Brotherhood Assasins, og alle har en lapp der det står at noen har gjort ritualet og betalt for mordet på meg. I og med at de tydligvis allerede har bestilling på å drepe meg, så er det kanskje litt bortkastet å sette seg i en rekrutteringssituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i grunnen ikke så tilfredsstillende å utrydde DB som jeg hadde trodd. Jeg er LITT skuffet, skal jeg være ærlig. Det er en viss quest-tørke, så det blir vanskeligere å finne noen å slåss med :gjeiper: og jeg hadde håpet på en langtrukken kampanje hvor jeg kunne jage dem fra det ene skjulestedet til det neste. Men dette ble bare en kjapp standup fight som var ganske fort over. Muligheter for at det blir en omkamp? Jeg så ikke noe til Cicero, og han er jo liksom rosinen i pølsa, ettersom han drasser rundt på NightMother.

Jeg er forsåvidt mer enn klar til å rulle opp til stamkneipa til Alduin og sparke inn døra, men jeg er perfeksjonist, og ville gjerne hatt maksimal uttelling på enchantments også før jeg gjør det. Jeg ville gjerne ha våpen som leverer maksimalt trøkk før den siste striden.

Og så er jeg litt nysgjerrig på hva en master level restoration spell egentlig er for noe. Og hvordan man får tak i den. Alteration, destruction og conjuration var relativt kompliserte å få vantene i.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det foresten flere enn meg som sitter på latterlige mengder smykker, edelstener og potions som bare øker og øker og øker fordi dere ikke får solgt dem? Folk har jo ikke penger nok i dette spillet her og jeg liker ikke å kaste smykker og potions for flere tusen :S

Får du ikke solgt hvis du blir med i Thieves Guild da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en quest, som begynte med at jeg møtte på en mann som utga seg for å være en imperialsoldat (stormcloak hvis man har valgt den siden), og ville at jeg skulle gå inn en plass for å hente en maske. Fant da ut at denne mannen var medlem av Talos/Thalmar (blander de to, så jeg husker ikke).

Questen slutter ved at jeg skal drepe denne mannen, og nå har jeg fått hele banden etter meg. Talos/Thalmar har satt skuddpremie på meg.

Noen som vet hvilken quest jeg snakker om? Og hvilken gjeng som vil ha meg drept?

Hvilke følger får egentlig dette for meg?

Fikk også disse på nakken, men de var jo ekstremt pinglete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får jo solgt det, men må da hoppe fra ene selgeren til den andre ettersom de går tom for peng. I oblivion hadde de en max-sum for hva de kunne betale for hver ting, men de gikk aldri tom for penger slik de gjør her. Nå har jeg begynt på ny save siden jeg skrev den posten og virkelig forkusert på å selge unna ting så fort som mulig, like vel hoper det seg opp :S Har man 15 smykker verdt mellom 150 og 300 gull må man innom en del forskjellige for å bli kvitt det, da de fleste kun har rundt 1200 gull tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du rekrutterer Azuras prestinne, så får du en temmelig badass svart-alv. Tåler mye, er like rå med magi som med våpen, og er temmelig stor i kjeften.

Etter healing: "I hope you`re not expecting a "Thank You"".

Når man bumper inn i henne: "What the....!"

Ved "Friendly fire": "If you do that again, I will have to kill you!"

Ved yeld: "I will let you live.... This time."

Hun prøvde faktisk å drepe meg et par ganger.

Jah, jeg er glad i hu! Jeg vurderer å rekruttere som til the blades, men jeg er litt usikker... Jeg vil si hu er en av de beste man kan ha med seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hver gang hun nevnes blir jeg mer og mer sikker, min nåværende må nok smake kniven snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne Azuradama, det går vel ikke an å bli på godfot med henne igjen etter man har gjort den questen (den jeg ikke husker navnet på nå)?

Jeg gjorde den questen for veldig lenge siden, og visste jo ikke da at hvis jeg tok det valget jeg tok, så gikk jeg glipp av en meget god companion. Det er vel ikke mulig å gjøre noe med nå i ettertid, er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykker, klær, bøker, magiske staver og scrolls kan selges til magikere. Da kan man i retur få magiske drakter, spellbooks, soulgems og annet magisk krimskrams, i tillegg til opplæring.

Smykker er kjekt å ha, siden man både kan selge dem, og enchante dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hu hater deg for altid.

Det er egentlig litt kjipt av henne. Hun starter jo den questen med å si noe sånt som at skjebnen har bragt meg (evt deg) til Azuras helligdom, og at hun hadde en visjon om at jeg kom gående opp trappen til alteret allerede før jeg var født, etc, etc.

Vel, det var tydeligvis skjebnen som hadde bestemt at Azuras stjerne skulle bli et instrument til å fange svarte sjeler. Ikke noe å bli sur for. Det er iallfall helsikes mye lettere å finne en SVART grand soul enn en hvit en. Når du kaster soultrap på en person, uansett rase, så er du jo sikker på at han, hun eller det har en svart sjel som kommer til å sitte som skudd i ost i The Black Star. Deretter kan man bruke ham, henne eller det til å drive sine magiske våpen.

Det er forresten en annen magikerdame som OGSÅ er ganske ram i kamp, men ikke så storsnutet. Hun heter Illia, og man treffer på henne i et tårn nær Riften. Frafallen fra en heksesekt. Hun blir din companion hvis du hjelper henne med å.. hrm... utrydde resten av sekten og drepe moren hennes. Det er ikke helt som det synes, mora er en skikkelig bitch. Illia oppfører seg litt som Lydia (tror faktisk det er samme voice actor) Men hun behersker destruksjonsmagi og healer seg selv. Kjekk jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men denne Azuradama, det går vel ikke an å bli på godfot med henne igjen etter man har gjort den questen (den jeg ikke husker navnet på nå)?

Jeg gjorde den questen for veldig lenge siden, og visste jo ikke da at hvis jeg tok det valget jeg tok, så gikk jeg glipp av en meget god companion. Det er vel ikke mulig å gjøre noe med nå i ettertid, er det?

Piffle!

Companions er handelsvare. 500 septims på en hvilken som helst bar i Skyrim er alt som skal til. Men det er selvsagt artigere å rekruttere dem "personlig". Eller kjøpe dem som tilbehør til et av husene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hver gang hun nevnes blir jeg mer og mer sikker, min nåværende må nok smake kniven snart...

Tar du LIVET av dine companions? Hvordan KAN du? Jeg blir emo når Lydia ikke kommer ut av krypten raskt nok. Så må jeg inn og lete. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeei, ALDRI! :sjenert:

Som min kjære bror sa når han oppdaget companions og den første han kjøpte døde i sin første kamp: "Næmmen ka faen, kan de dø!? Eg må ha meg flere"

Jepp, hans forbruk av følgesvenner er MYE høyere enn mitt, jeg gifter meg i det minste med noen av dem og beholder dem slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neeeei, ALDRI! :sjenert:

Som min kjære bror sa når han oppdaget companions og den første han kjøpte døde i sin første kamp: "Næmmen ka faen, kan de dø!? Eg må ha meg flere"

Jepp, hans forbruk av følgesvenner er MYE høyere enn mitt, jeg gifter meg i det minste med noen av dem og beholder dem slik.

Jeg hadde fantasier om å ofre Lydia til Boethia helt i starten av min Skyrim-karriere. Hun hadde en irriterende uvane med å hoppe frem i skuddlinjen eller foran sverdet. Men nå som jeg har tilegnet med litt mer fingerspitzgefühl og ikke bruker hverken isstorm, flammepust eller andre grovt destruktive power-angrep når det er fare for at companion kan være i nedslagsfeltet, så går det mye bedre. Nå går det mange timer mellom hver gang en companion biter i støvet.

Så nå legger jeg og Lydia heller veien innom Boethias helligdom og dreper alle disiplene hennes. Det er en seig og aggressiv gjeng, så det blir den del poenger ut av det. Hvis man overlever. Som en ekstra bonus kan man deretter gå opp til selve det aller helligste, der Boethia midlertidig kanaliseres gjennom liket til en av disiplene, og kommer med tomme trusler om hva som kommer til å skje hvis man ikke gjør som hun sier.

Det er enerverende. Å drepe alle Boethias disipler er jo helt i tråd med den filosofien som gis til beste i boken om Boethias prøve. Hun burde heller gi meg den daedriske duppeditten uten noe mer snikksnakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å ofre Lydia til Boethia, men siden jeg ikke hadde høy nok level gikk det ikke. Litt skuffet da ja. Men fant ett annet kvinnemenneske som fungerte når Lydia var død og jeg var blitt flink nok, så da var det jo null stress ;)

Endret av Lykkelitenen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å ofre Lydia til Boethia, men siden jeg ikke hadde høy nok level gikk det ikke. Litt skuffet da ja. Men fant ett annet kvinnemenneske som fungerte når Lydia var død og jeg var blitt flink nok, så da var det jo null stress ;)

Que? Level? Ville hun ikke omfavne offerpålen?

Jeg er nok litt pysete når det gjelder sånt. Jeg gjorde questen med kannibalene, der man skal ofre en Arkay-prest. Og den med det hjemsøkte huset i Markarth, der man får en skikkelig MEAN klubbe når man ofrer en Boethia-prest til en annen daedrisk prins (tydeligvis litt innbyrdes kniving). Men det var bare ekkelt, så det har jeg ikke gjort igjen. Men Meridia og Azura er OK. Hodene ruller selvsagt der også, men da går det bare ut over trollmenn, og det er alltid DE som begynner slåssinga, så jeg får ikke dårlig samvittighet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Har latt være å ta Dark Brotherhood-questen ganske lenge, men begynte likevel på den i helga av ren nysgjerrighet.

Synes hele greia var fryktelig ekkel, og særlig episoden med kokken :(

Nå har jeg bare lyst til å lage meg en ny karakter - en snill en, som bare dreper i selvforsvar! :fnise:

Men Shadowmere var fin! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...