Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls

Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

I dag har jeg brukt aaaalt for mange timer på Skryim ;) Men jeg har faktisk ferie en uke til, så hvorfor ikke?

Noen små spørsmål:

- Kan wabbajacken brukes på drager? Den forandrer fiender til andre vesener (prøvde den på en elg og fikk en hare i stedet!), noen ganger til det bedre og andre ganger til det verre. Men det hadde jo vært kjekt å drepe dragene litt lettere... Og i så fall, får man dragesjelen og beina hvis den har blitt forvandlet?

- Kan man ha både Lydia og en annen companion samtidig, f.eks Erik the Slayer og Lydia? Det er så kjekt å ha noen som kan bære alt for meg... Har klart å "fylle opp" Lydia flere ganger, faktisk. Måtte fast travle til nærmeste by og selge unna veldig mye jeg har loota...

- Har fått en del magiske staver. Er det noen som syns de er gode å bruke? Fram til nå har jeg sverget til two handed våpner (er bare level 10 totalt), og det er det som tar fiender lettest. Og så buen da. Hvordan fungerer stavene i forhold?

Er veldig flink til å bruke opp gullet mitt, så jeg har ennå ikke fått surret meg til å kjøpe hus i Whiterun og få satt igjen Lydia der... Eller gifta meg, som planlagt ;) Har tenkt å gjøre ferdig hovedquesten først, og så surre rundt med alt mulig annet. Vil jo ha fått med meg hovedhistorien før semesteret starter og jeg ikke får tid til noe som helst. Noen andre som har gjort det på den måten?

1. Her fungerte den ikke på drager. Har prøvd den et par ganger på andre ting, men ting har alltid blitt forvandlet til det verre :ler: En ulv som blir en banditchief er ikke et godt bytte synes jeg :gjeiper:

2. Nei, du kan ikek ha to, men jeg anbefaler at du sender Lydia tilbake til slottet i Whiterun, og tar med deg Erik the Slayer i stedet. Lydia suger bigtime!

3. Jeg er ingen fan av staver, bruker heller destruction magic om jeg skal bruke magi. Med ETT unntak, Sanguine rose er for meg uunværelig :rodmer:

4. Som nevnt tidligere kan du sende Lydia tilbake til slottet i Whiterun om du ikke har kjøpt huset, da vil hun være å finne der om du skulle komme til å savne henne (noe jeg kan garantere at du ikke kommer til å gjøre). Hus er det lurt å kjøpe for å få lagt fra deg ting og saker, det blir en del tunge materialer til smithing blandt annet etterhvert.

Du er på level 10, ikke stress, nyt spillet og den fantastiske verdenen det er :)

(Jeg gjør forresten det samme som Apophis, diller rundt og koser meg med alt mulig annet jeg kan finne på før jeg tar hovedquesten :jepp: )

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bah, Erik the slayer kan prate. Av og til får jeg bare lyst til å hugge fyren ned, rett og slett bare for å få han til å holde kjeft. Mens Erik ser ut til å må kommentere alt, så sa ivertfall ikke Lydia så mye. Og det er vel kun på den måten hun er bedre :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, Erik the slayer kan prate. Av og til får jeg bare lyst til å hugge fyren ned, rett og slett bare for å få han til å holde kjeft. Mens Erik ser ut til å må kommentere alt, så sa ivertfall ikke Lydia så mye. Og det er vel kun på den måten hun er bedre :gjeiper:

Vel, heller en som prater og kommenterer i bakgrunnen, enn ei som løper inn i samtlige feller, løper rett på ting så det umulig å snike, sloss med alt hun kommer over på egen hånd, dør HELE tiden og er frekk i kjeften når du prøver å gi henne bra ting. ;)

Endret av Envy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bazibaz

:rodmer:

Jeg foretrekker å gå alene, jeg. Har Shadowmere, men i huler og fort så foretrekker jeg å tasse alene. I verste fall får jeg frem en spectral assassin. Hater når jeg må tasse med en haug idioter under et oppdrag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag = Spilledag! Fra 12 til 12, MINST! Bare avbrudt av tissepauser, middag og kanskje for å sette på kaffe :fnise:

Det blir faktisk bare bedre og bedre, jeg er så fornøyd! Assassins creed ligger fortsatt uåpnet på tven, har helt glemt det fordi jeg er så obsessed med skyrim. Nå har jeg planer om å jobbe unna en del quests jeg har latt ligge, før jeg kjører hardt på thieves guild.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har MISTET Eirik the Slayer! Jeg tok aldri Companion-questene i starten av spillet. Da jeg fikk den første oppgaven for å bli opptatt i Companions, så ble Eirik erstattet av en av dem. Nå finner jeg ham ingen steder, noe som SUGER, for han var virkelig bra. Faktisk ltt FOR bra enkelte ganger, for hvis man gir ham for bra våpen, så er stridighetene over før man får sverdet klar av slira. Men jeg vil iallfall beholde ham videre. Så, er det noen som har noen tanker om hvor Eirik kan være? Er han blitt sånn som han khajiten som er vakt for handelskaravanen deres, og som man treffer på ute i villmarka eller utenfor en tilfeldig by, eller finnes det en trivelig liten kro der Eirik kuler`n mens han venter på neste oppdrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har MISTET Eirik the Slayer! Jeg tok aldri Companion-questene i starten av spillet. Da jeg fikk den første oppgaven for å bli opptatt i Companions, så ble Eirik erstattet av en av dem. Nå finner jeg ham ingen steder, noe som SUGER, for han var virkelig bra. Faktisk ltt FOR bra enkelte ganger, for hvis man gir ham for bra våpen, så er stridighetene over før man får sverdet klar av slira. Men jeg vil iallfall beholde ham videre. Så, er det noen som har noen tanker om hvor Eirik kan være? Er han blitt sånn som han khajiten som er vakt for handelskaravanen deres, og som man treffer på ute i villmarka eller utenfor en tilfeldig by, eller finnes det en trivelig liten kro der Eirik kuler`n mens han venter på neste oppdrag?

Har du sett på "hjemplassen" hans på innet i Rorikstead?

Det samme skjedde med samboeren min da han tok companions questene, han hadde Uthgerd og lette og lette etter henne. Så hadde han Aela the Huntress og hun ble bugget pga companions questene.

Haha, godt å se at du trivdes med Erik som companion btw! Kjenner meg igjen i det du sier, hender at jeg blir litt sånn "søren også da, skal ikke jeg få være med å sloss?" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Her fungerte den ikke på drager. Har prøvd den et par ganger på andre ting, men ting har alltid blitt forvandlet til det verre :ler: En ulv som blir en banditchief er ikke et godt bytte synes jeg :gjeiper:

2. Nei, du kan ikek ha to, men jeg anbefaler at du sender Lydia tilbake til slottet i Whiterun, og tar med deg Erik the Slayer i stedet. Lydia suger bigtime!

3. Jeg er ingen fan av staver, bruker heller destruction magic om jeg skal bruke magi. Med ETT unntak, Sanguine rose er for meg uunværelig :rodmer:

4. Som nevnt tidligere kan du sende Lydia tilbake til slottet i Whiterun om du ikke har kjøpt huset, da vil hun være å finne der om du skulle komme til å savne henne (noe jeg kan garantere at du ikke kommer til å gjøre). Hus er det lurt å kjøpe for å få lagt fra deg ting og saker, det blir en del tunge materialer til smithing blandt annet etterhvert.

Du er på level 10, ikke stress, nyt spillet og den fantastiske verdenen det er :)

(Jeg gjør forresten det samme som Apophis, diller rundt og koser meg med alt mulig annet jeg kan finne på før jeg tar hovedquesten :jepp: )

Hvis man gjør hovedquesten for tidlig, så er jeg stygt redd for at det går galt i siste scene. Amerikanerne har et uttrykk for det: "To get your ass handed to you." Skyrim er learning by doing. Dessuten så er det jo utrolig mye å se her.

Stavene har TO misjoner: De er uovertrufne i møtet med enkelte mages, siden de beste av dem (eller iallfall de beste jeg har sett) kan levere 50 hitpoinst skade i sekundet over tid. Dessuten så er stavene de eneste våpnene som magikere er interessert i å kjøpe. Så hvis man vil ha hard valuta i handelen med magiske duppeditter, så er staver kjekke å ha.

De skikkelig nastye stavene er kjekke å ha i bakhånd når man snubler inn i et bol av viderekomne magikere. Når en av de arrogante jævlene sier "You should not have have come here!" og skjermen går i whiteout for bare lyn og stikkflammer, da er det godt å ha Eirik the Slayer på blåserekka med The Staff of Fireballs eller lignende. Han er god med lyn, også. Og snøstormer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på "hjemplassen" hans på innet i Rorikstead?

Det samme skjedde med samboeren min da han tok companions questene, han hadde Uthgerd og lette og lette etter henne. Så hadde han Aela the Huntress og hun ble bugget pga companions questene.

Haha, godt å se at du trivdes med Erik som companion btw! Kjenner meg igjen i det du sier, hender at jeg blir litt sånn "søren også da, skal ikke jeg få være med å sloss?" :ler:

Jeg får ta meg en runde igjen og se etter ham.

Jeg liker stilen til Eirik. Det er litt synd at de ikke har gitt litt mer personlighet til NPC-ene, for de har virkelig ikke vært knipne når det gjelder dialog og prat i mange andre av figurene. For ikke å snakke om alle bøkene som ligger og slenger. Jeg har brukt ganske mye tid på å lese, og mye av det er riktig fornøyelig, i tillegg til å være ganske informativt om ting man snubler over. Det var en ting som jeg syntes var ganske artig i Fallout NV: Følgessvennene har sin historie og kommer frem med den litt etter litt. Men selvsagt, på et eller annet tidspunkt har man jo jobbet seg gjennom hele registeret deres, og så faller de tilbake til formatet med bare et par dialogmuligheter, som bare er knyttet til funksjonene som ledsager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eriken min døde :( Det kom tre svære gubber med en eller annen bounty på hodet mitt og overfalt oss i Morthal! De var kjempevanskelige å ta og mosa ned Erik :( Kanskje jeg skal finne Uthgerd i Whiterun i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eriken min døde :( Det kom tre svære gubber med en eller annen bounty på hodet mitt og overfalt oss i Morthal! De var kjempevanskelige å ta og mosa ned Erik :( Kanskje jeg skal finne Uthgerd i Whiterun i stedet?

Hvorfor laster du ikke bare den siste saven du hadde før det skjedde? Hvorfor ikke bare gå inn der på nytt? Er du en sånn hard-core rpg spiller som mener at hvis du er uheldig og misten er companion, så skal det være sånn? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid man savet rett før noe skjedde ;) Jeg laster alltid om når min compannion dør, men noen ganger snakker vi faktisk en times spilling som må gjøres på nytt :kjefte:

Foresten noen som har kommet over lysende høner? Hørt rykter, men ikke funnet dem selv :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor laster du ikke bare den siste saven du hadde før det skjedde? Hvorfor ikke bare gå inn der på nytt? Er du en sånn hard-core rpg spiller som mener at hvis du er uheldig og misten er companion, så skal det være sånn? :lete:

Æhm.... fordi jeg ikke tenkte på det? :sjenert: Det slo meg faktisk ikke. Kanskje jeg skal hoppe litt tilbake og gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid man savet rett før noe skjedde ;) Jeg laster alltid om når min compannion dør, men noen ganger snakker vi faktisk en times spilling som må gjøres på nytt :kjefte:

Hvis det skjedde i morthal, så autosaver vel spillet når hun går inn i byen, og hver gang hun går inn eller ut av en bygning?

Du går ikke rundt i en by i en time uten auto-save. Da lagres det hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at staffer kan være uvurdelige i enkelte situasjoner Mann42, men jeg for min del føler meg ikke trygg på Erik med staff, jeg klarer alltid å havne midt i skuddlinja selv :ler:

Jeg går ALLTID tilbake til siste save om noe skjer med Erik, ikke pokker om jeg skal miste den beste companionen i hele spillet, uansett om jeg så får irritere meg litt over at det er en time siden forrige save!

Han har forresten fått på seg full daedricarmor, og jeg har litt problemer med å se forskjell når jeg påkaller daedrics med Sanguine Rose :gjeiper:

..men det føles litt sært når han snakker nå, for han har liksom så søt og snill stemme, og det passer bare ikke med DEN armoren :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Armule

Hvis det skjedde i morthal, så autosaver vel spillet når hun går inn i byen, og hver gang hun går inn eller ut av en bygning?

Du går ikke rundt i en by i en time uten auto-save. Da lagres det hele tida.

Auto-save kan man velge å slå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv valgt å slå av autosave på alt annet enn travel (husker ikke hva de to andre alternativene var, men det lagres ofte nok bare på travel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også avslått autosave, da jeg på ps3 opplever at spillet raskere begynner å hakke og legge når autosave er på. Har kun på fasttravel, noe jeg skjeldent bruker da jeg liker å gå. Og jeg vet jeg ikke er den eneste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men hvor ser man hvor mange timer man har brukt i spillet på xbox?

Jeg frykter at det begynner å bli ganske, ganske mange :roll:

Når jeg leste at Erik the slayer forsvinner når man begynner på companions ble jeg bekymret. Vil ikke miste han! Han er den eneste følgeren jeg har hatt til nå som ikke har bitcha eller klaget.

Noen her som bruker Farkas eller Sven? Leste en plass at de også skulle være ganske bra..

Jeg er også en av de som liksom vil være flink i alt og kun bruke en karakter, men det er ikke så lett. Dere andre som er nord, bruker dere mest one-handed eller two-handed? Også vet jeg liksom ikke helt om jeg skal bruke skjold, magi eller noe helt annet i den andre hånden når jeg sloss med one-handed. Så det blir til at jeg holder på å bytte frem og tilbake hele tiden :huh: Ja, jeg er litt noob når jeg gjelder slike spill. Dette er vel det første RPG jeg har spilt. Utenom Oblivion som kun spilte et par timer og av en eller annen grunn ikke likte. Men eelsker skyrim foreløpig! Tror aldri jeg har vært så hekta på et spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...