Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls

Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Antagelig fordi det var et helt annen miljø der, hvor det ikke eksisterer hester. Provinsen Morrowind er et vulkanlandskap, og er svært annerledes fra alle de andre provinsene vi har besøkt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Armule

Jaaa, men de går jo bare til enkelte byer.

Enkelte byer er bedre enn ingen byer. I Skyrim går ikke kjerrene til alle byene heller, såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte byer er bedre enn ingen byer. I Skyrim går ikke kjerrene til alle byene heller, såvidt jeg husker.

Går til alle Hold'ene.

Men der har man uansett ridedyr, så det er ikke like gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er visst jeg også offisielt en gamer... ;) Kjøpte Skyrim til samboeren min til jul, og prøvde litt selv. BOOM, HEKTA!!

Har planer om å fullføre hovedquesten først, og så se på alle mulige andre ting.

Et spm.: hvordan gifter man seg egentlig med folk?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm.: hvordan gifter man seg egentlig med folk?

Du må ha Amulet of Mara og prate med en prest i Temple of Mara (som ligger i Riften). Når du har amuletten på deg, så kan du prate med potensielle partnere og få opp dialogmuligheter om giftemål. Noen partnere krever at du gjør en tjeneste for dem før de går med på å gifte seg, men det gjelder ikke alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha Amulet of Mara og prate med en prest i Temple of Mara (som ligger i Riften). Når du har amuletten på deg, så kan du prate med potensielle partnere og få opp dialogmuligheter om giftemål. Noen partnere krever at du gjør en tjeneste for dem før de går med på å gifte seg, men det gjelder ikke alle. :)

Kult! Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Takk skal du ha!

Om du velger å ha sex Bryllypsnatta så er det lurt å kvitte seg med håndjernene før dere starter selve akten, du kan risikere å bli bundet og robbet om du velger feil partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du velger å ha sex Bryllypsnatta så er det lurt å kvitte seg med håndjernene før dere starter selve akten, du kan risikere å bli bundet og robbet om du velger feil partner.

Er det ikke et soverom i et av Mara-templene som har lærstropper, glidemiddel, osv. ved sengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Er det en del av spillet..? :popcorn:

Har et lite problem nå da... Samboeren spiller på sin datamaskin, men av en eller annen grunn går spillet supertregt på laptopen min. Jeg tror det er pga. skjermkortet, visstnok ati radeon hd 5400. Det står bakpå spillet at det krever minst 512 MB RAM, er det noen som vet hvorfor det går så tregt? På maskina har jeg 6 GB RAM og masser av harddiskplass ledig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er Lydia udødelig eller? Tror det var i Usteingrav vi kom inn i et rom med edderkopper, og tråkket du på gulvet kom det opp noe flammegreier. Jeg kom meg til en trygg plass og var ganske sikker på at Lydia sang på siste vers der hun sto og krøp på gulvet og ikke kom seg noen plass. Men helsen hennes gikk opp, og hun kom seg etterhvert på beina igjen. Så hun kan kanskje ikke dø?

Er det sånn at jeg kan gi henne (eller andre kompanjonger) health potions og andre ting? Hvordan gjør jeg isåfall det? Kan jeg bruke henne som ekstra bæreplass?

Du kan gi kompanjongen bagasje.

Men hvorfor prater dere om at Lydia er så seig og greier?

Jeg syns spillet er glimrende, men det irriterer meg grenseløst at følgessvennene DØR hele tida. Når jeg har lesset dama ned med Dragonplate armor og gitt henne Ibenholt-våpen, og gode greier, så forventer jeg at hun overlever. Men neida. både Lydia og Uthgerd går ned for telling nesten omgående. Og så må man passe på å trekke kampen unna dem for å unngå at de dør. Enda en gang. Angrer nesten på at jeg giftet meg med Uthgerd. Kanskje jeg burde ofre henne til Boethia? Jeg antar at jeg kan beholde huset hvis jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere "exploits" i spillet. Hørte f. eks. fra en på jobben som sa at skyrim var så lett og greier, for man kunne jo ha 100 i f. eks. one-handed før man forlater hula. Alt man trenger å gjøre er å slå på den NPCen som er udødelig.

Ja vel tenker jeg, det høres jo ikke akkurat noe morro ut å spille på den måten, men man får gjøre som man vil.

Hvor er moroa i det?

Jeg begynner å nærme meg 90 i onehanded og siden jeg har 100 i smithing og er blitt ganske kapabel på enchantment, så har jeg etter hvert en rå drageskjells rustning og TEMMELIg badass sverd og økser. For ikke å snakke om alskens amuletter og greier. Den vonde tiden er over, og hodene ruller. In game-utbruddene har skiftet fra "Hva i HELVETE?!! Hvorfor må det være så VANSKELIG?!" til "Now, THATS what I`m talking about Bitch!"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drept mine champions flere ganger, ser ut til at de rett og slett tar permanent skade når den kommer fra deg, så for hver pil mister de litt av sin totale pott av liv, eller noe i den dur. Jeg har i allefall opplevd at mine har død fordi de gikk i veien for meg mens jeg sloss :sjenert:

Det er enormt irriterende. De går i veien hele tida. Den eneste måten å unngå det på, er å utstyre dem med våpen som fungerer best på avstand. Jeg bruker mye gems på å holde mine med assorterte flamme-og isstaver som de kan bruke på trygg avstand. Og så går jeg hardt inn og tar ned motstanderen før ledsageren kan rote det til med å hoppe inn foran sverdet.

Det er ikke SÅ forbanna lett å se hva du har foran deg i en mørk krypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du tror Lydia er udødelig vil du bli over deg av glede når du begynner å bruke en annen companion ;) Anbefaler Erik the Slayer, han har kun dødd en gang, og da var det jeg selv som klarte å shoute med han i skuddlinjen :sjenert: Han hiver seg foran og dreper ting som er i ferd med å angripe meg mens jeg går i helt andre tanker osv osv, min store skyrim helt! :nigo:

Ja, du kan gi en companion healing potions og mat. Da kan de bruke det under kamp slik at de slipper å krype sammen på gulvet når det blir for mye for dem. Ja, de kan bære ting for deg, utmerket pakkesel :jepp: Du trykker bare talk på companionen, så trykker du på "I need to trade some things with you" så kommer det opp en meny hvor du kan flytte og bytte, gi companion bedre våpen og armour osv :)

Haha, aldri prøvd, er ganske sikker på at det i løpet av den tiden vil dukke opp noe som tar kverken på deg, eller evt at maskinen fryser ;)

Hvor finner jeg Eirik the Slayer? Jeg tror vi ville blitt et bra team. Eirik the Slayer og Grognak høres ut som en NOKSÅ dynamisk duo.

Er Erik leiesoldat, eller må jeg gjøre noe spesielt for ham?

Pt er jeg gift med Uthgerd. Jeg var ganske blakk da, så jeg hadde ikke penger til hus, og var sårt i beit for et sted å lagre dragetinga mine. Kan jeg dumpe henne som champion, men fortsatt beholde huset i Whiterun? Det ligger ganske pent til like ved smia, hvor jeg tilbringer mye tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er moroa i det?

Jeg begynner å nærme meg 90 i onehanded og siden jeg har 100 i smithing og er blitt ganske kapabel på enchantment, så har jeg etter hvert en rå drageskjells rustning og TEMMELIg badass sverd og økser. For ikke å snakke om alskens amuletter og greier. Den vonde tiden er over, og hodene ruller. In game-utbruddene har skiftet fra "Hva i HELVETE?!! Hvorfor må det være så VANSKELIG?!" til "Now, THATS what I`m talking about Bitch!"

Hvilket level er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket level er du?

50. Stemmer det at læringskurven blir brattere etter 50, forresten? Håper ikke det slår så veldig hardt ut. Jeg har begynt å samle deler til en "annen genereasjons" Dragonplate utrustning. Jeg tenkte at når jeg går inn i den siste fasen av spillet, så ville det være kjekt om jeg hadde mulighet for doble enchantments på våpen og rustning, og at det var litt trøkk i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...