Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls

Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Det finnes flere "exploits" i spillet. Hørte f. eks. fra en på jobben som sa at skyrim var så lett og greier, for man kunne jo ha 100 i f. eks. one-handed før man forlater hula. Alt man trenger å gjøre er å slå på den NPCen som er udødelig.

Ja vel tenker jeg, det høres jo ikke akkurat noe morro ut å spille på den måten, men man får gjøre som man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kan gi en companion healing potions og mat. Da kan de bruke det under kamp slik at de slipper å krype sammen på gulvet når det blir for mye for dem.

Lydia kryper rundt selv om hun har masse potions her... Ser hun bruker dem, men tydeligvis ikke før hun er nede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere "exploits" i spillet. Hørte f. eks. fra en på jobben som sa at skyrim var så lett og greier, for man kunne jo ha 100 i f. eks. one-handed før man forlater hula. Alt man trenger å gjøre er å slå på den NPCen som er udødelig.

Ja vel tenker jeg, det høres jo ikke akkurat noe morro ut å spille på den måten, men man får gjøre som man vil.

Skyrim er ikke et spill for de med dårlig tid, det er et spill for de som elsker å utforske denne fantastiske verden og enkelte ganger er det faktisk godt med noen snarveier.

Endret av baltazar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyrim er ikke et spill for de med dårlig tid, det er et spill for de som elsker å utforske denne fantastiske verden og enkelte ganger er det faktisk godt med noen snarveier.

Du trenger ikke 100 skill for å utforske dette spillet. Du trenger ikke en gang være god i snik for å gjøre ferdig Tvieves Guild quest-linja.

Jeg skjønner jo at det kan være greit å sette karakteren til å automatisk levle opp sneak skill hvis man f. eks. lager en ny karakter og vil teste sneak perks og slikt, men når jeg tenker på den tufsen som har stått inne i en hule og slått på en NPC helt til han fikk 100 i one-handed, så synes jeg ikke akkurat det virket som en god idé.

Men sånn generelt sett var poenget mitt at det finnes mange exploits i spillet, og spillet trenge rikke være vanskelig hvis du utnytter disse, men spillet handler jo om utforskning, ikke å bli best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mitt poeng er at jeg heller bruker mye mere tid på å gå rundt og utforske, snakke med folk i landsby og utenbys, finne tråder, lete, lete, lete. Personlig mener jeg stjernekartet er for stort og det blir alt for mange kategorier som skal levles. Om jeg står inne i en hule for å få opp level i "one handed" påp enkel og rask måte så gjør det meg absolutt ingen ting, ser det bare på som en bonus. Om det hadde vært like enkelt med alt så hadde det vært meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydia kryper rundt selv om hun har masse potions her... Ser hun bruker dem, men tydeligvis ikke før hun er nede?

Såvidt jeg har forstått det tar de potions i stedet for å sette seg ned, ergo merker man det ikke når de tar potions, man ser det bare når de er borte fra inventory. MEN man legger merke til det når de legger seg ned ;) Antakelig tar de da potion en gang de skulle ha lagt seg ned, så slipper man altså at de gjør det. Jegf har i hvertfall lagt merke til at når min har potions er det enkelte ganger jeg tar meg i å undres hvor mye fyren egentlig skal tåle :fnise:

Men en ting jeg lurer på, disse companionsene tåler jo forholdsvis mye deng fra npcer, men nå nettopp løp han rett foran en av mine piler, og BANG, der lå han og var død. EN pil? Gikk selvfølgelig tilbake til forrige load, men synes det var rart at det skulle så lite til som at han løp i veien for en av mine piler så døde han :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har drept mine champions flere ganger, ser ut til at de rett og slett tar permanent skade når den kommer fra deg, så for hver pil mister de litt av sin totale pott av liv, eller noe i den dur. Jeg har i allefall opplevd at mine har død fordi de gikk i veien for meg mens jeg sloss :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mitt poeng er at jeg heller bruker mye mere tid på å gå rundt og utforske, snakke med folk i landsby og utenbys, finne tråder, lete, lete, lete. Personlig mener jeg stjernekartet er for stort og det blir alt for mange kategorier som skal levles. Om jeg står inne i en hule for å få opp level i "one handed" påp enkel og rask måte så gjør det meg absolutt ingen ting, ser det bare på som en bonus. Om det hadde vært like enkelt med alt så hadde det vært meningsløst.

Jeg er faktisk enig om at det er for mye tull å bruke Perks-poeng på. De kunne gjerne gjort det enda er strømlinjeformet.

Jeg er ganske sikker på at en av grunnene til at Skyrim ser ut til å være slik en braksuksess er at de har forenklet ting i forhold til tidligere spill. Og kanskje fortsetter de på denne jobben i neste spill også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spilt tidligere utgaver av dette spillet, men vet jo at dette er nr 5 i rekken, og har hørt om oblivion og morrowind, men er Skyrim den beste? Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de andre har vel solgt så bra som Skyrim, og da er jo Skyrim tydeligvis et bedre spill som når flere mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig om at det er for mye tull å bruke Perks-poeng på. De kunne gjerne gjort det enda er strømlinjeformet.

Jeg er ganske sikker på at en av grunnene til at Skyrim ser ut til å være slik en braksuksess er at de har forenklet ting i forhold til tidligere spill. Og kanskje fortsetter de på denne jobben i neste spill også?

Nå har ikke jeg spilt oblivion men de jeg kjenner som er tilhengere av denne sjangeren sier at Skyrim troner alene på toppen, ingen over, ingen ved siden. Så får jeg bare håpe de fortsetter å utvikle til noe enda mere fantastisk som da ligger klar når de nye konsollene er ute på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyrim er over Oblivion, men Oblivion er ikke noe å kjimse av! Det er et supert rollespill det også, med noen ting som også fungerer bedre enn Skyrim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker faktisk Morrowind. Betraktelig mer vanskelig, dog.

Jeg foretrekker Morrowind over Oblivion, men anser Morrowind som et bedre spill likevel.

Skyrim føler jeg fortsatt er for nytt til at jeg kan gjøre meg opp en skikkelig mening enda, men det er svært bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Morrowind over Oblivion, men anser Morrowind som et bedre spill likevel.

Skyrim føler jeg fortsatt er for nytt til at jeg kan gjøre meg opp en skikkelig mening enda, men det er svært bra.

Har blitt veldig glad i denne type spill og føler at jeg aldri blir ferdig med Skyrim....liker å utforske alt jeg kommer over og jeg får et kick av å finne svar på ting jeg har jobbet lenge med å løse. Har ikke aning når jeg blir ferdig med Skyrim men når jeg blir så kunne jeg tenke meg å gå løs på et nytt rollespill, er det Oblivion eller Morrowind du da anbefaler?

Forstod ikke helt hva du mente, mener du at du foretrekker Morrowind "men" anser Oblivion som et bedre spill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg foretrekker faktisk Morrowind. Betraktelig mer vanskelig, dog.

Enig med siste del ihvertfall. Foretrakk Morrowind over Oblivion, selv om eg likte Oblivion veldig godt pga fargene, landskapet og muligheten til å eie hest :gjeiper: Eineste som irriterte meg med Morrowind var de helsikes fugle-krekene som aldri ville komme ned til bakkenivå (fikk fjerna de med ein mod når eg spilte på pc) og faktum at man måtte gå stort sett overalt (eg er lat og utålmodig :gjeiper: ), det tok jo evigheter og var utrolig vanskelig å finne huler o.l man skulle i siden det ikkje var noen quest-markør. Trur jaggu eg skal installere Morrowind og kose meg med det når eg er ferdig med Skyrim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med Morrowind er at en trenger mer tid i å sette seg inn i quests, som igjen gir en mer personlig relasjon til questene man utfører samtidig som en større grad av mestringsfølelse når en klarer questene.

Husk å ikke ta for mange quests, da alt skrives ned i en journal, og man kun kan bla fram og tilbake i den - ingen questmarks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstod ikke helt hva du mente, mener du at du foretrekker Morrowind "men" anser Oblivion som et bedre spill?

Omvendt - jeg anser Morrowind som et bedre spill, men foretrekker selv Oblivion.

Angående hva jeg anbefaler så kommer det litt an på deg, tror jeg. Morrowind er virkelig noe man burde oppleve, men det er et vanskeligere og mer krevende spill i et roligere tempo. Det er ikke alle som har tålmodighet til det. Oblivion minner mer om Skyrim, men er litt annerledes.

Alle TES-spillene foregår i det samme landet, men i ulike provinser. Så du får erfare ulike kulturer i hvert spill. Morrowind har nok uten tvil den mest særegne kulturen av alle TES-spillene så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns bare det var litt merkelig. De hadde jo hester i Arena, Daggerfall, Oblivion og Skyrim. Hvorfor hoppet de over i Morrowind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...