Gå til innhold

Skyrim, Elder Skrolls


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Ja, en perk som gir deg 15 ganger damage med daggers. Perk'en før det igjen gir tredobbel damage med bue. Snikdreping for alle penga her i gården :)

Jeg blir svimmel av å se på stjernkartet og det går rundt for meg hver gang jeg skal velge perk. Det er så himla mye å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir svimmel av å se på stjernkartet og det går rundt for meg hver gang jeg skal velge perk. Det er så himla mye å velge mellom.

Ja, og begynner man å gå inn å lese på de forskjellige får man det plutselig veldig travel med å levle, for da har man plutselig lyst på alltingen :fnise:

Selv har jeg fokusert på sneak den siste tiden, ganske mye bra på det stjernetreet ja! :nigo:

Det spørs jo forsåvidt hva slags karakter man vil være, jeg er thief/assasin og trenger da snikeskills mm, mens f.eks min samboer er .. ehm.. barbar og fokuserer på heavy armor og two-handed.

Ganske utrolig å se hvor forskjellige retninger dette spillet kan ta! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir svimmel av å se på stjernkartet og det går rundt for meg hver gang jeg skal velge perk. Det er så himla mye å velge mellom.

Ja, det er veldig mye å velge mellom! Men jeg ville sett på det som er mest relevant og det du levler mest naturlig i. Dvs. det du bruker mest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men kjenner meg så utrolig godt igjen i det Envy sier "begynner man å gå inn å lese på de forskjellige får man det plutselig veldig travel med å levle, for da har man plutselig lyst på alltingen" :)

Er på level 35 og føler jeg har surra med perk-valgene. Klarer jo ikke en gang å velge mellom "health, magic og stamina;) Jeg er helt klart sterkest med two handed, mye pga at det var den enkleste måten å vinne kamper i starten av spillet. Det er jo forsåvidt greit å være god på two handed men er ikke så glad i å tulle med enchanting og smithing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å vente med å bruke perk-poengene også. Eg har samlet opp de siste levlene siden eg ikkje vil bruke de før skillen er høg nok til at eg får tatt de siste i f.eks lockpicking.

Velger som regel health eg, bruker sjeeeeeldent magic, men ein gang i blandt velger eg også stamina. Den kom godt med den sneak/pickpocket (husker ikkje hvor den var) skillen som lar man bære 100 ekstra kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt perkspoengene mine på sneak, smithing, one-handed, archery, light-armor. I alle fall de jeg husker i farta. Venter på å kjøpe meg opp til 50 i pickpocket, så jeg kan få 100 "kg" mer i inventory.

Ellers har jeg 300 i health og 200 i stamina. Stamina fordi power attacks er gode å ha mot sterke motstandere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stamina fordi power attacks er gode å ha mot sterke motstandere.

Og fordi det er nyttig å kunne stikke av og la andre stå igjen og ta støyten innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fordi det er nyttig å kunne stikke av og la andre stå igjen og ta støyten innimellom ;)

Hæhæhæ, det og! xD Snart får jeg også slik at armor ikke har innvirkning på stamina når jeg løper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort ferdig a concerned rat, men questen vil ikke la seg fullføre. Er en liten stund siden jeg spilte, så husker ikke helt hva jeg gjorde sist i den. Tok jo med Esbern til Delphine hvor det nå enn var, men den står på aktiv quest-lista enda. Noen som har vært borti noe av det samme?

Når det gjelder hesten Frost og levering av den, så er det problemet løst i allefall. Frost døde, og questen failet. Likegreit siden det bugga seg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort ferdig a concerned rat, men questen vil ikke la seg fullføre. Er en liten stund siden jeg spilte, så husker ikke helt hva jeg gjorde sist i den. Tok jo med Esbern til Delphine hvor det nå enn var, men den står på aktiv quest-lista enda. Noen som har vært borti noe av det samme?

Når det gjelder hesten Frost og levering av den, så er det problemet løst i allefall. Frost døde, og questen failet. Likegreit siden det bugga seg :P

Hmm, har du møtt dem i kjelleren på innet i Riverwood? Hvis du har det skal du vel møte dem.. eh.. på det stedet jeg ikke husker navnet på, på andre siden av fjellet for Rorikstead..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med hester? Nå har jeg "fått" Shadowmere av Astrid. Hesten er jo råkul! Men.. Jeg har aldri hatt hest før :sjenert:

Det jeg lurer på er, hvis jeg setter fra meg hesten et sted, og f.eks går inn i et hus, er hesten på samme sted når jeg kommer ut? Og hva med min follower? Han har jo ikke hest, og på hest fyker jo jeg avgårde, så han henger milevis etter. Vil han alltid komme løpende etter? Går det an å skaffe hest til en eventuell follower også? Eller forsvinner ikke han uansett, selv om jeg fyker avgårde i forveien på hest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har du møtt dem i kjelleren på innet i Riverwood? Hvis du har det skal du vel møte dem.. eh.. på det stedet jeg ikke husker navnet på, på andre siden av fjellet for Rorikstead..

Jaa, det stemmer. Møtte dem i kjelleren, men begynte på en annen quest i stedet for å møte dem det andre stedet. Får håpe de er der da.

Hva er greia med hester? Nå har jeg "fått" Shadowmere av Astrid. Hesten er jo råkul! Men.. Jeg har aldri hatt hest før :sjenert:

Det jeg lurer på er, hvis jeg setter fra meg hesten et sted, og f.eks går inn i et hus, er hesten på samme sted når jeg kommer ut? Og hva med min follower? Han har jo ikke hest, og på hest fyker jo jeg avgårde, så han henger milevis etter. Vil han alltid komme løpende etter? Går det an å skaffe hest til en eventuell follower også? Eller forsvinner ikke han uansett, selv om jeg fyker avgårde i forveien på hest?

Shadowmere følger etter overalt. Selv om du ikke sitter på den når du fast travel'er, så dukker den opp bak deg. Skjer ikke hveeer gang hos meg, men dukker alltid opp igjen ved neste forflytning. Pleier å stå i ro når du dismounter, om det ikke er fiender i nærheten. Vanlige hester begynner å gå på egen vandring når man dismounter, så der er Shadowmere god :hjerte:

Followeren din følger etter deg uansett om du løper/rir ja. Kommer etter deg smått om senn.

Kommer også litt an på hvem du har som follower, noen er kjempetrege, mens andre kommer løpende etter. Tror nok ikke follower kan ha hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa, det stemmer. Møtte dem i kjelleren, men begynte på en annen quest i stedet for å møte dem det andre stedet. Får håpe de er der da.

Såvidt jeg husker, så kunne man velge om man skulle møtes der etterhvert eller at alle tre skulle dra dit sammen. Aner ikke hvordan man drar dit sammen, jeg ba dem bare om å møte meg der. Gjorde en god del andre quests før jeg dro dit, men de var i alle fall der når jeg kom dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, det stemmer. Møtte dem i kjelleren, men begynte på en annen quest i stedet for å møte dem det andre stedet. Får håpe de er der da.

Shadowmere følger etter overalt. Selv om du ikke sitter på den når du fast travel'er, så dukker den opp bak deg. Skjer ikke hveeer gang hos meg, men dukker alltid opp igjen ved neste forflytning. Pleier å stå i ro når du dismounter, om det ikke er fiender i nærheten. Vanlige hester begynner å gå på egen vandring når man dismounter, så der er Shadowmere god :hjerte:

Followeren din følger etter deg uansett om du løper/rir ja. Kommer etter deg smått om senn.

Kommer også litt an på hvem du har som follower, noen er kjempetrege, mens andre kommer løpende etter. Tror nok ikke follower kan ha hest.

Ja, da står de nok der og venter :)

Ok, takk! Har lagt merke til at Shadowmere dukker opp fra tid til annen når jeg fast traveller, men ikke alltid. Min follower løper ganske fort etter, så har ikke hatt noe problem med at han har vært treg til å dukke opp :) Da kan jeg kose meg på hesteryggen med litt bedre samvittighet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er den mest fantastisk staven noen sinne! Jeg er avhengi. Bare stiller emg i en krok, fremkaller en daedra i andre enden av rommet og lar den klarere hulen eller ruinen jeg er i <3 (Latskapen lenge leve, selv i spillverden :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Applecore

Ja!

Likte questen jeg måtte gjøre for å få den også ^^

Forøvrig så er den utrolig praktisk når man har edderkoppfobi og befinner seg i en skummel hule med spindelvev:

Aura whisper + stav = edderkoppene er døde før jeg runder hjørnet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under hvilken quest får man den staven? Lurer på om jeg har oversett noe, eller solgt noe jeg ikke burde selge :P

A night to remember

Morsomt quest ja!

Og ja, jeg også er helt hekta på Sanguine rose. Bruker den hele tiden! Så får det heller koste noen soul gems å fylle opp igjen til stadighet :fnise:

Vi er forsåvidt et helt lite lag nå, meg, Erik the Slayer, min spectral assasin, hans familiar (jeg har gitt han en familiar staff som han flittig bruker) og selvfølgelig en deadra eller tre når jeg måtte føle for det.

Ikke mye som står imot det laget :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...