Gå til innhold

Hvor kjøper jeg det beste pinnekjøttet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket pinnekjøtt synes du er absolutt best?

Ser det nå selges gryteklart pinnekjøtt.

Noen som har erfaringer med dette? Er litt skeptisk siden man da ikke vet hvor lenge kjøttet har blitt vannet ut o.l.

Men må spørre her for det kan være kjempegodt.

Hvor kjøper du pinnekjøttet og hvilket merke er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kjøper mitt pinne kjøtt direkte fra Syse gard i Ulvik i Hardanger. De lager et fantastisk godt røkt pinnekjøtt. Hvis du ikke bor i nærheten av Bergen og kan hente pinnekjøttet selv på bondens marked, sender Gro det til deg i norgespakke.

Da kan du vanne det ut slik som du vil og jeg anbefaler å servere det med kålrabistappe, mandelpoteter og tørr Riesling vin.

Gryteklart pinnekjøtt har jeg prøvd en gang. det var Gildes og vi var godt fornøyde med det, men det var litt salt for oss.

Endret av pulverheksa
Skrevet

Det er forresten er dårlig pinnekjøtt år i år. Min lenke

Skrevet

I fjor kjøpte vi pinnekjøtt av villsau, fra en liten, lokal produsent. Det var det fineste pinnekjøttet jeg har vært bort, så det forsøker vi nok å få tak i i år, også. :)

• Liker 1
Skrevet

Slakter Nico i Kvinesdal.

Skrevet

Jeg liker pinnekjøttet fra Nordfjordkjøtt og velger det hvis jeg kan, helst røkt.

Skrevet

Foreldrene mine har hytte på Geilo og kjøper, etter min mening, verdens beste pinnekjøtt hos en småskalaprodusent som heter Spekeburet. De holder til i Uvdal (tror jeg det heter). Jeg er sjelden oppover, så jeg pleier å ringe og bestille. De kjører faktisk en runde inn til Oslo og leverer pinnekjøtt før jul, så du kan bare hente det på avtalte stoppesteder :D Veldig kjekt og veldig godt!

Skrevet

Foreldrene mine har hytte på Geilo og kjøper, etter min mening, verdens beste pinnekjøtt hos en småskalaprodusent som heter Spekeburet. De holder til i Uvdal (tror jeg det heter). Jeg er sjelden oppover, så jeg pleier å ringe og bestille. De kjører faktisk en runde inn til Oslo og leverer pinnekjøtt før jul, så du kan bare hente det på avtalte stoppesteder :D Veldig kjekt og veldig godt!

hehe, "Pinnekjøtt-ekspressen går 14.des" Lurer litt på om jeg skal prøve det.

http://www.spekeburet.no/

• 1 måned senere...
Skrevet

hehe, "Pinnekjøtt-ekspressen går 14.des" Lurer litt på om jeg skal prøve det.

http://www.spekeburet.no/

Ja, det er superkjekt! hehe..

Prøvde du det?

Jeg var nok dessverre litt sent ute i år, for de var tomme for pinnekjøtt :(

Prøver igjen tidligere til neste år..

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket pinnekjøtt synes du er absolutt best?

Ser det nå selges gryteklart pinnekjøtt.

Noen som har erfaringer med dette? Er litt skeptisk siden man da ikke vet hvor lenge kjøttet har blitt vannet ut o.l.

Men må spørre her for det kan være kjempegodt.

Hvor kjøper du pinnekjøttet og hvilket merke er det?

Kjøper du ferdig utvannet,så betaler du for en halvkilo ekstra for kiloen.

Kjøper du eks fra Gilde,så er du garantert lam.Sikkert flere produsenter med godt kjøtt.

bruk lengre utvanningstid enn hva det står på pakken...uansett. damp det lengre enn hva oppskriften sier

Skrevet

Kjøper du ferdig utvannet,så betaler du for en halvkilo ekstra for kiloen.

Kjøper du eks fra Gilde,så er du garantert lam.Sikkert flere produsenter med godt kjøtt.

bruk lengre utvanningstid enn hva det står på pakken...uansett. damp det lengre enn hva oppskriften sier

Er enig i at man skal kjøpe uvannet kjøtt, men ikke i at man skal vanne ut lenger enn det står på pakken. Jeg vanner ut kortere og damper lenger.

:heks:

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte skifter dere vann når dere vanner ut kjøttet? Jeg vannet ut mitt i 12 timer nå sist og enda var det for salt. Tror jeg byttet vann 4-5 ganger.

Skrevet

Hvor ofte skifter dere vann når dere vanner ut kjøttet? Jeg vannet ut mitt i 12 timer nå sist og enda var det for salt. Tror jeg byttet vann 4-5 ganger.

Jeg vanner kjøttet ut maks 12 timer, bruker kaldt vann og skifter kanskje en gang.

Det verste jeg vet er å måtte salte pinnekjøttet etter at det er ferdig, vil heller ha det litt salt. Potetene og stappa demper saltsmaken uansett.

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...