Gå til innhold

I dag har jeg lært...

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Egentlig har jeg det som en slags regel å lære minst en ting hver dag, ikke så vanskelig når man er stipendiat, men...

I dag har jeg lært:

At det finnes et språk som heter Lezgian (på engelsk), og som snakkes av 370 000 mennesker i Aserbadjan i Kaukasus. Jeg har også lært litt om språkets oppbygging, men det er litt for teknisk.

Hva har du lært i dag ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lært hvilke avtaler som man skal sende til juridisk arkiv på jobben.

Skrevet

Jeg har lært at fem dråper rød konditorfarge holder i massevis for en håndfull marsipan som man gjerne vil ha rosa. :ler:

Gjest Ethereal
Skrevet

Og så har jeg lært at det lønner seg å se i bussruta FØR jeg stikker avgårde til holdeplassen :D (men det kommer jeg nok ikke til å huske lenge) :roll:

Skrevet

Kan jeg få i hva den lille sønnen min har lært idag også?

Han har lært å åpne gryteskapet. :roll:

Skrevet

Jeg har lært at et komma på feil plass kan gjøre stor skade når man skal beregne svømmehastighet, og avstand.

Visste det egentlig fra før, men har lett etter feilen i et par dager.

Har og lært at kanel som er fire år gammel ikke er særlig godt i kakaoen. :ler:

Gjest Ethereal
Skrevet

Joanna: Har han også lært å skru opp lyden til stereoanlegget? Isåfall kan du forvente mange overraskelser...

Skrevet

Idag har jeg lært at er man sykmeldt i mer enn tre mnd får man ikke regna ansenitet i perioden som overstiger 3 mnd - ifølge overenskomsten vår..... :o

Skrevet
Joanna: Har han også lært å skru opp lyden til stereoanlegget? Isåfall kan du forvente mange overraskelser...

Vi har gudskjelov ikke stereoanlegg. Bruker pc til å spille musikk. :blunke:

Skrevet

Jeg har lært at det lønner seg å ta seg god tid og være gjennomtenkt når mann skriver jobbsøknad, for imorgen skal jeg i intervju!

Skrevet

Jeg har lært at små ettåringer er raske. Så raske at de uten at noen kan forhindre det, legger hånden sin på ovnen. Og etter det lærte jeg at ettåringer kan hyle høyt. Veldig høyt. Og lenge.

I grunnen kunnskap jeg kunne vært foruten.

Gjest Katarine
Skrevet

Jeg har lært at jeg får vondt i magen av å spise kakemenn...

Gjest Ethereal
Skrevet

Philippa: det hørtes ikke noe særlig ut? Har du vært hos lege? Jeg tror det finnes krem som skal virke lokalbedøvende på apoteket, men husker ikke navnet.

Ja, og ettåringer (også 11-måneders gamle jenter) er RASKE; vi har akkurat flyttet inn, og har manglet en skapdør til et skap på kjøkkenet. Her en dag fikk vi besøk av niesen min, og hun var HELE TIDEN inni det skapet, og selvsagt der det stod noen kniver (som ble fjernet). Og hun er ekspert på telefoner og stereoanlegg).

Skrevet

Takk for omtanken, Etheral! Det gikk bra - litt kaldt vann fikset den verste "vondten". Jeg kan nemlig være rask jeg også- og dro henne bort før hun brant seg skikkelig. Tror mest det var litt sjokk for den lille skrotten, så det gikk over etter en intens gråterie...

Gjest Madam Felle
Skrevet

I dag har jeg lært at en bør alltid gå igjennom regler for ludospill i en klasse på 20. For det finnes omtrent like mange måter å spille ludo på.

Har også lært at tiden ikke strekker til når en koser seg.

Gjest Ethereal
Skrevet

Du er lærer? Det er så koselig i denne tiden oppunder jul *mimre* Spesielt etter at styret med karakterbøker osv ble forskyvet til slutten av januar.

Skrevet

At du må endre html kode i teksten for å få lagt ut ny pdf-fil på nett...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jobber som vikar på en barneskole, og koser meg med de små. Kan være veldig slitsomt til tider, men de to siste dagene har jeg lært utrolig mye av dem. I dag pyntet vi hele klasserommet, og de storkoste seg, men tiden strekker jo ikke til alt.

Lærte også i dag at en av og til må ta ting på sparket med små barn, for ting som går bra bør en ikke avslutte med en gang.

Skrevet
Jeg har lært at det lønner seg å ta seg god tid og være gjennomtenkt når mann skriver jobbsøknad' date=' for imorgen skal jeg i intervju![/quote']

Lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...