Summerprincess Skrevet 11. desember 2003 #1 Del Skrevet 11. desember 2003 Hva annet kan man bruke av prevensjon som er lett og få til og helt greit. Har gått på p- piller i noen år og ønsker ikke å begynne med p-sprøyte. Egentlig hadde jeg likt å bruke kondomer,men da jeg er i fast forhold ønsker ikke han det. Er litt vanskelig også jeg. Ønsker heller ikke å sette inn spiral. Ellers er jeg åpen for andre løsninger. Noen som har det som meg som vil fortelle hva de har gått over til ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 11. desember 2003 #2 Del Skrevet 11. desember 2003 Vel.. Pessar P-ring minipille og naturmetoder (persona, tempmåling selv eller med hjelp av ladycomp) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summerprincess Skrevet 11. desember 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 11. desember 2003 Noen som ville anbefalt naturmetode da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantique Skrevet 11. desember 2003 #4 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg gikk fra p-piller til spiral. Brukte det noen mnd og gikk tilbake til ppiller igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 11. desember 2003 #5 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg har nettopp gått fra p-piller til NuvaRing (søk på Nuvaring her på forumet og du vil får masse info om hva det er )og hittil har det vært toppers! Jeg var som deg veldig skeptisk til spiral og sånne ekle greier inn i kroppen - og var ikke direkte overbevist da legen min foreslo ringen. Men jeg satte den inn på mandag, og det var ikke ekkelt en gang!! Så nå går jeg med en plastring der inne og slipper å spise piller hver dag. Utrolig praktisk! Jeg fikk lov til å kjøpe en til å begynne med - de kommer egentlig i pakker på tre. Men nå skal jeg ringe legen min for å få flere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summerprincess Skrevet 11. desember 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 11. desember 2003 Nuvaring hørtes interessangt ut. Men er det legen som setter den inn? Vet ikke om jeg hadde vært fortrolig med å sette noe inn i meg selv.. Skal lese om det, takk skal du ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huzky Skrevet 11. desember 2003 #7 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg gikk fra p-piller til NuvaRing for litt over et halvt år siden. Du setter inn ringen selv. Du klemmer den bare sammen, og setter den oppi på samme måte som en tampong. Du lar den være der i tre uker. Så går du en uke uten ring, og så setter du i ny. Veldig greit, for da slipper du å huske en pille hver dag. Det er ikke lege, men du selv som setter inn denne. Dette er helt greit å gjøre. Det har ikke noe å si hvordan den settes inn, for poenget med ringen er å avleire viss mye hormoner (samme effekt som p-piller, men du får jevn dose)... Spør gjerne legen din om dette prevansjonsmiddelet. Legen min hadde en ring tigjengelig som jeg fikk prøve å se og bøye litt på :D Det er mye informasjon om ringen her på KG, men du kan også se på www.nuvaring.no Lykke til, uansett hva du velger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_my Skrevet 11. desember 2003 #8 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg har brukt masse forskjellige typer p-piller. Men som jeg desverre ikke har tålt eller har funket rett(ble gravid selv om jeg gikk på pillen).Så derfor sluttet jeg med det. Prøvde P-sprøyten en periode,men den var heller ikke noe for meg. Så jeg gikk over til kobber-spiral.(250,-) Helt suverent.Slipper tenke på å huske å ta pillen.Du kan har den der i ca 5 år. Ikke kjenner du den heller. Men tror egentlig at du må ha fått ett barn før du kan få satt inn spiral. Men som du sier kunne du jo ikke tenkt deg spiral. Annet du kan prøve er: P-sprøyte eller P-stav. Finnes jo ett hav av annet også da.Men kommer ikke på alt i farta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summerprincess Skrevet 11. desember 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 11. desember 2003 P - stav har jeg ikke hørt om. Jeg vil gjerne få meg barn innen 5 år så da tror jeg nok ikke spiral uansett hadde hvert noe for meg. Har hatt litt problemer med å sette inn tamponger. Men hadde sikkert klart det. Men den skal helt inn, den detter ikke ut igjen? Hvordan vet man at man har satt den riktig? Når den ikke detter ut igjen? Tenker på Nuvaring.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
huzky Skrevet 11. desember 2003 #10 Del Skrevet 11. desember 2003 NuvaRing skal bare være der inne. Trenger ikke settes inn på noen spesiell måte. Siden man presser den sammen for å få den inn, og den utvider seg inne i skjeden - så detter den ikke ut. Man merker den rett og slett ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 11. desember 2003 #11 Del Skrevet 11. desember 2003 Jeg har brukt Nuvaring en stund nå. Den er ikke vanskelig å sette inn (har aldri fått til tamponger helt selv, men p-ringen går helt fint). Har man dyttet den godt inn skal den heller ikke dette ut. Den kan ikke sitte feil, så lenge den er innenfor virker den. Man har den inne i tre uker og har da sex med ringen i. De færreste merker den. Merker man den under sex kan man ta den ut. Den kan være ute i maks 3 timer per dag. Søk etter "p-ring" og "Nuvaring" her på forumet så får du mange flere innlegg om dette. Se også her: > www.nuvaring.com > www.nuvaring.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reina Skrevet 12. desember 2003 #12 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg gikk fra p-piller til naturmetode, dvs. hoppe av i svingen. Har ikke følt meg freshere siden før jeg begynte med p-piller, for ca. 2 1/2 år siden (brukte i 2 år). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. desember 2003 #13 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg har gått fra p-piller til NuvaRing, og for meg fungerer det glimrende. Det er ikke vanskelig å sette den inn, og den kan ikke sitte feil så lenge den er inne. Den første dagen tror man at den har ramla ut og må kjenne etter hele tida, men den ramler ikke ut, og man venner seg til det. Jeg bruker alarmen på mobilen til å minne meg på å ta ut eller sette inn ring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NIKI Skrevet 12. desember 2003 #14 Del Skrevet 12. desember 2003 P - stav har jeg ikke hørt om. Jeg vil gjerne få meg barn innen 5 år så da tror jeg nok ikke spiral uansett hadde hvert noe for meg. Om du vil ha barn innen 5 år, er ikke det noe problem med spiral... du bare drar til legen og får han til å ta den ut. P-stav er en ca 5 cm lang, tynn "stav" som legen/gynekologen setter inn på innsiden av armen din. Han "sprøyter" den inn. Armen kan kjennes litt øm i en ukes tid. Staven kan stå i armen din i inntil 3 år, før du evt. må bytte den ut om du ønsker å ha den lengre. Ønsker du barn, eller om du skulle få mye bivirkninger på den, kan du bare dra til legen å ta den ut. Den har stort sett samme bivirkninger som p-piller og p-sprøyta. Èn forskjell er at du muligens kan miste menstruasjonen etter 3-6 mnd. Er veldig forskjellig med tanke på blødninger fra person til person. Den koster ca 1250 kr. Ca det samme som en hormonspiral. Men den kan jo som sagt stå der i 3 år, og man slipper å tenke på å ta en pille hver dag. Jeg har hatt den i ca 4mnd nå, og jeg er fornøyd. Har brukt både p-pillen og p-sprøyta. Har ingen bivirkninger på den. Og om man skulle få bivirkninger, forsvinner de/ blir mye mindre, etter 3-6 mnd. Der har du litt info ihvertfall. Er du i tvil om hva du skal velge, ta en tur til lege/gynekolog, så kan nok de hjelpe deg med info og råd. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summerprincess Skrevet 12. desember 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 12. desember 2003 Tusen takk NKI. Det burde jeg nok gjøre. Legen vet nok best. Er redd for å bli gravid uten at det er planlagt. Men hadde vært godt å sett hvordan det var å slutte med p - piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. desember 2003 #16 Del Skrevet 12. desember 2003 Vi har også gått fra piller til "naturmetoden". Føler meg utrolig mye bedre uten ekstra hormoner i kroppen! Lurer litt på hva slags prevensjon vi skal bruke vi også, for om jeg ikke skal bli gravid, er det jo ikke akkurat noen sikker metode vi praktiserer. Men akkurat nå er det forsåvidt greit Når hormoner er uaktuelt, spiral er uaktuelt pga smerter (har sinnsyke menssmerter som min mor. Hun prøvde spiral, og ble enda verre), og gummi også er uaktuelt pga allergi, hva gjør man da da? Hopper av i svingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linsi Skrevet 12. desember 2003 #17 Del Skrevet 12. desember 2003 Ja, da hopper man av i svingen! Ingen sikker metode egentlig. Jeg sluttet med p-piller i høst, grunnet mange bivirkninger. Jeg har latex allergi, så jeg tåler ikke kondom. Vel, da er det ikke mange alternativer igjen... Men er veldig fornøyd med og ikke bruke p-piller mer da. Selvfølgelig når man praktiserer denne prevensjonsmetoden, bør det ikke være noen krise å bli gravid heller da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 13. desember 2003 #18 Del Skrevet 13. desember 2003 Ja, da hopper man av i svingen! Ingen sikker metode egentlig. Jeg sluttet med p-piller i høst, grunnet mange bivirkninger. Jeg har latex allergi, så jeg tåler ikke kondom. Vel, da er det ikke mange alternativer igjen... Det finnes kondomer uten latex i. Tror Durex har sånne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. desember 2003 #19 Del Skrevet 13. desember 2003 de koster så sinnsykt mye og er omtrent like tynne som oppvaskhansker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå