AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Jeg er så lei av gamle som sier at unge er så uoppdragen nå til dags! Det er så utrolig teit. Gamle har klaget på unge siden tidenes morgen. Da dere var unge, var det noen som klagde på dere også. Jeg er så lei av å høre at min generasjon er bortskjemt og at vi ikke er høflige nok. Jeg er høflig og jeg er ikke bortskjemt. Er det mulig at alle disse som har klaget på unge i alle disse århundrene, bare er bitter fordi deres ungdom er over?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Jeg er så lei av gamle som sier at unge er så uoppdragen nå til dags! Det er så utrolig teit. Gamle har klaget på unge siden tidenes morgen. Da dere var unge, var det noen som klagde på dere også. Jeg er så lei av å høre at min generasjon er bortskjemt og at vi ikke er høflige nok. Jeg er høflig og jeg er ikke bortskjemt. Er det mulig at alle disse som har klaget på unge i alle disse århundrene, bare er bitter fordi deres ungdom er over? De aller aller fleste i Norge er bortskjemt og det gjelder ikke bare unge.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Gamle har klaget på unge siden tidenes morgen. Da dere var unge, var det noen som klagde på dere også. Og når du blir gammel klager du kanskje selv på ungdommen. Jeg er nok det du ville kalt gammel men jeg klager ikke på ungdommen fordi jeg ikke, så langt, har hatt grunn til det. Det er heller ikke noe tema blant mine jevnaldrende venner og kjente. Mine barn er unge og jeg har ingenting å utsette på deres eller vennene deres oppførsel. 1
Gjest Solsmil Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Det er da vanlig å klage på yngre generasjoner, det har man gjort ikke bare nå, men i maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange år tilbake. Og for noen år siden ville jeg blitt sur om noen eldre hadde kalt min generasjon for uhøflig og bortskjemt. Og nå er jeg faktisk enig med dem som klager. Vi er mindre høflig, og vi er bortskjemte. Desverre. Mange i dagens samfunn hadde nok ikke overlevd hvis vi hadde satt dem tilbake bare 50 år i tid, der man i mye større grad måtte klare seg selv enn man gjør i dag. Nå vet ikke jeg på hvilket grunnlag TS sier at h*n ikke er bortskjemt, men de fleste i dag er bortskjemte. Men alt er relativt selvfølgelig, og hvis man ikke føler seg bortskjemt fordi man ikke fikk masse godteri og leker som barn, samt masse penger av foreldrene i ungdomstiden, mens venner gjorde det, så føler man seg sikkert lite bortskjemt. Men en på 70 år har en helt annen oppfatning av begrepet bortskjemt, fordi han/hun var vant til noe helt annet når han/hun vokste opp. Det er det samme med høfflighet.
Gjest Nica. Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Eldre har alltid klaget på ungdommen. Virker som de glemmer at man er i ganske stor grad et resultat av sine foreldres oppdragelse.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2011 #6 Skrevet 10. desember 2011 Jg skjønner ikke hvorfor de ska klage på ongdommen hele tia, har de alldrig vært onge selv??
altflyter Skrevet 10. desember 2011 #7 Skrevet 10. desember 2011 Tror det er noe av det som står oppgitt som pålagt i håndboken du får når du blir gammel...
Personlig12 Skrevet 10. desember 2011 #8 Skrevet 10. desember 2011 68ere har alltid noe å klage på. De har klart å fucke til landet vårt så det holder, kun til dems fordel. De kommer til å forlange til den dag de er død. Men vi lar oss lure og gir dem alt vi har slik at de skal ha det beste til den dagen de dør. Likevel er de evig utakknemelig. De sjønner virkelig ikke hvilen gullalder de er vokst opp i. lenge leve 68erem og vi stemmer for de! Heia Norge!!! 1
Gjest D_flatmajor Skrevet 10. desember 2011 #9 Skrevet 10. desember 2011 Den dagen jeg begynner å klage på "ungdommen" tror jeg at jeg går og graver meg ned. Jeg tror det er på grunn av generasjonsskillene og de ulike oppfatningene fra ulike tider rundt hva som er gjeldende normer og regler for oppførsel. Når det er sagt, så burde vel også de som er eldre enn "ungdommen" se at også de er et "produkt av en tid". Jeg syns ikke det er greit å bruke alder i seg selv som argument i en diskusjon, det er mye ungdommen i dag forstår bedre enn de som er eldre enn dem. Dette går selvsagt andre veien også, man skal respektere livserfaring.
Mann 42 Skrevet 10. desember 2011 #10 Skrevet 10. desember 2011 Som spøkelset etter Zaphod Beeblebrox den fjerde sa det: "Livet er bortkastet på de levende." Og ungdommen er bortkastet på de unge. Jeg tror at en vesentlig del av grunnen til at den eldre garde er litt oppgitt over ungdommen, er at de ser at de kaster bort all den fantastiske energien sin på ting som fortoner seg på uvesentligheter. Kanskje paret med tanken på alle de muligheter de selv kastet bort i løpet av livet sitt. Men som en stor kvinne sa: "Time you enjoy wasting, isn`t wasted time." Ekstrapoenger for å gjette hvem det var.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #11 Skrevet 23. mars 2017 På 14.11.2011 den 3.00, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei av gamle som sier at unge er så uoppdragen nå til dags! Det er så utrolig teit. Gamle har klaget på unge siden tidenes morgen. Da dere var unge, var det noen som klagde på dere også. Jeg er så lei av å høre at min generasjon er bortskjemt og at vi ikke er høflige nok. Jeg er høflig og jeg er ikke bortskjemt. Er det mulig at alle disse som har klaget på unge i alle disse århundrene, bare er bitter fordi deres ungdom er over? Hvis dem finner noe å klage på så setter dem i gang. Hos meg klagde dem alltid på vekt og noen i familien min. Bitre er bare fornavnet. Sånne som dem har tapt mange "venner". Tror du har rett. :-) Jeg er heller ikke bortskjemt men de kaller folk sånt. Det og kritikk av nesten alt. Lykkelige er ikke de eldre som holder på sånn. Heldigvis så blir dem gjennomskuet. Anonymkode: 6cc9f...dc4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2017 #12 Skrevet 23. mars 2017 På 10.12.2011 den 3.10, AnonymBruker skrev: Jg skjønner ikke hvorfor de ska klage på ongdommen hele tia, har de alldrig vært onge selv?? De nei? Nei. Ha ha. Dumme, forbrukere, de tror jobb/arbeid skal være fysisk tungt, bortskjemte, listen er lang om ungdommen. Anonymkode: 6cc9f...dc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå