Gå til innhold

Valp og nattero

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var jeg som også startet husren-tråden om det skulle være et spørsmål. Lurer på hvordan det er å ha valp sovende på gulvet/i seng fra dag 1? Da på soverom med 2x personer i seng og 1x hund i hundeseng + da den nye valpen. Vil den stresse mye rundt og holde alle oss 3 andre våken eller vil den legge seg til å sove når den skjønner at vi gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valper legger seg normalt til å sove når de rundt den gjør det. Sett hundesengen ved siden av din egen slik at du kan ha en hånd ned i sengen til valpen. Hvis du er usikker på om du våkner når valpen gjør det, kan du ta på den et bånd som du har rundt håndleddet. Da merker du med en gang om den begynner å "vandre". Litt uro må du regne med de første nettene, men jeg tror ikke du skal være redd for å måtte opp og ut en gang i timen. Den siste her var litt urolig og måtte ut en gang de første to nettene. Deretter var det slutt og det tok ikke mange nettene før han sov som en stein i åtte timer.

Skrevet

Okei tusen takk for svar. Pleier å ha den hunden vi har allerede på samme måte, rett nedfor meg så har jeg en hånd oppi til han sånn at han kan gi beskjed når han våkner om morgenen - så da bare kjører jeg samme taktikk med den nye. Gjør meg ingenting å stå opp 1-3 ganger om natten, men hver time er litt mye syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...