AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 jeg er ikke kredittverdig pga en jobb som gikk konkurs. kort fortalt hadde jeg en jobb med 40 000 kr netto. så jeg hadde vaner der etter. jobben min levde i 6 mnd så slo de seg selv konkurs. etter det så ble jeg arbeidsledig med ett yrke som ikke vokser på trær.og masse lån. jeg klarte og selge leiligheten så den gikk ikke til innkasso. men bil/båt gikk det værre med. ble solgt med tap og hadde noen mastercard i tillegg. i dag driver jeg og rydder opp, men pga jeg ikke er kredittverdig. så får jeg ikke visa kort. jeg handlet mye på nett, pga man sparer mye penger på dette .. feks så skal jeg nå kjøpe en del julegaver og noen klær til meg selv. på de nettstedene jeg har funnet dette så sparer jeg 6000 kr ca på å handle på nett,kontra å kjøpe i butikker her jeg bor. men så kommer problemet, nettbutikkene tar kun kort. visa eller master. ikke oppkrav eller betale direkte fra kontoen... faen da.man sliter vell nok som det er med å ikke få lån osv. å nå skal man ikke få spare penger på ¨handle på nett heller! f meg .
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Har du ikke visa på ditt vanlige debetkort? Trodde det var vanlig på alle bankkort jeg. (Altså at du betaler med visa men det blir trukket fra kontoen din med en gang) 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Du driver å rydder opp? Hvorfor skal du da kjøpe deg klær og dyre julegaver? Har du penger skal du kunne betale med et vanlig bankkort. 4
Gjest strykebrett Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Kan du ikke overføre penger til PayPal?
Gjest strykebrett Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 Eller du kan bruke Visa gavekort, spendon
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Går det ikke å betale med eget kort eller overføre, vil jeg anbefale deg å snakke med mor eller annen soms tår deg nær. Du betaler direkte til personen, sånn at de vet at de får pengene i det de blir trekt fra kontoen. Må jo være en som ikke skal ha disse julegavene da, men jeg mener at det burde fungere greit.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Du driver å rydder opp? Hvorfor skal du da kjøpe deg klær og dyre julegaver? Har du penger skal du kunne betale med et vanlig bankkort. hvorfor jeg skal kjøpe klær og julegaver.? pga jeg prioriterer etter mitt eget ønske. jeg betaler 20 000 i mnd på det jeg skal betale ned. mer enn de fleste hadde klart. så jeg har 16 000 kr til meg selv hver mnd og bruke.så er jeg sparsom med disse. å når man trenger vinter klær/og kjøpe gaver til de få man har rundt seg så gjør man vell det som man vil.... hmmm
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 Har du ikke visa på ditt vanlige debetkort? Trodde det var vanlig på alle bankkort jeg. (Altså at du betaler med visa men det blir trukket fra kontoen din med en gang) nei visa electron kort. har ikke nummersiffer på kortet så får ikke betalt med sånt på nett.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 nei visa electron kort. har ikke nummersiffer på kortet så får ikke betalt med sånt på nett. Og du får ikke byttet til bankkort med visa i banken din, pga betalingsanmerkninger? Et slikt kort vil jo uansett ikke sette deg i mer gjeld mener jeg... Nå vet jeg ikke helt hvordan det er med paypal, mener man kan overføre penger og ha "penger" på en paypalkonto - men om dette kan overføres fra konto eller må betales med visa vet jeg ikke.
Sophie-Ann Skrevet 15. november 2011 #10 Skrevet 15. november 2011 Det er flere nettbutikker som har faktura: Cdon.com, Gymgrossisten.no, Nelly.com, Lekmer.no, Heppo.no. Sparkjop.no. Dette skulle vel dekke det meste du trenger
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #11 Skrevet 15. november 2011 Kjøpte meg boblekåpeting til 3000 kr på B-Young nå. Billigere enn det får du det ikke. Og julegaver lager du billigst selv. Så kan du betale enda mer ned på gjelda og bli kredittverdig enda fortere.
Alison Skrevet 15. november 2011 #12 Skrevet 15. november 2011 Det er flere nettbutikker som har faktura: Cdon.com, Gymgrossisten.no, Nelly.com, Lekmer.no, Heppo.no. Sparkjop.no. Dette skulle vel dekke det meste du trenger De fleste som tilbyr faktura foretar en kredittvurdering først. Hvis ts har betalingsanmerkninger vil heller ikke faktura være et alternativ.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #13 Skrevet 15. november 2011 Du driver å rydder opp? Hvorfor skal du da kjøpe deg klær og dyre julegaver? Har du penger skal du kunne betale med et vanlig bankkort. Det skal ikke være lukrativt å være gjeldsslave, men også de har rett til å kjøpe seg klær. Kjøpte meg boblekåpeting til 3000 kr på B-Young nå. Billigere enn det får du det ikke. Og julegaver lager du billigst selv. Så kan du betale enda mer ned på gjelda og bli kredittverdig enda fortere. Nå har jo ts skrivd at h*n betaler store mnd beløp på gjelden for å få ryffet opp, å også gjeldsslaver har krav på å leve et verdig liv. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #14 Skrevet 15. november 2011 Kjøpte meg boblekåpeting til 3000 kr på B-Young nå. Billigere enn det får du det ikke. Og julegaver lager du billigst selv. Så kan du betale enda mer ned på gjelda og bli kredittverdig enda fortere. Jeg tør vel påstå at man får billigere boblekåper enn det du kjøpte ja :gjeiper: 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2011 #15 Skrevet 15. november 2011 Jeg tør vel påstå at man får billigere boblekåper enn det du kjøpte ja :gjeiper: 300, skulle det være! Og hva er uverdig med å handle billig og tenke alternativt også når det gjelder julegaver? Det ville være uverdig om trådstarter ikke hadde råd til å feire jul i det hele tatt, eller ikke hadde en varm nok jakke til å komme seg til og fra jobb ved kalde dager.
Cata Skrevet 15. november 2011 #16 Skrevet 15. november 2011 Nå vet jeg ikke helt hvordan det er med paypal, mener man kan overføre penger og ha "penger" på en paypalkonto - men om dette kan overføres fra konto eller må betales med visa vet jeg ikke. Man kan overføre fra konto, ja. Det tar et par dager, men det går fint an. Dessverre er det ikke alle nettbutikker som aksepterer paypal, så det er ikke sikkert det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå