Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2003 #1 Skrevet 11. desember 2003 Jeg er lei av å bruke kjole på nyttårsaften, og dessuten fryser jeg bare hele kvelden. I år vil jeg ha på meg en fin dress! Så, over til det store spørsmålet; Hvor kan jeg kjøpe en tøff dress? Jakke og bukse Og hva slags topp kan jeg ha til buksen? Hva slags dresser er in i dag?
starie Skrevet 11. desember 2003 #2 Skrevet 11. desember 2003 Ja, du kan kjøpe dress! Jeg synes dress er pent og sexy på jenter.
Ana Skrevet 11. desember 2003 #3 Skrevet 11. desember 2003 Synes dress er kjempefint! Synes det er finest om buksen er bootcut, og jakken er figursydd og ikke for lang, men det kommer jo selvfølgelig litt an på hva man selv kler best. Ville hatt en feminin topp til, kanskje i chiffon eller sateng e.l?? Og selvfølgelig høye hæler. Da får du litt kontrast mellom maskulint og feminint
RoadQueen Skrevet 11. desember 2003 #4 Skrevet 11. desember 2003 Selvfølgelig kan du ha på deg en fin dress. Jeg synes det er kjempestilig og flott, trives ikke i kjoler selv og går helst i dress til fint. Som Ana skriver, med en feminin topp eller bluse og høye hæler.
Orthia Skrevet 11. desember 2003 #5 Skrevet 11. desember 2003 Kjempetøft med dress! Jeg syns det er stilig uten topp inni- så kan du åpne og lukke knapper i jakken alt etter hvor "vovet" du vil være. Knallhøye hæler er et must- gjerne stillett om du orker.
starie Skrevet 11. desember 2003 #6 Skrevet 11. desember 2003 Der jeg var på nyttårsfest i fjor var det en jente som hadde dress uten noe under jakka. Gjett om hun slo jentene i ballkjoler langt ned i støvlene :D Mannfolka hang etter henne hele kvelden. Og det var faktisk smakfullt og stilig.
Gjest Lady-M Skrevet 12. desember 2003 #7 Skrevet 12. desember 2003 Synes det er kjempelekkert med dress på jenter. Som nevnt her, bør den være figursydd og vid nederst på buksa. Sexy med kun en bh under, kanskje en med litt glitter el. på. Har lyst til å kjøpe meg en slik dress selv...
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2003 #8 Skrevet 12. desember 2003 ..men jeg har ikke pupper, og selv en wonderbra klarer ikke løfte det jeg har av pupper (bare skinn omtrent!) Kanskje jeg skal gå til innkjøp av sånne gummi greier til å ha i bh-en? Ok, så det er lov å ha på dress på den store dagen da. Det var bra. Da skal jeg forte meg og kle på meg og løpe og kjøpe en! Takk alle sammen :D
Smurfa Skrevet 13. desember 2003 #9 Skrevet 13. desember 2003 Synes dress er kjempefint! Synes det er finest om buksen er bootcut, og jakken er figursydd og ikke for lang, men det kommer jo selvfølgelig litt an på hva man selv kler best. Ville hatt en feminin topp til, kanskje i chiffon eller sateng e.l?? Og selvfølgelig høye hæler. Da får du litt kontrast mellom maskulint og feminint Visst kan du bruke dress!!! Det er knallstilig! Syns Ana hadde supergode forslag til hva som er stilig! :D
Gjest Tristessa Skrevet 13. desember 2003 #10 Skrevet 13. desember 2003 Ja, jøss. Dress kan være kjempestilig, det. Det er uansett bedre å gå i noe man trives i, enn å klemme seg inn i en ballkjole som setter en stopper for kvelden. Smykker, ringer o.l gjør også susen for å piffe opp. Hm. Der fikk jeg også lyst på dress. Og en real nyttårsfest å gå på.
Gjest Étoile Skrevet 13. desember 2003 #11 Skrevet 13. desember 2003 De har en råstilig hvit dress på Oasis for tiden... Jeg går og sikler etter den, men har ikke råd.
Champagne Skrevet 13. desember 2003 #12 Skrevet 13. desember 2003 God idé! God idé! Gjett om jeg fikk lyst til å kjøpe dress i stedet for ny kjole (som jeg ENDA ikke har funnet). Men det er muligens ikke like kult å gå på ball i dress...? Og jeg har da ikke råd til å kjøpe både dress og kjole... Men dress, stillettheler, kløft og et lite slips er råsexy! Har ikke Britney og Madonna det i den nye videoen deres??
Transe Skrevet 13. desember 2003 #13 Skrevet 13. desember 2003 Nei. Det må du ikke. Bruk kjole, bruk helle en varm strømpebukse under. Jenter i dress er dumt.
CecilieB Skrevet 13. desember 2003 #14 Skrevet 13. desember 2003 Det samme kan sies om gutter i kjole. Hvordan synes du det høres ut?
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 13. desember 2003 #15 Skrevet 13. desember 2003 Det samme kan sies om gutter i kjole. HA HA HA HA- bra kommentar
Crazee Skrevet 13. desember 2003 #16 Skrevet 13. desember 2003 Når de jenter snakkar om å bruka dress - tenker de ikkje då på jakke og bukse, med noko lett og ledig inni? (Og bukse/jakke er gjerne i eit tynt og ledig stoff.) Når eg høyrer ordet "dress", så er det standard tvangstøy eg tenker på: Tjukk, varm jakke, bukse, skjorte knappa heilt opp - øverste knapp kan vera open, men det blir skjult av slipset, som skal vera stramt. (Ikkje så stramt at det er ubehageleg, men stramt nok til at ein føler seg "ufri" - i motsetning til ledig.) Eg har enno aldri sett ei kvinne i ein dress på den måten. Ein del kan nok likna ein del, men det er alltid noko som vert endra, slik at resultatet ikkje vil vera så tungt/varmt/ufritt som herreversjonen. Så - når kvinner lurar på om dei kan gå i dress, er det aldri godt å veta kva dei har i tankane (bortsett frå at det sannsynlegvis ikkje er snakk om standard dress.) Då blir vel det viktigaste rådet å passa på at det er fint - men det gjeld jo for dei som brukar kjolar òg. Personleg set eg - som Lise - mest pris på jenter i kjole, men det er jo diverre ikkje meg ho kler seg opp for... Berre for å ha nemnd det: Eg har slett ikkje noko i mot dress (for menn) - det kan vera svært stilig det. Det eg ikkje likar er at det eigentleg aldri er noko valg - det er same type plagg som må brukast uansett situasjon og temperatur; men det får vera ein annan tråd.
Crazee Skrevet 13. desember 2003 #17 Skrevet 13. desember 2003 Det samme kan sies om gutter i kjole. Hvordan synes du det høres ut? Tja, om du synest jenter i dress er OK, så skulle det tyda på at du synest gutar i kjole er OK òg. Høyrest fint ut for meg...
Gjest Étoile Skrevet 14. desember 2003 #18 Skrevet 14. desember 2003 Den typen dress jeg kunne tenke meg er nok ikke særlig "tvangstøy" - preget ihvertfall. Men ikke akkurat løst og ledig heller. Buksen og jakken må jo være ettersittende til en viss grad for at det skal se sexy og feminint ut. Og dersom jeg hadde hatt den dressen jeg sikler etter ville jeg ikke hatt annet enn en bh eller en lekker singlet under.
Gjest Étoile Skrevet 14. desember 2003 #19 Skrevet 14. desember 2003 Nei. Det må du ikke. Bruk kjole, bruk helle en varm strømpebukse under. Jenter i dress er dumt. Varm strømpebukse - ull tenker jeg da. Ikke mye lekkert under en pen kjole. Jeg holder meg til Stay-ups og varm lang kåpe... Og jenter i dress er tøft!
Crazee Skrevet 14. desember 2003 #20 Skrevet 14. desember 2003 Den typen dress jeg kunne tenke meg er nok ikke særlig "tvangstøy" - preget ihvertfall. Men ikke akkurat løst og ledig heller. Buksen og jakken må jo være ettersittende til en viss grad for at det skal se sexy og feminint ut. Og dersom jeg hadde hatt den dressen jeg sikler etter ville jeg ikke hatt annet enn en bh eller en lekker singlet under. Joa, litt ettersitjande på den måten må det jo vera - skal ikkje slenga rundt kroppen heller. Men det du seier du vil ha under, det er det som er ledig. (Hadde eg kunna kledd meg slik som mann - ikkje akkurat BH, men noko anna, meir ledig enn skjorte/slips - så hadde det med ein gong blitt meir behageleg. Og hadde dressjakka vore i noko anna enn tjukkt, varmt stoff, så hadde det blitt meir leveleg å bruka.) Men eg synest det å kalla desse damekleda for dress er å fullstendig øydeleggja innhaldet i ordet - det er jo så langt i frå slik ein dress er...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå