Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er sur og irritabel - konstant. Det har ikke vart så lenge, men en måned rekker for meg. Jeg blir så ufattelig sliten av det. Og jeg kan ikke skjønne hva som er problemet. Jeg har ikke endret meg på noe vis, og er det det faktum som er problemet burde jo dette sett dagens lys for lenge siden? Vi har vært sammen i tre år nå. Jeg fridde til ham i sommer, vi pratet om ekteskap, og før vi visste ordet av det eier vi nå et hus sammen. Vi flyttet for to måneder siden og alt var en dans på roser. Helt til han en dag, helt ut av det blå, snudde heeelt på flisa! Han hogger til når jeg prøver å være hyggelig. Når han gjør ting hjemme og jeg prøver så godt jeg kan og hjelpe til, blir han sur og grinete på meg om han ikke får det til. Tonen hans er generellt blitt veldig nedlatende. Det hender også han ler av hva jeg sier, selv om det jeg sier verken er dumt eller morsomt, og påstår at jeg er teit (hah!). Den siste tiden har vi heller ikke hatt sex så ofte som vi pleide. Når jeg tenker meg om virker det faktisk som om han har mistet all interessen for meg på det planet. Og det gjør så jævlig vondt.

På den andre siden er han av typen som aldri lar en anledning til å fortelle meg hvor glad han er i meg passere. Han kommer stadig hjem med roser til meg, spanderer middager ute og er genuint glad i å bruke tid på og med meg. Jeg kunne fortsatt denne listen i evigheter, men innlegget her blir så jævlig langt. Så på den ene siden elsker han meg, og på den andre siden kan han ikke fordra meg...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at han er deprimert og at det ikke har noe med deg å gjøre. Kan det ha skjedd noe på jobb eller i vennegjengen hans?

• Liker 1
Skrevet

Tenker at han er deprimert og at det ikke har noe med deg å gjøre. Kan det ha skjedd noe på jobb eller i vennegjengen hans?

Tenkte på det samme. Menn blir ofte irritable og sinte når de er deprimert.

Mer om det her.

• Liker 3
Skrevet

Han driver jo eget firma, og etter som jeg forstår, går dette helt utmerket! Mens alle andre firmaer må permittere, rekrutterer de i steden. Vennene hans er stabile, og er stadig på besøk hjemme hos oss. Det eneste "drastiske" jeg kan tenke meg har skjedd, er at eksen hans flyttet rundt den tiden han begynte å bli irritabel. Men ærlig talt, så trodde jeg ikke han brydde seg. Jeg kan ikke virkelig ikke skjønne at han skal være deprimert, men jo, muligheten er vel der. Da får jeg bare prøve å finne ut av for hva. Takk for svar dere!

Skrevet

Det er jo ikke sikkert at noe må ha gått galt for at han skal være deprimert. Jeg tror det kan være slitsomt å ha eget firma, og går det over lang tid kan han bli deprimert pga det, men det vet vi jo ikke. Du må ihvertfall snakke med ham om det.

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Lenge siden du har sugd han av kanskje?

• Liker 1
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Kanskje på tide å ta en prat med han?

Skrevet

Min mann var også sånn en periode. Jeg fant ut at han hadde store økonomiske problemer som han ikke ville fortelle til meg.

Det gikk automatisk utover meg fordi vi bor sammen og jeg fikk all frustrasjonen hans.

Jeg tok en skikkelig prat med han og forlangte et svar. Da kom det frem var han lei seg for at han hadde såret meg og ikke minst letta.

De økonomiske problemene var et nederlag for han og han var flau over seg selv. De var ikke større enn at vi løste dem da.

Snakk med han! Det er den eneste måten å finne ut av det på.

• Liker 2
Skrevet

Snakk sammen. Spør hva det er. Vær steintøff, og si at hvis han ikke gidder å svare, så ...

Bestill familierådgivning og samlivskurs.

Jeg har en følelse av at han har cashet inn sitt trofè (deg), og ikke trenger å smile mer, eller at det ligger ei ugle i mosen hans.

Det er akkurat som omn han angrer på at han tok deg. Det at han ikke respekterer deg fullt ut er fryktelig alvorlig. Det kan du ikke leve godt med, så pakk sekken din og stikk. Det er umulig å lage barn og oppdra disse ok dersom respekten ikke er på plass.

• Liker 1
Skrevet

Min mann var også sånn en periode. Jeg fant ut at han hadde store økonomiske problemer som han ikke ville fortelle til meg.

Det gikk automatisk utover meg fordi vi bor sammen og jeg fikk all frustrasjonen hans.

Jeg tok en skikkelig prat med han og forlangte et svar. Da kom det frem var han lei seg for at han hadde såret meg og ikke minst letta.

De økonomiske problemene var et nederlag for han og han var flau over seg selv. De var ikke større enn at vi løste dem da.

Snakk med han! Det er den eneste måten å finne ut av det på.

Capricorn svarer tusen ganger smartere enn meg!

En bedrift i vekst bruker faktisk utrolig mye penger i vekstfasen.

Først kommer veksten og utgiftene, etterpå kommer inntektene. Hvis de kommer.

Her lukter det stress og angst lang vei.

• Liker 1
Skrevet

Eller rett og slett er mannen en psykopat, eller kanskje er han en Capricorn da (steinbukken), disse er sure av natur helt uten grunn. Hehe.

Anywho, som de andre psykologene har identifisert her kan fyren være stressa og pressa, og da blir smilet ditt som et hån mot det han føler.

Skrevet

Capricorn svarer tusen ganger smartere enn meg!

En bedrift i vekst bruker faktisk utrolig mye penger i vekstfasen.

Først kommer veksten og utgiftene, etterpå kommer inntektene. Hvis de kommer.

Her lukter det stress og angst lang vei.

Takk :)

Eller rett og slett er mannen en psykopat, eller kanskje er han en Capricorn da (steinbukken), disse er sure av natur helt uten grunn. Hehe.

Anywho, som de andre psykologene har identifisert her kan fyren være stressa og pressa, og da blir smilet ditt som et hån mot det han føler.

Kjenner du mange Steinbukker? Vi er vel ikke så sprudlende akkurat, men ikke direkte sure vil jeg påstå.

Skrevet

husker exsen min oppførte seg sånn før det ble slutt også, da kom det fram at han hadde vært utro.

noe er det ihvertfall som er galt. synes du burde ta det opp med han, du skal ikke være ulykkelig i et forhold.

jeg dro fra min ex og er utrolig lykkelig med en ny type som faktisk bryr seg om å gjøre meg glad isteden for trist hele tiden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner forrresten en som ble sur og grinete, etter å ha vært helt ok i 70 år.

Han hadde svulst på hjernen.

Det presset, og den smerten tok humøret hans.

Skrevet

Det har en grunn og jeg vil tro den enten er fordi han er dritlei av å leve etter dine premisser. Ellers er det en ekstern faktor utenfor forholdet, stress eller deprisjoner.

• 2 år senere...
Skrevet

Har det på samme måte her i gården. Viste seg at han hadde fått tilbakefall av depresjonen, som er utløst av stress mest sannsynlig. Mye å gjøre hjemme og på jobben. I tillegg lider han av å være perfeksjonist så han blir sjeldent fornøyd med det arbidet han faktisk får utført.

Anonymous poster hash: 87111...df3

Skrevet

Og denne tråden er tre år gammel. Kålpung!

Anonymous poster hash: aaf74...c77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...