Gå til innhold

Problemer med å legge på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha gått ned litt for mange kg, skal jeg nå opp et par igjen. Har så smått begynt å spise mer, men vekten er stabil (før gikk den 0,5 kg ned hver uke). Dette er en vanlig dag for meg:

Frokost: Frokostblanding. Har byttet ut letmelk med hel. Spiser også en frukt, enten eple, pære eller kiwi.

Mellommåltid: Mange druer.

Lunsj: 3 rugsprø med skinke og cottage cheese.

Middag: Vanlig, norsk huskost. F.eks kjøttkaker, fisk og kylling. Poteter og ris som tilbehør. Har prøvd å øke porsjonen litt.

Kvelds: 2 skiver med Norvegia og skinke, evt brunost på en av de.

Tar meg et eple el. ca en time før leggetid.

Noe jeg kan tilføre i løpet av dagen? Er redd for å rase opp i vekt, selv om jeg i utgangspunktet vet at det ikke skjer. Etter lunsj er jeg sulten igjen etter ca en time eller to, kan dette være pga at jeg spiser knekkebrød? Blir som regel stappmett etter å ha spist skiver. Eller er det rett og slett magesekken som har krympet? Har levd på lavkalori, så kroppen har kanskje tilpasset seg det lille inntaket av mat jeg hadde før (ca 1300 per dag). Nå har jeg fulgt dette mønsteret i ca en mnd, vekten er lik.

Mvh jente, 21 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spiser alt for lite for å kunne gå opp i vekt. Jeg skjønner godt at du fort blir sulten igjen etter 3 rugsprø til lunsj, for det er en liten lunsj. Jeg vil anbefale deg å spise mer til lunsj sånn at du kan holde deg mett til middag. Noen eksempler:

- 2 brødskiver, en frukt og et glass melk/juice. (Alltid ha 2 pålegg på skiva)

- Middagsrester

- Salat med noe kjøtt.

Og det første mellommåltidet ditt kan du endre til:

- 1 yoghurt med litt nøtter/frukt

- en neve nøtter

- 1-2 knekkebrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...