AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Jeg trekker etter tabell dette året, "det ble bare sånn". Hvordan kan jeg finne ut om jeg evnt får skattesmell? Jeg prøvde å gå inn for å bestille nytt skattekort for å se om jeg kunne få et lite vink der, men jeg vet ikke helt.. Lengst ned står dette, men hva betyr egentlig det? "Etter den foreløpige beregningen, er ny skatt mindre enn det du allerede har betalt inn. Du bør kontrollere at tallene du har lagt inn, er korrekte."
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Tror jeg fant ut at det burde gå bra. Ble skremt her av å lese at tabelltrekk kan være negativt, og har hørt flere andre si det også.
Gjest pellepirat Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Vanskelig for oss å svare på her inne. Du kan gå på skatteetaten.no og be om nytt skattekort og legge inn tall (men lite vits nå så sent på året). Men du kan jo gjøre det for å se hvordan du ligger an. finnes kalkulatorer. du trenger da tall som hvor mye du har tjent i år, hvor mye skatt du har betalt, samt hvilke avdrag du har (lån,fagforening, barnehage osv. osv). Er ikke noe stort hokus pokus, men tar litt tid å finne frem alt og plotte inn, men det er den eneste sikre løsningen.
Zzyzx Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Du kan legge inn alle relevante tall her, så vet du sånn ca hvordan du ligger an. Når alt er fylt ut får du hvor mye du skal betale i skatt med rød skrift, så kan du enten legge inn det du allerede har betalt eller bare gjøre regnestykket. Jeg har forresten aldri fått baksmell med tabellkort. Så lenge man har riktig tabell er det ikke noe problem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå