Gå til innhold

Puppene mine faller ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Detter de ut, så er det fordi cupen er for liten. Rett og slett. Prøv å legge inn målene dine på en BH-kalkulator (f.eks. denne eller denne). Slike kalkulatorer er veiledende, men ikke perfekte (jeg må f.eks. opp tre cup-størrelser fra hva Change sin foreslår). Uansett kan de kanskje gi deg en liten indikasjon på hva du bør ha.

Også heter det PUSH-up, ikke "pøkk-øpp".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

IKKE kjøp HM. De er helt forferdelige i passformen. Hadde litt samme problem da jeg for flere år siden kjøpte der selv. Gå for undertøysbutikk, feks Victorias Secret. Det er en helt annen passform, komfort og kvalitet.

Skrevet

Detter de ut, så er det fordi cupen er for liten. Rett og slett. Prøv å legge inn målene dine på en BH-kalkulator (f.eks. denne eller denne). Slike kalkulatorer er veiledende, men ikke perfekte (jeg må f.eks. opp tre cup-størrelser fra hva Change sin foreslår). Uansett kan de kanskje gi deg en liten indikasjon på hva du bør ha.

Også heter det PUSH-up, ikke "pøkk-øpp".

Skrev jeg "pøkk-øpp"??

Tusen takk for link :)

Skrevet

IKKE kjøp HM. De er helt forferdelige i passformen. Hadde litt samme problem da jeg for flere år siden kjøpte der selv. Gå for undertøysbutikk, feks Victorias Secret. Det er en helt annen passform, komfort og kvalitet.

Tusen takk for svar. :)

Men er ikke de bh'ene veldig dyre?

Alt fra 500-1000?

Skrevet

Hva mener du?

Hvis du bruker 80B, har du prøvd 70C f.eks.

Gjest Applestore
Skrevet

Eller stikk innom en change (?) butikk! Der finner du som regel flinke folk som kan hjelpe deg med å finne riktig str!

Skrevet

Åja, sånn ja.

Ja, jeg har det. :)

Gjest Applestore
Skrevet

Hvis hun skal gå ned to str rundt, må hun jo evt opp to str i cupen. Det blir 70D

• Liker 1
Skrevet

Eller stikk innom en change (?) butikk! Der finner du som regel flinke folk som kan hjelpe deg med å finne riktig str!

Ok. Tusen takk :)

Skrevet

Alt fra 500-1000?

Jo, men det er en god grunn til at de er dyrere også. Selv skjønner jeg nesten ikke at folk orker å gå med HM-BHer. De er jo helt utrolig ubehagelige. Pupper som detter ut, alt for små og stive skåler og bånd på sidene som gnager.

Hvis du har store problemer med at puppene faller ut ville jeg invistert i et par gode bh-er.

Finnes sikkert gode på undertøysbutikker de har her i Norge også.

Skrevet

Jo, men det er en god grunn til at de er dyrere også. Selv skjønner jeg nesten ikke at folk orker å gå med HM-BHer. De er jo helt utrolig ubehagelige. Pupper som detter ut, alt for små og stive skåler og bånd på sidene som gnager.

Hvis du har store problemer med at puppene faller ut ville jeg invistert i et par gode bh-er.

Finnes sikkert gode på undertøysbutikker de har her i Norge også.

Ok. Takk for svar :)

Skrevet

Du bruker garantert helt feil BH størrelse. Før så brukte jeg 80C i hM, min rette størrelse er 70G. Ikke rart jeg slet med å få BH-en til å passe.

Skrevet

Jeg har prøvd både mindre og større bh'er men uansett størrelse, så faller de ut. :/

Virkelig? Da har du enten prøvd for få typer og størrelser, feil type BH'er (H&M med dårlig passform) eller så har du ubehjelpelig rare pupper. Evt. overdriver du noe veldig. Det finnes en BH for alle typer pupper.

Gå til mer profesjonelle undertøysbutikker, få hjelp hos ansatte der og legg litt ekstra penger i et par-tre skikkelig gode BH'er. De passer bedre og varer lengre, så de koster i lengden ikke stort mer enn halvgode BH'er fra H&M. Sistnevnte må byttes oftere ut. Og ja, kutt ut push-up. Ingen BH'er er så dårlig til å holde på plass pupper som push-ups. Skal du først bruke dem må du satse på flere cupstørrelser større enn vanlig (spesielt hvis de har innlegg) og gå for kvalitetsmerker. Hvis ikke får man det problemet du har; pupper som tyter/faller ut.

Skrevet

Alt fra 500-1000?

Det er da bedre å betale 600 kr for en BH man faktisk kan bruke, framfor å betale 200 kr stk for 3 ubrukelige?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du bruker feil størrelse og feil skål. Du må ha en heldekkende skål med stropp på midten, ikke på siden.

Skrevet (endret)

Uansett. Victoria Secret er IKKE kvalitet. Det er bare noe man tror i Norge fordi det ikke finnes VS filialer her. VS er undertøyets H&M. Crap ;)

innlegget er ryddet for spekulasjoner

Kosemose, mod

Endret av Kosemose
Skrevet

Virkelig? Da har du enten prøvd for få typer og størrelser, feil type BH'er (H&M med dårlig passform) eller så har du ubehjelpelig rare pupper. Evt. overdriver du noe veldig. Det finnes en BH for alle typer pupper.

Gå til mer profesjonelle undertøysbutikker, få hjelp hos ansatte der og legg litt ekstra penger i et par-tre skikkelig gode BH'er. De passer bedre og varer lengre, så de koster i lengden ikke stort mer enn halvgode BH'er fra H&M. Sistnevnte må byttes oftere ut. Og ja, kutt ut push-up. Ingen BH'er er så dårlig til å holde på plass pupper som push-ups. Skal du først bruke dem må du satse på flere cupstørrelser større enn vanlig (spesielt hvis de har innlegg) og gå for kvalitetsmerker. Hvis ikke får man det problemet du har; pupper som tyter/faller ut.

Nei, jeg har ikke rare pupper.

Skrevet

Jeg måtte opp tre cupstørrelser og ned 15 cm i omkrets for å forhindre at puppene falt ut.

Så, større cup og mindre omkrets.

Prøv denne:

http://shop.change.com/no/din-profil/bh-guide/

Takk for link! :)

Hva kan det være at H&M og Cubus BH'er har så "rare" fasonger?

Eller er de bare "rare" fordi jeg har innlegg i mine BH'er?

Skrevet

Det er da bedre å betale 600 kr for en BH man faktisk kan bruke, framfor å betale 200 kr stk for 3 ubrukelige?

Jo, det er jo sant det. :)

Men om jeg måler meg sånn som det står på enkelte linker noen av kvinneguidens brukere har sendt til meg, er det sånn at H&M og Cubus bh'er fortsatt blir feil eller er det selve bh'ene fra hennes som er "rare"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...