Gå til innhold

Hund og bur...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg eller har bruken av bur eksplodert de siste årene? nesten i alle tråder der noen har problemer med at hunden ikke kan være alene hjemme uten å ødelegge ting, eller at den ikke er husren ennå er det alltid noen som priser buret opp i skyene som det skulle vært rene mirakelkuren. Etter min mening burde Norge få de samme reglene som Sverige har med at bur ikke skal bli brukt utenom i bil.

Dere som har hund, bruker dere bur i det daglige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi bruker buret mye. Han sover der hele natta, og er i det om jeg skal ting der jeg ikke kan/vil ha med hunden. Jeg har ikke dårlig samvitighet for dette, og jeg lovpriser buret!

Edit: mye blir kanskje feil å si... Han er så klart med oss når det er mulighet for det. Og vi er ikke mye på farten. Jeg er heller hjemme med hunden enn å farte rundt, men jeg har en liten jente på 9 mnd som skal besøke andre babyer osv :)

Endret av Redbull
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Er det bare meg eller har bruken av bur eksplodert de siste årene? nesten i alle tråder der noen har problemer med at hunden ikke kan være alene hjemme uten å ødelegge ting, eller at den ikke er husren ennå er det alltid noen som priser buret opp i skyene som det skulle vært rene mirakelkuren. Etter min mening burde Norge få de samme reglene som Sverige har med at bur ikke skal bli brukt utenom i bil.

Dere som har hund, bruker dere bur i det daglige?

Du er ikke alene.Tror bur har blitt en erstatning for oppdragelse og dårlig tid.En har ikke tid/ork/vilje til å gjøre den en før så som naturlig del av hundehold.

Bur er fint i bil og hjemme til nøds om du har en hund som ødelegger (mulig separasjonsangst som burde blitt trent på.) om det blir brukt riktig og størrelsen på buret er godt. Dyr om ødelegger ting hjemme risikerer å bli skadet eller dø, i slike ytterste tilfeller skjønner jeg burbruk til nøds

Vi har ikke bur og har aldri brukt bur på de 30+årene vi har hatt hunder.

Endret av Kårky
  • Liker 2
Skrevet

Vi har bur, men de brukes kun i bilen. Den ene hunden min sov alltid i bur hos den forrige eieren og det er ikke så lenge siden jeg overtok han, så jeg lar han selvfølgelig ha fri tilgang til buret. Likevel velger han sengen sin hver eneste natt og buret står tomt.

Skrevet

Nei, jeg bruker bur kun i bilen og det byr meg faktisk i mot å etterlate et levende vesen innesperret i en liten boks. Får forhåpentligvis en valp til om noen måneder og det blir selvfølgelig ikke noe bur på den heller.

• Liker 2
Skrevet

Det er mye burbruk nå om dagen ja.. Skjønner ikke hvorfor noen ønsker å sette hunden i et bur 17 timer i døgnet (Ja, det blir faktisk såpass lenge hvis den er i bur om natten og mens eier er på jobb). Hunder skifter ligge stilling ofte, de liker gjerne å tusle for å drikke vann og strekke på beina.

Samme med de som er så begeistret over burbruk under renslighets-treningen.. Selvfølgelig tisser/bæsjer ikke valpen, den har ikke noe lyst til å ligge i sin egen avføring resten av natten.. Dermed holder de seg heller i mangfoldige timer.

Bur er for late mennesker.. Og hunder er ikke burdyr!

• Liker 3
Skrevet

Ja vi har bur men vi har ikke dør.

Hunden velger selv om hun vil sove der. Buret blir brukt oftest om nettene og når vi er borte.

Skrevet

Nei, vi har aldri hatt bur. Det verste hunden har gjort alene hjemme er å tygge på tomflasker, så det er veldig greit. Han har tilgang til stue, gang og soverommet når han er alene. Flink vovs! :jepp: Kunne aldri tenkt meg å ha brukt bur til han hjemme heller, de er jo ikke akkurat romstore disse burene..

Skrevet (endret)

Vi brukte bur før, han var vant til å sove i det når vi hentet han hos oppretter, så hun ville gjerne at vi skulle fortsette med det pga tryggheten han følte der. Vi har nå kuttet ut buret da vi endelig klarte å skaffe han en seng som fylte kriteriene for ok seng, så nå ligger han i den på natten.

Men jeg syns KUN bur er ok hvis hunden SELV går inn dit og tydelig ønsker å være der, og jeg kommer nok ikke til å bruke det hvis jeg får flere hunder grunnet at jeg ikke liker at de blir så begrenset. De burde få bevege seg fritt her vi bor slik som oss da de også er levende vesener som kan bli rastløse og liker å flytte på seg/ligge på forskjellige underlag.

Nå har vi satt det inn på gjesterommet, men om vi åpner døren dit (i forbindelse med oppussing/rydding eller sånn) går han gjerne inn i buret og lukter litt eller ligger der en liten stund med døren åpen og kommer ut igjen når han er "ferdig".

Når han er alene hjemme har vi alltid pleid å ha det åpent i badet/gangen så han kan gå fritt der for der er ingenting han kan ødelegge eller skade seg på. Vil ikke ha han flygende rundt i stuen ettersom jeg er redd for at han skal velte ned tv'en, sette seg fast i teppe/dyne (skjedd før når vi var hjemme), velte kjøkkenstoler over seg eller brenne seg på varmeovn etc.

(PS: Men på samme måte som at vi har "trygg" sone i gangen og på badet hvor de kan gå uten å skade seg, så kan jeg jo forstå til en viss grad at noen har de i bur for å forhindre potensielle skader/ulykker om man ikke har et slikt rom eller flere - men om man har hund burde man også det syns jeg)

Endret av otrivin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...