Gjest Charlotte Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Hei, jeg lurte på om p pillen egentlig funker når man har drukket alkohol? For jeg tok nemlig p pillen mens jeg var på fest og drakk, jeg svelget den selfølgelig ikke ned med alkohol, men drakk alkhol etterpå.. Og senere når jeg skulle ha sex, var jeg så redd for at den ikke fungerte da? Og et annet spørsmål, er det slik at man MÅ ta p pillen til samme tidspunkt? Jeg tar den på kvelden før jeg legger meg, men legger meg jo ikke til samme tid vær dag akkurat! Jeg går på Mercilon eller hva dem heter
Strikkemamma Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Det finnes både p-piller og minipiller. Forskjellen er at p-piller inneholder østrogen i tillegg til progestin. Minipillen inneholder kun progestin, og dette har kort halveringstid i kroppen, derfor er man nødt å ta pillen til samme tid hver dag. Dette er ikke nødvendig med p-piller. Bare man tar pilla innen 12 timer etter klokkeslettet man egentlig skulle ta, så er man sikker. Når det gjelder p-pillen sammen med alkohol, så har ikke det innvirkning på effekten av p-pillen, men siden leveren bryter ned begge disse produktene, kan alkoholkonsentrasjonen i blodet bli høyere enn når man ikke tar p-pillen.
Gjest Charlotte Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 tusentakk for svar :D er greit å være helt sikker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå