Gå til innhold

Klær i god kvalitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fornye garderoben og ønsker å investere i klær som jeg kan ha lenge. Jeg kan godt legge litt penger i det om klærne er av god kvalitet.

Hvilke stoff bør klærne være laget av og hva bør jeg holde meg unna? Og hvor kjøper dere disse klærne?

Ull? Silke? Bomull? Jeg kler meg ofte i kjoler og cardigans, men trenger bukser og skjørt i tillegg :)

Takker for tips :blomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ull, silke og bomull, ja. Hold deg unna syntetiske stoffer.

Skrevet

Pleier også å "teste" stoffene i plaggene når jeg ser på klær. Ta en del av stoffet i hånda og klem til. Blir det veldig rynkete er det en no-no, tenk på hvordan plagget kommer til å se ut etter en dag i bruk.

Gjest Cecilia L
Skrevet

Pleier også å "teste" stoffene i plaggene når jeg ser på klær. Ta en del av stoffet i hånda og klem til. Blir det veldig rynkete er det en no-no, tenk på hvordan plagget kommer til å se ut etter en dag i bruk.

Jeg leser på lappen, jeg. Acryl, f.eks, krøller ikke når du tar denne testen. Lin krøller, men er likevel pen krølling, om du forstår. ;)

Ull, silke, bomull, lin. Gjerne blandinger av disse. Som F.eks ull og silke. Jeg har også gode erfaringer med viskose, og velger helt klart viskose fremfor acryl og andre helsyntetiske stoffer.

Skrevet

Av syntetiske stoffet har jeg god erfaring med viskose og polyamid (og gjerne blandinger av disse).

Polyester kan være både og; stoffer i 100% polyester ser oftest ganske billige ut, men f.eks. blanding av ull og polyester kan være veldig gode (men da bør det selvsakt være mest ull).

Skrevet (endret)

Jeg leser på lappen, jeg. Acryl, f.eks, krøller ikke når du tar denne testen. Lin krøller, men er likevel pen krølling, om du forstår. ;)

Ull, silke, bomull, lin. Gjerne blandinger av disse. Som F.eks ull og silke. Jeg har også gode erfaringer med viskose, og velger helt klart viskose fremfor acryl og andre helsyntetiske stoffer.

Veldig sant det, alltid lurt å lese på lappen, men det kan være greit å huske på at lin hos H&M vanligvis er av dårligere kvalitet enn om du kjøper plagg fra Sand eller Tiger.

Endret av KikiEco

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...