Gå til innhold

Skal dere spise kaker eller noe slikt på farsdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser aldri godteri eller usunn mat. Kun en gang i uken, som er på lørdagskvelden, da skeier jeg ut. Dette gjør ingenting i forhold til kropp og vekt, da jeg ellers er veldig fokusert på sunn mat, og dette er en livsstil jeg veldig godt trives med.

Vi skal i på besøk til noen i dag siden det er farsdag i dag. Og da lurte jeg på om det gjør noe om jeg spiser noe usunt? Altså, vil musklene bli svakere, vil det bli mer fett, og vil musklene synes mindre etter dette? Det høres sikkert veldig teit ut dette spørsmålet, og det skjønner jeg. Men takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Pappa ønsket seg kake av meg, da er det klart pappan skal få kake. Trener det bort igjen i morgen :)

Skrevet

Tror nok det går bra med litt ekstra i spesielle anledninger som i dag :) Behøver jo ikke fråtse i godsaker, men et kakestykke tror jeg du kan ta deg med god samvittighet :)

• Liker 1
Skrevet

Du vil få en kakeformet utvekst på skinken.

• Liker 12
Skrevet

Ett kakestykke gjør ikke noe utslag hvis du trener og lever sunt ellers.

Kos deg med god samvittighet du-

Skrevet

Er det bare jeg som synes det er hysteri å ikke kunne spise et stykke kake, eller en sjokoladebit på en hverdag/spesiell anledning? Skjønner jo at noen er på diett, men et kakestykke en gang hver tredje måned gjør jo ikke at man våkner opp dagen etter med 3 ekstra kilo eller mindre definerte muskler..

Når slike spørsmål dukker opp så tenker jeg på de unge lettpåvirkelige som titter innom forumet. Man skal da ikke ha dårlig samvittighet for å forsyne seg i lystig lag, så lenge det ikke skjer HVER dag, om noen skjønner hva jeg mener.

• Liker 11
Skrevet

Er det bare jeg som synes det er hysteri å ikke kunne spise et stykke kake, eller en sjokoladebit på en hverdag/spesiell anledning? Skjønner jo at noen er på diett, men et kakestykke en gang hver tredje måned gjør jo ikke at man våkner opp dagen etter med 3 ekstra kilo eller mindre definerte muskler..

Når slike spørsmål dukker opp så tenker jeg på de unge lettpåvirkelige som titter innom forumet. Man skal da ikke ha dårlig samvittighet for å forsyne seg i lystig lag, så lenge det ikke skjer HVER dag, om noen skjønner hva jeg mener.

Helt enig med deg AB. Det går fint an å leve sunt og trene,uten å bli fanatiker.

Hva skjedde med den gyldne middelvei? :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser aldri godteri eller usunn mat. Kun en gang i uken, som er på lørdagskvelden, da skeier jeg ut. Dette gjør ingenting i forhold til kropp og vekt, da jeg ellers er veldig fokusert på sunn mat, og dette er en livsstil jeg veldig godt trives med.

Vi skal i på besøk til noen i dag siden det er farsdag i dag. Og da lurte jeg på om det gjør noe om jeg spiser noe usunt? Altså, vil musklene bli svakere, vil det bli mer fett, og vil musklene synes mindre etter dette? Det høres sikkert veldig teit ut dette spørsmålet, og det skjønner jeg. Men takk for svar :)

Du høres veldig fanatisk ut.

Og ja, det høres ut som et veldig teit spørsmål.

Skrevet

Nei,du får ikke muskelsvinn av å spise ett kakestykke på farsdagen, så lenge du ikke har feiring og kakespising hver eneste gang du øyner en mulighet til å spise, slik at kakespising plutselig er en hverdagskost, så blir verken musklene dine mindre eller fettprosenten din større av det ene kakestykket. (eller for guds skyld to)

Håper du koste deg, det er viktig å nyte også, og dårlig samvittighet for noe man har spist, er ganske ubrukelig. Spist er spist, det er hva du velger fremover som avgjør om du lever sunt eller ikke.

Skrevet

Jeg mener også at man ikke skal være fanatisk, men samtidig synes jeg det er viktig å være bevisst på at det nesten bestandig kan oppstå en eller annen anledning da "noen" mener man "må" spise et kakestykke eller to for ikke å være fanatisk. Det være seg farsdag, morsdag, bursdager (som det er mange av ila året), jul, påske, kake på jobb, kaffebesøk hos noen som har bakt, kafébesøk osv. Takker man uhemmet ja i enhver anledning blir det en del i løpet av året.

• Liker 1
Skrevet

Ja du høres veldig teit, ung, dum og uvitende ut. Beklager! Dette forumet tillater ikke tråder om spiseforstyrrelser.

Skrevet

Nå som det er en dag siden farsdag: har noen av dere blitt smellfeite enda?

• Liker 1
Skrevet

Folk kjente meg nesten ikke igjen idag.

Gjest Eurodice
Skrevet

Du mener da vel ikke dette i ramme alvor? I første avsnitt skriver du at du aldri spiser godteri eller usunn mat, i neste setning skriver du "kun en gang i uken", på lørdagskvelden, da skeier du ut.

Det du spør om i neste avsnitt, er så hinsides at det er latterlig. Hvis du ikke forstår det selv, er du skrudd i hodet.

Skrevet

En dag med litt kake kan ikke ha så mye å si for muskler og fett.

Jeg derimot må helst holde meg unna siden magen eser ut som en ballong bare jeg spiser litt kake, men det har mer med hva jeg tåler å spise å gjøre.

Noen eser fort ut av bakevarer og er ikke du en av de så er det ikke stort å bekymre seg for :)

Skrevet

Du svarer jo på det du lurer på i det første avsnittet :sjenert:

Har aldri sett maken...

Skrevet

Du mener da vel ikke dette i ramme alvor? I første avsnitt skriver du at du aldri spiser godteri eller usunn mat, i neste setning skriver du "kun en gang i uken", på lørdagskvelden, da skeier du ut.

Det du spør om i neste avsnitt, er så hinsides at det er latterlig. Hvis du ikke forstår det selv, er du skrudd i hodet.

Haha fantastisk bare vi 2 som reagerte på det samme :gjeiper: ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...