Gå til innhold

Jeg skriver noen ganger feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en eller annen grunn så klarer jeg å skrive feil. Jeg kan skrive e når det er æ, glemme en s, sette inn k der det ikke skal være.

Jeg vet ikke hvorfor. Jeg kan da skrive. Men er vel bare noe som skjer når man skriver fort.

Jeg kan vel ikke være den eneste heller her?

Så hva er egentlig poenget med å komentere skrivefeil? Latterligjøre og spore av hele debatten slik at den handler om skrivefeil og ikke innlegget? Dette er noe jrg ser ofte her og mange ganger så er det et 10-talls brukere som blander seg. Hlder det ikke med at en sier i fra? Og hvorfor må så mange være så frekke?

Og er man anonym så får man jo ikke redigert heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har blitt diskutert i veldig mange tråder i det siste. Svaret mitt er det samme som før: Det er veldig mange som retter for å opplyse om feil. Veldig sjelden mener de å latterliggjøre, men når den som skrev feil velger å gå til angrep istedenfor å ikke svare, eller bare svare "Takk for opplysningen :) ", blir det fort en stor diskusjon ut av det.

Noen brukere hater å bli rettet på, andre ønsker å bli rettet på, så å si fra er i mine øyne ikke noe verre enn å la det gå. En del burde (i mine øyne) ikke fryke sånn for stoltheten, men heller ta i mot rådet om riktig staving, da det faktisk kan hjelpe dem i fremtiden.

Burde kanskje legge til at jeg sjelden retter på folks staving andre steder enn i språkforumet, så det er vel ikke egentlig meg du er sint på.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...