Gå til innhold

Hvordan fjerne svettelukt fra jakke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en vinterkåpe som jeg er veldig glad i å bruke. desverre så setter det seg en del svettelukt i "armhulene" på den (hva heter det egentlig når det ikke er armhulene på kroppen man sikter til men på et stykke tøy? :gjeiper: )

Uansett,dette er ikke en kåpe jeg kan vaske i vaskemaskinen ofte så, lurer på om det finnes en spray eller noe som kan sprayes direkte på jakken.

Skrevet

Jeg mener å ha lest at å legge den i fryseren dreper de bakteriene som lukter vondt :klo:

Skrevet

En gang jeg hadde samme problemet brukte jeg den X-it sprayen som man får kjøpt i dagligvarebutikker. Det skal jo fjerne røyklukt, matlukt mm.

Den hjalp litt, men lukten kom tilbake. Sikkert fordi det er jo bakterier som fortsatt er der.

Kjøper aldri mer sånne jakker med polyester på innsiden. Nettopp fordi hvis man svetter litt, så er det gjort. Jakken er ødelagt, selv om man vasker den, går det liksom aldri bort.

Skrevet

Jeg mener å ha lest at å legge den i fryseren dreper de bakteriene som lukter vondt :klo:

Hadde dere ikke et minimum av mikrobiologilære på skolen? Svært få bakterier drepes ved frysing, bakterier kapsler seg inn og danner sporer når de fryses. Dvs. at de er like aktive og formerer seg like raskt igjen etter de er tint. For å drepe bakterier må de utsettes for varme fra 60 grader+.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...