Gå til innhold

Jeg vasker ansiktet med intimsåpe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest uAnonymBruker

Brukar du ikkje ansiktskrem? For om du brukar krem, så er det jo den lukta som vil setje seg i andletet ditt. Og det luktar nok neppe uparfymert intimvask av underlivet ditt uansett, det luktar nok... hald deg fast...underliv.

Jo jeg bruker fuktighetskrem, men tanken på underlivssåpe i ansiktet er helt feil for meg. Bruker produktene der de hører hjemme jeg. Men om jeg en dag skulle befinne meg i en post apokalyptisk verden der den eneste såpen som er tilgjengelig er dr.Greve, da kommer jeg til å vaske meg i ansiktet med den, så fullstendig fjern for ideen er jeg ikke, men for nå så har jeg bedre alternativer jeg kan benytte meg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksopplysning: Lactacyd finnes på apoteket og Coop Obs. :)

Så bra! Da skal det investeres i lactacyd ;) Lenge siden jeg har brukt den, men jeg husker at jeg var fornøyd og hadde fin hud når jeg brukte den. Har også brukt renseprodukter fra MD, men må si at jeg foretrekker Dr. Greve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker meg aldri med såpe i ansiktet jeg? Bruker sminkefjerner og rent vann, aldri følt behov for noe mer.

Bruker Dr. Grever som sminkefjerner, så det blir jo nesten det samme. Bruker den ikke hvis jeg ikke har hatt sminke på meg, men den er helt genial når man skal fjerne sminke rundt øynene og ellers i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Dr.Greve som generell kroppssåpe, og dessuten som erstatning for barberskum når jeg barberer legger, armhuler og bikinilinje. Synes det fungerer veldig fint.

Til ansiktet pleier jeg å bruke en ansiktssåpe fra Clinique, som er fantastisk mild og fin, og som ikke engang svir i øynene. Den bruker jeg i hovedsak til sminkefjerner og hvis jeg føler at ansiktet har vært utsatt for ekstra mye forurensning eller smuss/skitt (jobber feks en del i fjøs, og da får man litt av hvert i ansiktet).

Men så har jeg da også vært borti situasjoner der denne ansiktssåpen min ikke er tilgjengelig. De to første gangene prøvde jeg med Dr.Greve i stedet, og ansiktet mitt reagerte kraftig på det. Ble rødflammete og rett og slett klumpete i ansiktet av det, og da jeg fikk litt i øynene sved det som besatt.

Jeg kunne ikke helt skjønne hvorfor det skulle være så ille, siden resten av kroppen min ikke reagerer på det, og etter hvert har jeg vel vært inne på tanken om at det kunne være tilfeldig. Det var helt til jeg sto i dusjen for en ukes tid siden og tenkte på at jeg måtte huske å vaske ansiktet etter at jeg hadde tatt balsam i håret. Dette tenkte jeg på mens jeg tok såpe til å vaske kroppen med, og plutselig hadde jeg klint Dr.Greve på begge kinnene mine.

Og jammen skjedde det igjen! Føltes som om ansiktet mitt kokte, og huden kjentes omtrent sånn ut også. Så jeg vil bare anbefale alle å teste med bittelitt den første gangen, ikke klæsj på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den brukte jeg for noen år siden og jeg var fornøyd med den. De selger den ikke på rema1000 lenger, så derfor har jeg ikke kjøpt den på en stund. Hvor kjøper du den?

Dr.Greve intimesåpe er også bra :)

Jeg er ikke 100 % sikker, men tror Lactacyd selges på apoteket, mener å ha sett den der.

Haha, beklager, så bare spørsmålet og ikke at noen allerede hadde svart, beklager for gjentagelse.

Endret av -littleme-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

orker ikke scrolle gjennom hele tråden for å se om noen har svart, men man får kjøpt Lactacyd enda, på apoteket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 100 % sikker, men tror Lactacyd selges på apoteket, mener å ha sett den der.

Haha, beklager, så bare spørsmålet og ikke at noen allerede hadde svart, beklager for gjentagelse.

kremt.. ab 48 igjen. det var tydeligvis allerede besvart ja.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som er lettere sjokkert her?

Greit nok at man ikke kjøper hele den prekenen om at salongprodukter er det eneste som bør berøre ansiktet etc. etc. etc. Men intimsåpe? I ansiktet? Eksperter mener jo at intimsåpe til bruk i underlivet ikke kan understøttes som noe som faktisk har et formål...

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2009/sapereklamens_ph_mystikk

Hadde nok brukt en rens som faktisk var ment til ansiktet uansett om Dr Greve og Asan er milde eller ikke. Intimsåpe er vel intet annet enn en litt mildere dusjsåpe.

Kall meg sneversynt om dere vil men dette kjøper jeg ikke altså :) Men ikke meningen å være krass ;) Funker det virkelig for dere så gjør det vel det da :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som er lettere sjokkert her?

Greit nok at man ikke kjøper hele den prekenen om at salongprodukter er det eneste som bør berøre ansiktet etc. etc. etc. Men intimsåpe? I ansiktet? Eksperter mener jo at intimsåpe til bruk i underlivet ikke kan understøttes som noe som faktisk har et formål...

http://forbrukerportalen.no/Artikler/2009/sapereklamens_ph_mystikk

Hadde nok brukt en rens som faktisk var ment til ansiktet uansett om Dr Greve og Asan er milde eller ikke. Intimsåpe er vel intet annet enn en litt mildere dusjsåpe.

Kall meg sneversynt om dere vil men dette kjøper jeg ikke altså :) Men ikke meningen å være krass ;) Funker det virkelig for dere så gjør det vel det da :)

Jeg har prøvd ulike dyre produkter, men så langt er det ikke noen som kan måle seg med Dr. Greve. Jeg har brukt den i over et år nå og jeg har fremdeles like ren og fin hud som jeg hadde før jeg begynte å bruke den :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste artikkel, og der står det blant annet at PH ikke har noe å si om kvaliteten på intimsåpen og at den ikke bedre tilstanden i underlivet, men den forverrer den heller ikke. Selvom PH ikke har noe å si, så er den jo fremdeles mild. Og innen forskning kan man aldri si noe helt bastant.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste artikkel, og der står det blant annet at PH ikke har noe å si om kvaliteten på intimsåpen og at den ikke bedre tilstanden i underlivet, men den forverrer den heller ikke. Selvom PH ikke har noe å si, så er den jo fremdeles mild. Og innen forskning kan man aldri si noe helt bastant.

Poenget mitt var vel mer eller mindre å slå fast at intimsåpe er et unødvendig produkt de ulike produsentene vil prakke på oss i den tro at vi trenger dem. Noe som bare er tullete. Helt vanlig såpe ødelegger heller ikke tilstanden i underlivet, og uansett om såpen er mild eller vanlig skal man jo ikke overdrive med rengjøringen der nede - er ikke så mye såpe som skal til for å rengjøre det lille området "der nede":) Utsagnet ditt om at man innen forskning aldri kan si noe helt bastant faller vel på sin egen urimelighet...

Å bruke en mild dusjsåpe i ansiktet blir for meg da like tullete :) Men har man hud som tåler det har man hud som tåler det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Basi her. Ser flere av dere skriver at "siden såpen er mild nok for underlivet, er den også mild nok for ansiktet". Det er helt i orden for meg at dere vil bruke intimsåpe i ansiktet altså. Men faktum er at intimsåpe er det samme som såpe.

At det er noe spesielt med intimsåpene er kun en reklamegimmik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intimsåpe er mildere enn vanlig såpe. Jeg vet fra egen erfaring at jeg fint kan bruke intimsåpe i underlivet hver dag uten problemer, men har prøvd å f.eks. vaske meg med Neutral dusjsåpe eller shampoo - hallo, soppinfeksjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, siden dette er egentlig en tråd om ansiktsvask, men.. : Jeg vasket underlivet mitt med forskjellige underlivssåper, og følte meg ren og pen. Begynte en periode å vaske kun med vann, og guess what! Jeg ble faktisk like ren med det også. Nå bruker jeg som oftest bare vann, da det faktisk er det minste av to onder.

Jeg vasker også sjeldent ansiktet mitt med noe annet enn vann. Bruker å fjerne sminke med en bomullsdott med krem på (det funker fjell!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker også ansiktet med lactasyd etter anbefaling fra hudlegen, huden har aldri hatt det bedre :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig sensitiv hud som reagerer på omtrent alt, kan også få eksemlignende utslett hvis jeg bruker feil produkter. Har prøvd asan, men den er jeg ikke helt fornøyd med. Dr Greve derimot reagerer jeg ikke på, men jeg bruker den med måte da og da er den helt strålende :) Så lenge jeg ikke reagerer på det, får utslett og huden holder seg fin, så fortsetter jeg å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...