Gjest Gjest Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Mange stygge menn har ingen bekymringer om å anstrenge seg for å få kjæreste, barn, familie og ekteskap rett og slett fordi vi blir avvist uansett. Vi kan leve vårt eget liv uten sjalusi, ekteskap, skillsmisse og relasjoner. Bør stygge folk være glad for at de har fått et stygt utseende og dermed slipper byrden samliv ofte innebærer? 1
Lillah Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Om man er en av de som har vært mindre heldige med utseenedet sitt, så er det faktisk mulig å kle seg pent, fikse seg på håret, og se nogenlunde OK ut.. Men nei, jeg ser ingen grunn til å være GLAD over at man har fått et stygt utseenedet, som du kaller det! Tenk hvor mye man går glipp av? Leve i "ensomhet" resten av livet, når man kan gifte seg, få barn.. Og barnebarn! 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Jeg ser både fordeler og ulemper med å være mindre pen. Men når alt kommer til alt skulle jeg virkelig ønske at jeg var vakker. Jeg hadde heller bekymret meg over hvordan jeg skal sminke meg, enn at jeg ikke kommer til å få egen familie, bare for å ta et eksempel. 4
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Om man er en av de som har vært mindre heldige med utseenedet sitt, så er det faktisk mulig å kle seg pent, fikse seg på håret, og se nogenlunde OK ut.. Men nei, jeg ser ingen grunn til å være GLAD over at man har fått et stygt utseenedet, som du kaller det! Tenk hvor mye man går glipp av? Leve i "ensomhet" resten av livet, når man kan gifte seg, få barn.. Og barnebarn! Godt poeng, men det er ikke alle menn som ser bedre ut i jack and jones klær kontra dressman klær.
Hipster Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 Jeg hadde ikke vært glad om jeg hadde vært superstygg, fordi da slipper jeg alt familiemaset og sånn. Jeg ville prøvd å kle meg bra, fikse håret osv, heller fokusert på meg selv, og drite i alle andre. Det må jo være ganske chill sånn egentlig, da kan du jo reise rundt, trenger ikke bruke pengene dine på andre enn deg selv, tror ikke det hadde blitt så ensomt, jeg, om man bare gjør noe med livet sitt. Kan jo fortsatt få venner.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #6 Skrevet 13. november 2011 Jeg tror mange såkalte stygge mennesker tror de er styggere enn de er. Tror jeg aldri har møtt et stygt menneske fra naturens side. Det er jo heller det at enkelte bryr seg veldig lite om utseendet sitt og liksom aldri gjør noe med håret, er sjuskete eller lar seg ese ut. Så jeg tror heller slikt har med personlighet enn utseende å gjøre. At man tror man er stygg, slutter å bry seg om utseendet, får dårlig selvtillit og til slutt slutter å tro at man kan finne noen å leve med. 5
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #7 Skrevet 13. november 2011 Godt poeng, men det er ikke alle menn som ser bedre ut i jack and jones klær kontra dressman klær. Ingen ser vel bra ut i klær fra Jack & Jones.. 4
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2011 #8 Skrevet 13. november 2011 Jeg ser både fordeler og ulemper med å være mindre pen. Men når alt kommer til alt skulle jeg virkelig ønske at jeg var vakker. Jeg hadde heller bekymret meg over hvordan jeg skal sminke meg, enn at jeg ikke kommer til å få egen familie, bare for å ta et eksempel. Jeg tror det er anderledes å være stygg mann enn stygg kvinne. Rett og slett fordi menn må ta intiativet først for å i det hele tatt få kjæreste. Når stygge menn blir avvist x antall ganger etter å ha prøvd å ta intiativ så er selvtilliten på bånn og en aksepterer heller et evig liv som singel. Jeg tror det er vanskelig, men bedre for stygge kvinner. Dere kan hinte til menn dere liker uten å bli avvist verbalt. En gang hinter tar en mann hintet og intiativ. Det er vel derfor kvinner sier at du finner drømmemannen når du minst venter det.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2011 #9 Skrevet 13. november 2011 Jeg tror mange såkalte stygge mennesker tror de er styggere enn de er. Tror jeg aldri har møtt et stygt menneske fra naturens side. Det er jo heller det at enkelte bryr seg veldig lite om utseendet sitt og liksom aldri gjør noe med håret, er sjuskete eller lar seg ese ut. Så jeg tror heller slikt har med personlighet enn utseende å gjøre. At man tror man er stygg, slutter å bry seg om utseendet, får dårlig selvtillit og til slutt slutter å tro at man kan finne noen å leve med. Dette er faktisk en teori jeg har hatt tro på. Jeg har jo forhørt meg med andre venner og de sier jo at utseende og stemme ser og høres anderledes ut på bilder og tape enn når de ser seg selv i speilet. Så det har sikkert med syn på seg selv å gjøre. For mitt tilfelle er det ikke til å ta feil av. Jeg har pigmenthud, dobbelthake og usymetrisk ansikt. Når jeg ser meg i speilet så ser det ikke så gale ut. Men jeg har blitt avvist hver gang jeg sjekker en jente. Jeg har prøvd forskjellige tilnærmingsmåter og på forskjellige jenter over hele ligaen. Jeg fisker ikke etter trøst, men prøver å akseptere at jeg er en av de mindre heldige guttene som må leve livet som jomfru og singel.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #10 Skrevet 13. november 2011 Jeg tror det er anderledes å være stygg mann enn stygg kvinne. Rett og slett fordi menn må ta intiativet først for å i det hele tatt få kjæreste. Når stygge menn blir avvist x antall ganger etter å ha prøvd å ta intiativ så er selvtilliten på bånn og en aksepterer heller et evig liv som singel. Jeg tror det er vanskelig, men bedre for stygge kvinner. Dere kan hinte til menn dere liker uten å bli avvist verbalt. En gang hinter tar en mann hintet og intiativ. Det er vel derfor kvinner sier at du finner drømmemannen når du minst venter det. Ikke enig. Kvinner er ikke like utseendefokusert eller "visuelle" som menn. Uansett hvor stygg en mann er, vil det alltid finnes en kvinner som "forbarmer" seg over han, synes synd på han og har lyst til å ta vare på ham. Jeg tror det er vitenskapelig bevis at menn er mindre empatisk enn kvinner. 2
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2011 #11 Skrevet 13. november 2011 Jeg hadde ikke vært glad om jeg hadde vært superstygg, fordi da slipper jeg alt familiemaset og sånn. Jeg ville prøvd å kle meg bra, fikse håret osv, heller fokusert på meg selv, og drite i alle andre. Det må jo være ganske chill sånn egentlig, da kan du jo reise rundt, trenger ikke bruke pengene dine på andre enn deg selv, tror ikke det hadde blitt så ensomt, jeg, om man bare gjør noe med livet sitt. Kan jo fortsatt få venner. Jeg har et par venner og de hjelper for ensomheten definitivt. Men venner får ofte egen familie og barn selv. Da står du igjen på fortauet og begynner å tenke på samliv og relasjon.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #12 Skrevet 13. november 2011 Mange stygge menn har ingen bekymringer om å anstrenge seg for å få kjæreste, barn, familie og ekteskap rett og slett fordi vi blir avvist uansett. Vi kan leve vårt eget liv uten sjalusi, ekteskap, skillsmisse og relasjoner. Bør stygge folk være glad for at de har fått et stygt utseende og dermed slipper byrden samliv ofte innebærer? Mennesker som ender opp å leve silk gjør det ikke kun fordi de har en skjev nese og noen dobbelthaker (for eksempel). Mennesker som ender opp å leve alene og ensomme gjør det p.g.a deres tidligere handlinger, ting de har sagt eller gjort mot andre som gjør at folk rundt en dropper å ha videre kontakt med en. Det har ingenting med utseende å gjøre. However, de tilfellene der utseende har noe å si for hvorvidt man ender opp alene og ensom så er det i de ekstreme tilfellene der man blir født med så store misdannelser at folk rundt en ekskluderer en totalt, noe som er sjeldent i Norge, mtp at alle kan få medisinsk og annen hjelp. Dette virker heller som en ingen-gutter/jenter-ofrer-meg-blikk-på-byen-jeg-kommer-aaaaldri-finne-noen-som-liker-meg. Pleeeease. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #13 Skrevet 13. november 2011 Ikke enig. Kvinner er ikke like utseendefokusert eller "visuelle" som menn. Uansett hvor stygg en mann er, vil det alltid finnes en kvinner som "forbarmer" seg over han, synes synd på han og har lyst til å ta vare på ham. Jeg tror det er vitenskapelig bevis at menn er mindre empatisk enn kvinner. Det der er blank løgn. Det er hyggelig at du prøver å trøste ts, men det er meningsløst å servere slike løgner. Er man over 30, evig ungkar og jomfru så har man et problem. Kvinner er minst like overflatiske som menn, om ikke mer da de også bryr seg om sosial, økonomisk status osv.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2011 #14 Skrevet 13. november 2011 Mennesker som ender opp å leve silk gjør det ikke kun fordi de har en skjev nese og noen dobbelthaker (for eksempel). Mennesker som ender opp å leve alene og ensomme gjør det p.g.a deres tidligere handlinger, ting de har sagt eller gjort mot andre som gjør at folk rundt en dropper å ha videre kontakt med en. Det har ingenting med utseende å gjøre. However, de tilfellene der utseende har noe å si for hvorvidt man ender opp alene og ensom så er det i de ekstreme tilfellene der man blir født med så store misdannelser at folk rundt en ekskluderer en totalt, noe som er sjeldent i Norge, mtp at alle kan få medisinsk og annen hjelp. Dette virker heller som en ingen-gutter/jenter-ofrer-meg-blikk-på-byen-jeg-kommer-aaaaldri-finne-noen-som-liker-meg. Pleeeease. OK. Men hvorfor er jeg da en voksen ukysset mann. Jeg føler jeg blir ekskludert totalt fra folk bortsett fra mine venner og slekt. En gylden regel er at gamle jomfruer er lite pene, eller sliter med issues.
Sweet77 Skrevet 13. november 2011 #15 Skrevet 13. november 2011 OK, hva er et stygt menneske?? Har tenkt en del på det. For noen ganger oppfatter jeg personer som ikke "har utseendet med seg" som svært tiltrekkende, mens andre omtrent får meg til å spy, selv om de er på samme sted på "stygg-skalaen". Hva er det som utgjør forskjellen? Vel, her er konklusjonene mine. Og jeg skriver dette fordi jeg mener at "stygge" mennesker kan gjøre mye for å endre denne oppfatningen selv. 1: Definisjonen stygg (eller pen) bestemmes av samfunnet rundt deg. Det som er stygt i en kultur, kan være smellvakkert i en annen - mange eksempler på det. Så en person som oppfatter seg selv som stygg, gjør det fordi h*n har akseptert oppfatningen til de rundt seg. 2: Tilbakemeldingene fra omgivelsene gir deg enten selvtillit eller det motsatte. Selvtillit legger en ekstra dimensjon til et "pent" utseende, slik at pene mennesker går fra å være bare pene til å bli tiltrekkende. Denne utstrålingen fra den pene personen selv forsterker omgivelsenes oppfatning av han / henne. 3: Tilbakemeldingene til en "stygg" person gir dårlig selvtillit, og har det pågått lenge nok gir man opp. Det forsterker like mye, men i negativ retning. Fordi personen nå utstråler noe negativt, er h*n selv (ubevisst, ofte) med på å forsterke oppfatningen om at h*n er stygg. Det som gjør en "stygg" mann lite attraktiv for meg, er en understesig og krypende holdning. Du ser dem i lokalet, de er ikke klar over sine sterke sider eller regner ikke med at noen vektlegger dem. De vil gjerne ha en dame, men hele holdningen dems sier at de vet de ikke har sjans, at de vet de stiller bakerst i køen og at andre menn er dem langt overlegne. De forteller, uten ord, at de har lite å komme med. De vil ha noe av deg, men det blir enveis, fordi de utstråler at de ikke kan tilføre deg noe tilbake. Så har du de som ikke har latt et "mindre pent" gå så veldig inn på seg, de er klar over sine sterke sider og hvem de er. Disse mennene føler ikke at utseendet sender dem "bakover" i køen, selv om de er klar over at jentene ikke legger merke til dem med en gang. Det er noe med øynene dems som er tiltrekkende, når du kommer i prat med dem føler du deg behagelig sammen med dem, er på bølgelengde og du og "får" energi. Da kan hele utseende-greia drite og dra for meg, det er ikke lenger et tema. Ser helt klart at de med et "pent" utseende får mye gratis bare på det, men er det et forhold du er ute etter - glem hele greia og fokuser heller på hvem du er. Så forsvinner både desperasjonen og den dårlige selvtilliten som skremmer damene unna. 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2011 #16 Skrevet 13. november 2011 Bør stygge folk være glad for at de har fått et stygt utseende og dermed slipper byrden samliv ofte innebærer? Jeg er mindre pen utseendemessig, men det har da ikke hindret meg i å få mann og barn. Jeg er heldigvis så mye mer enn utseendet mitt! 4
Rusken Skrevet 13. november 2011 #17 Skrevet 13. november 2011 Det finnes da ingen fasit på hva som er stygt og pent? En som i dine øyne ser bra ut kan i noen andres øyne se ut som et vrengt rasshøl. 3
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2011 #18 Skrevet 13. november 2011 Mange stygge menn har ingen bekymringer om å anstrenge seg for å få kjæreste, barn, familie og ekteskap rett og slett fordi vi blir avvist uansett. Vi kan leve vårt eget liv uten sjalusi, ekteskap, skillsmisse og relasjoner. Bør stygge folk være glad for at de har fått et stygt utseende og dermed slipper byrden samliv ofte innebærer? Det er de med stygge personligheter som sliter med å få seg kjæreste. 2
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2011 #19 Skrevet 13. november 2011 OK. Men hvorfor er jeg da en voksen ukysset mann. Jeg føler jeg blir ekskludert totalt fra folk bortsett fra mine venner og slekt. En gylden regel er at gamle jomfruer er lite pene, eller sliter med issues. Du vet ikke hvordan du skal gå frem og prate med kvinner. Jobb med det du, så skal du se at du kommer til å bli kysset du også! 2
Gjest Nanette Skrevet 13. november 2011 #20 Skrevet 13. november 2011 Vil ikke bruke ordet stygge, men mindre pene. Mindre pene par har jeg inntrykk av at har de mest stabile forholdene, dels fordi de har kun hverandre og ser ikke muligheten for noe annet. Ergo er utroskap utelukket og tilknytningen seg imellom sterkere. Hvis man ser seg omkring, ser man at de mest langvarige forholdene, er hos par som ikke er så særlig vakre. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå