Gå til innhold

Hvilke diettbarer er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eksamenstid nå, og er veldig snopesyk! Derfor lurte jeg på om dere vet om noen gode diettbarer som smaker godt? Spiser for tiden atkins, men er ikke på lavkarbo. ersatter kun snop med dette,ikke mat;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nutrlett dark chocolate og naturdiet med kokossmak er mine favoritter! og jeg har testet mange.

Skrevet

Eksamenstid skulle jo tilsi at du trenger mat som hjelper deg å opprettholde konsentrasjonen og ikke gir deg voldsomme svingninger i blodsukkeret. Egentlig synes jeg ikke noe om sånne diettbarer. De er dyre og mye av innholdet er høyt raffinert selv om de har lav gi.

Hva med å lage noen selv av nøtter, frø og "super" frukt/grønt? Finnes en mengde bra oppskrifter der ute. Alternativt kan du erstatte disse snopemåltidene med flere små lunsjer.

Det å spise flere små, lette måltider utover dagen er kanskje ikke ideelt for tannhelse, men det gjør at du aldri er stappmett eller sulten. Et slikt lesemåltid kan være grønnsaksalat med kyllingbryst og en slags oljedressing. Kaffe inneholder koffein og hjelper deg å holde konsentrasjonen i mindre perioder. Vær imidlertid forsiktig med overdreven bruk av kaffe da det kan føre til det motsatte dersom du må hyppig på do for det ene og andre.

Lett trim forebygger også hodepine, ømme muskler og hjelper deg å få kontroll på stress. Det skal helst ikke være tunge økter (med mindre du er godt vant til det). Jogging, trappegåing, kort fjelltur/skogstur eller en sykkeltur er eksempler på trening som kan ha en beroligende effekt.

Du føler kanskje at du ikke har tid til dette siden du må lese. Vel. Du kan ikke lese hele dagen. Du har godt av en times pause nå og da.

Om du MÅ spise ferdiglagde barer så finnes det noen som er laget med økologiske, rettferdige og nesten bare uraffinerte ingredienser. Jeg husker ikke navnet på dem i farten, men de selges på mange helsekostforretninger. Finnes både som superfrukt-varianter, protein-variant til høy-fett-lav-karbo osv. De smaker ikke så verst heller.

Jeg følte gjerne at jeg kunne laget noe tilsvarende selv, det er derfor jeg foreslår dette over.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes n utrilett med karamellsmak er veldig god, eller allevo sin med pistasj.

Er ikke noe for å bruke disse alene som diett, men som et supplement fungerer de supert. Har alltid en liggende i veska i tilfelle jeg blir sulten, det tar en stund før de går ut på dato, og i tillegg smaker de bra. Fungerer veldig greit som et mellommåltid! Og synes også det demper søtsuget litt, kan godt ta en slik istedenfor en sjokolade f.eks.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...