Gå til innhold

Bryllupskake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken type bryllupskake skal dere ha? Noen som skal ha noe alternativt i stedet for den typiske etasje-kaken?

Jeg tenker på å ha cupcakes som bryllupskake. Hva tenker dere om det? Hadde dere som gjest blitt skuffet dersom det ikke var en typisk bryllupskake? Årsaken er at jeg ikke er glad i den typiske bløtkaken med marsipan, og at alle bakeriene jeg finner i Trondheim som lager bryllupskaker har bare kjedelige kaker..

Noen av dere som har noen tips å komme med? :)

Skrevet

Cupcakes-kake er garantert noe som blir populært. Det kommer ihvertfall til å bli snakket om den :)

Så dette synes jeg er en kjempegod idé. Kommer ikke på noe bedre selv.

Jeg hadde ikke blitt skuffet. Hadde syntes det var kjempekult.

Selv skal jeg bake kaka selv, og sette etasjene oppå hverandre. Det er bare for å ha noe å kutte i. Og det skal være sjokoladekake, siden det er både min og forlovedens yndlingskake :)

Jeg baker den selv fordi jeg synes også bakeriene lager så kjedelige kaker!

Skrevet

Vi var veldig fornøyd med kaka vi hadde! Fra bakeri, 3 etasjer. Men det var sjokoladekake fylt med blandingskrem (vanlijekrem/vanlig krem), jordbærmousse og sitronfromasj (en smak i hver etasje.)

Det var kaka si det! Og nesten alt forsvant!

Skrevet

Skal du ha cupcakes fra den lille søte cafeen i Trondheim? I så fall kan det ikke bli annet enn suksess ;) Jeg ville absolutt ikke blitt skuffa!

Vi skal ha et ganske tradisjonelt bryllup (i stilen, ikke noe kirke), så da passer det best med etasje-kake. Men ingen av oss er noe glad i marsipan/bløtkaker, så det blir fransk konditorkake ala Pascal (men ikke fra Pascal, må bruke konditoren på hotellet - som faktisk har jobbet hos Pascal). Kanskje tre forskjellige smaker, sånn som høstbryllup hadde?

Skrevet

Jeg var i ett bryllup om fredagen som hadde muffins som var stablet i stativ. Det så litt ut som en etasje kake, og det var ganske kult.

En del av de tradisjonelle kakene blir ganske trøtte når man ser på hva som dukker opp når man google "wedding cake"...

Skrevet

Vi var i et bryllup der det ble servert oreo-kake som bryllupskake for et par år siden. Det var veldig populært. Konfektkake a'la Pascal er også fantastisk.

Mannen min blir skuffet dersom det er noe annet enn den vanlige marsipankaken, for det er hans favoritt :fnise:

For meg er ikke cupcakes festkake i annet enn barneselskap.

• Liker 4
Skrevet

Skal du ha cupcakes fra den lille søte cafeen i Trondheim? I så fall kan det ikke bli annet enn suksess ;) Jeg ville absolutt ikke blitt skuffa!

Vi skal ha et ganske tradisjonelt bryllup (i stilen, ikke noe kirke), så da passer det best med etasje-kake. Men ingen av oss er noe glad i marsipan/bløtkaker, så det blir fransk konditorkake ala Pascal (men ikke fra Pascal, må bruke konditoren på hotellet - som faktisk har jobbet hos Pascal). Kanskje tre forskjellige smaker, sånn som høstbryllup hadde?

Ja, Fairytale cupcakes i Trondheim er intet mindre enn aMazing! Alltid fullt der og, hehe! :D Det må nok bli cupcakes derfra ja!

Skrevet

Vi var i et bryllup der det ble servert oreo-kake som bryllupskake for et par år siden. Det var veldig populært. Konfektkake a'la Pascal er også fantastisk.

Mannen min blir skuffet dersom det er noe annet enn den vanlige marsipankaken, for det er hans favoritt :fnise:

Skulle ønske de hadde Pascal eller noe lignende i Trondheim, men neida, bare kjedelige bakeri...

Skrevet

Jeg var i ett bryllup om fredagen som hadde muffins som var stablet i stativ. Det så litt ut som en etasje kake, og det var ganske kult.

En del av de tradisjonelle kakene blir ganske trøtte når man ser på hva som dukker opp når man google "wedding cake"...

Helt enig, det er så mye fint man kunne ha fått tak i dersom man hadde hatt bryllupet et annet sted, men men.. Kanskje man bare skulle ha øvd i 1 år på å lage en slik kake selv? ;)

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg våger meg til å spørre deg, Spinell, som jeg anser for et fornuftig menneske :) . Jeg kan ikke annet enn å tenke "keiserens nye klær" når jeg leser om cup cakes. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er muffins med litt ekstra på toppen.

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig skuffet dersom bryllupskaken var cupcakes. Anser det kun som muffins med ekkel dekor og krem på.

Skrevet

Jeg våger meg til å spørre deg, Spinell, som jeg anser for et fornuftig menneske :) . Jeg kan ikke annet enn å tenke "keiserens nye klær" når jeg leser om cup cakes. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det er muffins med litt ekstra på toppen.

Vi tenker helt likt her Belladonna! (Dermed er du selvsagt et svært fornuftig menneske, du også ;) )

For meg er og blir cupcakes overpynta og store muffins. Det hjelper virkelig ikke at det påstås at cupcakes er noe heeeelt annet enn muffins, all den tid det vi tradisjonelt kaller muffins i Norge er svært likt cupcakes.

Skrevet

Til TS: hva med å søke litt rundt etter noen som lager andre typer kaker enn de tradisjonelle? Vi hadde etasjekake, men ganske utradisjonell, med browniesbunn, sjokolademousse og pasjonsfrukt, nydelig:)

Skrevet

Jeg heller skjønner ikke helt den store fasinasjonen for cupcakes. På norsk heter det muffins og man kan dekorere en hvilken som helst kake på akkurat samme måte. Forsåvidt praktisk å ta med seg i hånda hvis du ser bortifra at du må slikke av det meste av pynten før du når ned til kaka.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi hadde en tre-etasjers bryllupskake hvor hver etasje stod oppå hverandre.

Selve kaken var sjokoladekake med mandelbunn, sjokoladesmørkrem og eggekrem i, og kaken var trekt med sukkerpasta :) Nydelig god kake.

post-20448-0-08715200-1322916241_thumb.j

Endret av Rødtoppen86
Skrevet

Jeg skal bake bryllupskaken selv, og det blir en 3-etasjes lukket valnøtt, dekorert etter temaet i bryllupet.

Men tenkte jeg skulle nevne at jeg var i et bryllup i sommer, hvor de hadde en veldig original bryllupskake! Det var to kaker med en "bro" (kaketopp) i mellom. Den ene kaken var formet som en gitar, i og med at brudgommen er musiker, og den andre kaken var formet som en bok, i og med at bruden er forfatter. Kjempestilig :)

Skrevet

Er det noe jeg misliker så er det krem, så for oss så blir det sjokoladekake. Vi har en bekjent som skal lage den. Jeg er så kresen på sjokoladekake og, så er redd for at en bakerikake ikke faller i smak :gjeiper:

Skrevet

dere som ikke liker kaker. hva skal dere ha?? jeg liker ikke kaker. eneste jeg liker er pepperkaker, rullekake med sjokolade og til nød sjokoladekake. hva gjør man da?

Skrevet

dere som ikke liker kaker. hva skal dere ha?? jeg liker ikke kaker. eneste jeg liker er pepperkaker, rullekake med sjokolade og til nød sjokoladekake. hva gjør man da?

Hva liker den du skal gifte deg med, da?

Hvis du ikke liker kaker selv trenger du ikke engang inngå et kompromiss, bare la ektefellen velge sin favoritt uten mer om og men.

• Liker 1
Skrevet

Nå liker jeg kaker da, men hva med å ha hjemmebakte kjeks og gjerbakst av ulike slag? Iskake?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...