Gå til innhold

Hvor gamle bør barna være før de får adventskalender?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi startet faktisk med kalender så tidlig som ved ett år på eldste. Yngste får nå, ved halvannet år.

Eldste fikk en duploeske med mange dyr, fordelt på 24 dager. Altså ca en duplokloss i hver pakke.

Han syntes det var veldig kult med pakke hver dag. Selv om han nok ikke forsto dette med jul.

Vi hadde jo ikke noe duplo fra før, så det var greit å få litt i hus.

Året etter ga vi en pakke lekemat, som vi fordelte utover de 24 lukene.

I år blir det en samleeske med lego, det er jo litt mer jobb, siden bruksanvisningen må kopieres og legges i hver pakke. Men greit at det ikke er mye tull.

Minsten får noen lekebiler, en del badeleker (figurer som kan "limes" i dusjen) og andre småting.

Årene mellom her har jeg hatt litt forskjellig. Kritt, hansker, truser, lepomade, tannbørste, tannkrem, og en liten sjokolade på lørdag...

Synes det er koselig med adventskalender jeg... Både å lage og gleden ungene for over den "ubetydelige" tingen som er inni.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lottiplott
Skrevet

Mamma pleide å dele vinduet i 24 ruter med rød tape, pynte med snøspray og la meg klistre opp ett hjerte for hver dag. Vi hadde også nellikappelsin. Jeg kommer nok også til å ha julevindu og pepperkakekalender. :-)

• Liker 3
Skrevet

Hadde pakkekalender til vår 1,5-åring i fjor, og kommer til å ha det samme i år. Det er små ting som h*n allikevel ville fått f.eks til jul, men da som én pakke (som f.eks et puslespill, med noen brikker hver dag, og som til slutt blir til hele puslespillet).

Vi gjør det fordi A) h*n skjønte poenget med kalenderen allerede i fjor og B) h*n har stor glede av å pakke opp en liten ting hver dag. Det er det å pakke opp som nesten er mest spennende - hva som er inni er ikke SÅ farlig :)

(Har et bonusbarn også, som er en del år eldre, og som har null interesse for småting lenger. Der blir det antakelig til at vi f.eks pakker inn en puslespillbit eller en bokstav hver dag, som til slutt vil danne et bilde av, eller ordet, på et eller annet h*n får. F.eks kontantkort til mobilen, penger på konto eller lignende.)

Gjest pysepusen
Skrevet

Her er han 1 1/2 år og skal få! :) Det er vel mest for mammaen og pappaen sin skyld da ;) Han fikk i fjor også, og etter noen dager så krøp han rett bort til kalenderen sin om morgenen. Han elsket papiret! Nå får han kun nødvendige ting da, som vaskekluter, smokker osv..

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Ønsker man å diskutere barn og blodsukker kan man lage egen tråd om dette. Spørsmål angående moderering kan taes til moderator.

Yvonne (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...