Gå til innhold

Julepynt

Ana

Anbefalte innlegg

Har utsatt julepyntingen ganske lenge nå fordi jeg er redd for å ende opp med en altfor overpyntet leilighet, men nå føler jeg det er på tide å presse fram julestemningen og pynte litt. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg kan kjøpe (har ingenting)! Er glad i julepynt, men liker det enkelt, kan ikke fordra masse krimskrams (er så ryddig av meg, at det føles rotete med for mye nips :oops: ). Er glad i lys (stearinglys og juletrelys), og gull. Har ikke noe særlig hylleplass til overs til å plassere ting, kan ikke henge noe i vinduene for alle er skrå...har heller ikke så mange rette vegger til å henge ting på...begynner å gå tom for ideer jeg! :( Har hengt opp juletrelys rundt vinduer, og har fine julekuler i gull og rødt i en skål, that's about it!

Kan noen komme med bra tips om hvordan jeg kan pynte?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å rydde unna andre ting jeg, for å få plass til all julepynten min...

Ta vekk fex porselensfigurer eller små bilder som står rundt omkring, og putte en nisse der istedet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å rydde unna andre ting jeg, for å få plass til all julepynten min...

Ta vekk fex porselensfigurer eller små bilder som står rundt omkring, og putte en nisse der istedet.....

God ide, men jeg har i utgangspunktet særdeles lite pynteting fra før :wink: . Har veldig mange skråvegger i leiligheten => ikke så mye hylleplass. Har to vegger med hyller i stuen, den ene er fylt med kjærestens bonsaitrær, den andre er full av bøker/cd'er/dvd'er etc. Har to afrikanske pyntefigurer som står framme, ellers bare lamper/stearinlys etc. Men takk for tips likevel :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noen juleblomster da? Julestjerner eller amaryllis? Svibler? Et par engler eller nisser sammen med bonsaitrærne?

I stua er bruker jeg stort sett bare lys og blomster i tillegg til juletreet. På kjøkkenet plasserer jeg noen nisser i vinduskarmene. Ikke er jeg så veldig glad i juleduker heller - kun en liten rød brikke på salongbordet og kanskje en rød løper på spisebordet. Masse røde telys og litt blomster er det som skal til for å skape julestemning hos oss. Forresten - et stort fat med røde epler hører med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...