Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har utsatt julepyntingen ganske lenge nå fordi jeg er redd for å ende opp med en altfor overpyntet leilighet, men nå føler jeg det er på tide å presse fram julestemningen og pynte litt. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg kan kjøpe (har ingenting)! Er glad i julepynt, men liker det enkelt, kan ikke fordra masse krimskrams (er så ryddig av meg, at det føles rotete med for mye nips :oops: ). Er glad i lys (stearinglys og juletrelys), og gull. Har ikke noe særlig hylleplass til overs til å plassere ting, kan ikke henge noe i vinduene for alle er skrå...har heller ikke så mange rette vegger til å henge ting på...begynner å gå tom for ideer jeg! :( Har hengt opp juletrelys rundt vinduer, og har fine julekuler i gull og rødt i en skål, that's about it!

Kan noen komme med bra tips om hvordan jeg kan pynte?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse lysestaker med røde/grønne/gull/sølvlys pleier å gjøre susen.

Og julebrikker(løpere/duker på bordene.

Skrevet

Jeg pleier å rydde unna andre ting jeg, for å få plass til all julepynten min...

Ta vekk fex porselensfigurer eller små bilder som står rundt omkring, og putte en nisse der istedet.....

Skrevet
Jeg pleier å rydde unna andre ting jeg, for å få plass til all julepynten min...

Ta vekk fex porselensfigurer eller små bilder som står rundt omkring, og putte en nisse der istedet.....

God ide, men jeg har i utgangspunktet særdeles lite pynteting fra før :wink: . Har veldig mange skråvegger i leiligheten => ikke så mye hylleplass. Har to vegger med hyller i stuen, den ene er fylt med kjærestens bonsaitrær, den andre er full av bøker/cd'er/dvd'er etc. Har to afrikanske pyntefigurer som står framme, ellers bare lamper/stearinlys etc. Men takk for tips likevel :wink:

Skrevet

Hva med noen juleblomster da? Julestjerner eller amaryllis? Svibler? Et par engler eller nisser sammen med bonsaitrærne?

I stua er bruker jeg stort sett bare lys og blomster i tillegg til juletreet. På kjøkkenet plasserer jeg noen nisser i vinduskarmene. Ikke er jeg så veldig glad i juleduker heller - kun en liten rød brikke på salongbordet og kanskje en rød løper på spisebordet. Masse røde telys og litt blomster er det som skal til for å skape julestemning hos oss. Forresten - et stort fat med røde epler hører med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...