Gå til innhold

Hvor liten er egentlig sjangsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på p piller i ca 5 år (Cerazette, så ingen mens). Sluttet på de i slutten av august for å prøve å bli gravide. Samboer har vært bortreist i 1,5 mnd i etterkant av pilleslutt og vi hadde oss to ganger i eggeløsningsperioden jeg har regnet meg frem til.

Nå er det litt under en uke til jeg egentlig skal ha mensen igjen - dersom jeg har 28 dagers syklus, det aner jeg jo ikke iom at den forrige er den aller første etter pilleslutt. Men jeg har i ca 3-4 dager hatt en minimal blødning.. akkurat som en påbegynnende mens. Men nå er det helt borte igjen. Tankene flyr om dette kan være festeblødning, eller om det bare er syklusen min som er ustabil?

Jeg har bestilt tester fra billige-tester, men må vente på at de kommer i posten.

Magefølelsen min sier at det er no chance in hell at det har klaffa den ene gangen, spesielt med tanke på at det var min første mens etter pillesutt.. Men hva tror dere? Noen her som har blitt gravide så raskt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk veldig ustabil syklus når jeg sluttet på piller for en stund siden. Derfor begynte jeg igjen.

Hadde småblødninger plutsleig, så hadde jeg vanlig mensen, også gikk det 40 dager til neste mens osv...

Skrevet

Dersom du har hatt eggløsning, og dersom dere har hatt sex 1-3 dager før dette eller selve eggløsningsdagen, er sjangsen 25%.

Du kan ikke telle deg frem til eggløsning eller sykluslende da du nettopp har sluttet på pillen, det kan ha skjedd når som helst, dersom det har skjedd i det hele tatt.

Det er mange som tester positivt to ukers tid etter pilleslutt, og det er mange som må vente opp til ett år, så noen sannsylighet er det umulig å gi.

• Liker 1
Skrevet

Dersom du har hatt eggløsning, og dersom dere har hatt sex 1-3 dager før dette eller selve eggløsningsdagen, er sjangsen 25%.

Du kan ikke telle deg frem til eggløsning eller sykluslende da du nettopp har sluttet på pillen, det kan ha skjedd når som helst, dersom det har skjedd i det hele tatt.

Det er mange som tester positivt to ukers tid etter pilleslutt, og det er mange som må vente opp til ett år, så noen sannsylighet er det umulig å gi.

Mange som tester positivt allerede to uker etter pilleslutt??? OI, det var raskt, er det vanlig at man får EL allerede dagen etter pilleslutt? Jeg trodde det var mer vanlig at man fikk EL i løpet av 1-2 mnd. etter pilleslutt og at man da tester positivt 2 uker etter befruktning igjen, og da gjerne minst 1 mnd. etter pilleslutt..... (Jeg spør ikke for å være frekk nå altså, jeg er bare nysgjerrig da jeg sluttet på pillen for 2 uker siden selv!) :briller:

Skrevet

Mange som tester positivt allerede to uker etter pilleslutt??? OI, det var raskt, er det vanlig at man får EL allerede dagen etter pilleslutt? Jeg trodde det var mer vanlig at man fikk EL i løpet av 1-2 mnd. etter pilleslutt og at man da tester positivt 2 uker etter befruktning igjen, og da gjerne minst 1 mnd. etter pilleslutt..... (Jeg spør ikke for å være frekk nå altså, jeg er bare nysgjerrig da jeg sluttet på pillen for 2 uker siden selv!) :briller:

"Mange" var feil ord, går fort når jeg skriver innlegg :)

Når man slutter midt i et brett hender det ofte at kroppen slipper et egg, det er derfor enkelte blir gravide av å glemme pillen kun en gang. Derfor kan enkelte oppleve at man tester positivt to uker etter pilleslutt, jeg har to venninner som har opplevd dette. (føles ekstra oppmuntrende når man har vært prøver i over to år selv...) Veldig mange tester faktisk positivt i løpet av noen uker etter pilleslutt da kroppen kan finne på å få eggløsning "i hytt og pine" rett etter pilleslutt.

Det er ingenting som er vanlig når det gjelder eggløsning etter pilleslutt. Veldig mange opplever eggløsning den første måneden etter pillen, og enkelte må vente så lenge som et år. Jeg opplevde selv første eggløsning en uke etter pilleslutt, deretter var jeg regelmessig, men så mistet jeg eggløsningen igjen i over ett år.

Skrevet

"Mange" var feil ord, går fort når jeg skriver innlegg :)

Når man slutter midt i et brett hender det ofte at kroppen slipper et egg, det er derfor enkelte blir gravide av å glemme pillen kun en gang. Derfor kan enkelte oppleve at man tester positivt to uker etter pilleslutt, jeg har to venninner som har opplevd dette. (føles ekstra oppmuntrende når man har vært prøver i over to år selv...) Veldig mange tester faktisk positivt i løpet av noen uker etter pilleslutt da kroppen kan finne på å få eggløsning "i hytt og pine" rett etter pilleslutt.

Det er ingenting som er vanlig når det gjelder eggløsning etter pilleslutt. Veldig mange opplever eggløsning den første måneden etter pillen, og enkelte må vente så lenge som et år. Jeg opplevde selv første eggløsning en uke etter pilleslutt, deretter var jeg regelmessig, men så mistet jeg eggløsningen igjen i over ett år.

Jeg kjører nok på med en test imorgen tidlig uansett! Egentlig så håper jeg veldig på TR snart, så jeg kan begynne å regne litt... Men likevel har jeg følt at jeg er en av de "heldige" som får det til på første forsøk... (Sånn er det vel for alle første pp, men det er lov å være optimistisk!) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...