Gå til innhold

Far bruker pappaperm til å reise på ferie alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bekjent som har tenkt å bruke pappapermen sin til å reise alene til utlandet i 1-2 måneder, mens mor er hjemme med barnet. Selv om det overhodet ikke er min sak, så synes det det høres litt rart ut. Hva mener dere om noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres virkelig ut som en skikkelig familiemann! Eventuelt ikke...

Ble egentlig bare litt paff jeg.

• Liker 9
Skrevet

Synes det høres veldig spesielt ut. Kanskje de har/har hatt store problemer og han trenger å "komme seg bort litt" som det så fint heter.

• Liker 1
Skrevet

Høres sykt egoistisk ut, glad jeg ikke er dama hans

• Liker 13
Gjest Annaires
Skrevet

Hva skal han på denne turen? Er det behandlingsrrise er det nå en ting, men om det ikke er en slik

"viktig" reise, må jeg si jeg syns Han høres ut som en skikkelig god pappa og familiemann....

Hvordan man klarer å reise fra barnet sitt så lenge er for meg et spm.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg går ut fra at de som familie har snakket om det og blitt enig om at det er den beste måten han bruker pappapermen sin på.

Kanskje det er en stor drøm som er gått i oppfyllelse? Kanskje de er enig om athun tar 1-2 måneder med ferie når ungen er blitt større?

Men nei, jeg kan ikke huske å ha hørt om noen som har gjort noe slikt.

Samtidig så ønsker ikke jeg å sitte her og dømme deres måte å løse permisjonen på, jeg går ut fra at de begge er voksne og om hun hadde sagt at det ikke var greit, vel så hadde han ikke gjort det.

Edit: Det at noen velger å reise 1-2 måneder bort, synes jeg ikke er ensbetydende med hvor god forelder man er. At man selv ikke greier det, er ikke ensbetydende med at alle andre også tenker/føler det slik.

Endret av O'hara
  • Liker 1
Skrevet

Og hvem skal passe barnet når han er ute på reisefot og "realiserer" seg selv?

Aldri hørt om noen som har gjort det slik, selv om jeg vet om mange som har ungen fulltid i barnehagen mens pappa har "permisjon" for å bli kjente med barnet sitt. Synes faktisk det er litt rart at det er lov, men sånn er det tydligvis... :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

Og hvem skal passe barnet når han er ute på reisefot og "realiserer" seg selv?

Aldri hørt om noen som har gjort det slik, selv om jeg vet om mange som har ungen fulltid i barnehagen mens pappa har "permisjon" for å bli kjente med barnet sitt. Synes faktisk det er litt rart at det er lov, men sånn er det tydligvis... :sjenert:

Jeg kjenner også noen som gjør det sånn. Pappaen er hjemme og pusser opp huset, mens barnet er i barnehage fra 7 til 16.30. Synes også det er rart at det er lov, i praksis får han jo nå betalt av staten for å pusse opp hjemme.

• Liker 6
Skrevet

Høres sykt egoistisk ut, glad jeg ikke er dama hans

Dette er i god sosialistisk ånd. Hva i huleste vet du hva denne familien har blitt enige om? Det er mer sannsynlig at familien er 100% enige om dette, og at de faktisk bestemmer SELV hva de vil gjøre med sitt liv, og ikke la Lysbakken og co ta styring over deres hverdagsliv?

Synes faktisk man bør sette seg inn i saken før man begynner å skjelle ut folk som egoister.

Skrevet

Pappaperm i dette tilfellet blir permisjon FRA barna, ikke med barna.

• Liker 13
Skrevet

Dette er i god sosialistisk ånd. Hva i huleste vet du hva denne familien har blitt enige om? Det er mer sannsynlig at familien er 100% enige om dette, og at de faktisk bestemmer SELV hva de vil gjøre med sitt liv, og ikke la Lysbakken og co ta styring over deres hverdagsliv?

Synes faktisk man bør sette seg inn i saken før man begynner å skjelle ut folk som egoister.

Selv om jeg mener at det bør være opp til foreldrene hvordan de deler permisjonen, så synes jeg faktisk at det burde være begrensninger på hvordan man bruker denne tiden som tross alt betales av våre skattepenger. Har man perm burde man ikke få lov til å ha barnet fulltid i barnehagen rett og slett! Jeg ser ingen grunn til at staten skal betale dobbelt for pass av samme barnet, for tross alt koster barnehageplasser mye penger, mye mer enn folk faktisk betaler i egenandel!

• Liker 17
Skrevet

Min mann brukte noe av permisjonstida si til å dra på dykketur til Rødehavet. Vi andre koste oss hjemme, og led ingen nød :jepp: I den andre permisjonen dro tok han med seg barnet og dro på en lengre tur for å besøke en venn som bor på en annen kant av landet.

Jeg har også vært bortreist både med og uten ungene, det samme har pappaen vært med 1-2 av ungene. Tror ikke alle er klar over at noen familier faktisk må ha alenetid for å fungere godt i et forhold.

Gjest Annaires
Skrevet

Min mann brukte noe av permisjonstida si til å dra på dykketur til Rødehavet. Vi andre koste oss hjemme, og led ingen nød :jepp: I den andre permisjonen dro tok han med seg barnet og dro på en lengre tur for å besøke en venn som bor på en annen kant av landet.

Jeg har også vært bortreist både med og uten ungene, det samme har pappaen vært med 1-2 av ungene. Tror ikke alle er klar over at noen familier faktisk må ha alenetid for å fungere godt i et forhold.

Men man har jo permisjon for å være sammen med barnet.

Og det er forskjell på alenetid, og å bruke 2mnd som er ment at man skal bruke med barnet, borte fra barnet.

• Liker 7
Skrevet

Foreldrepermisjon er ikke oppfunnet for at folk skal ha "alenetid" på statens og skattebetalernes regning!! Tar du ungen med, fint, reiser du alene er det ren trygdesvindel så lenge du mottar foreldrepenger for å passe barnet ditt!

• Liker 26
Skrevet

Foreldrepermisjon er ikke oppfunnet for at folk skal ha "alenetid" på statens og skattebetalernes regning!! Tar du ungen med, fint, reiser du alene er det ren trygdesvindel så lenge du mottar foreldrepenger for å passe barnet ditt!

Jeg heller faktisk mot å være enig her. Foreldrepenger er betalt av staten for å ta seg av barn, ikke gjøre alt mulig annet. Da kan man ta ulønnet permisjon utenom.

• Liker 13
Skrevet

Det som vil skje på sikt når foreldre velger å bruke permisjonen sin på en slik måte, uten barna, er jo at permisjonsreglene vil endre seg, men ikke til fordel for foreldrene...

• Liker 10
Gjest Annaires
Skrevet

Det som vil skje på sikt når foreldre velger å bruke permisjonen sin på en slik måte, uten barna, er jo at permisjonsreglene vil endre seg, men ikke til fordel for foreldrene...

Det er jeg redd for også. Kjipt for oss foreldre som faktisk vil bruke permisjonstiden til det den skal; nemlig sammen med barna.

• Liker 3
Skrevet

Eksmannen min reiste til Sveits med kompiser for å kjøre slalom da han hadde pappapermisjon. Jeg jobbet nattevakter og måtte skaffe barnevakt. Han gjorde akkurat som han selv ville, uten å ta hensyn til andre.

• Liker 1
Gjest frøken am
Skrevet

:overrasket:

Jeg håper det finnes en god forklaring.

Som ikke innebærer en heisatur i 2 mnd for moro skyld på mine skattepenger...

• Liker 4
Skrevet

Er han ikke interessert i barnet sitt?

Hadde min man tatt 1-2 mndr ferie alene i steden fo å være hjemme med barnet kunne han bare glemme å i det hele tatt komme hjem igjen. Når far har pappaperm er jo mor normalt sett ute i jobb. Noen må jo da passe barnet og det mener jeg er fars jobb

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...