Orthia Skrevet 11. desember 2003 #1 Skrevet 11. desember 2003 Hva bruker dere SMS til? Selv bruker jeg SMS til korte beskjeder, tøys og vitser og kjappe klemmer til de nærmeste. Har opplevd at vanskelige følsesmessige temaer blir tatt opp på SMS, angivelig fordi temaet er "vanskelig å snakke om". Dette syns jeg er rimelig håpløst, og jeg er ikke interessert i å kommunisere slik på SMS. De som vil snakke alvorlig med meg, bør ta det ansikt til ansikt, til nød over telefon. Poenget er selvfølgelig toveiskommunikasjon. Hva syns dere? Er det greit å ta ting man ikke tør si direkte på SMS?
chimp Skrevet 11. desember 2003 #2 Skrevet 11. desember 2003 Hva syns dere? Er det greit å ta ting man ikke tør si direkte på SMS? Morsomt å snakke om erotikk på SMS dah....
Gjest Poirot Skrevet 11. desember 2003 #3 Skrevet 11. desember 2003 Kun korte beskjeder og en og annen festlig slengbemerkning. Skal jeg si er enn dette ringer jeg, det blir billigere. Har aldri sendt vitser, kjedebrev, bamser , bilder eller annet tull.
-Fisken- Skrevet 11. desember 2003 #4 Skrevet 11. desember 2003 Morsomt å snakke om erotikk på SMS dah.... Enig.. Men andre ting, som f.eks. ting som er vanskelige, kanskje følelsesmessige ting, burde ikke taes opp via sms. Det blir altfor lettvint, vi som mennesker burde være tøffe nok til å kunne ta opp slike ting fra øye til øye, ikke minst av respekt for det andre mennesket.
Rannva Skrevet 11. desember 2003 #5 Skrevet 11. desember 2003 Tar aldri viktige ting på sms! Det hadde sikkert blitt masse mesforståelser og tolkinger osv. Ansikt til ansikt, eller evt en telefonsamtale bruker til viktige/alvorlige ting.
Gjest care Skrevet 11. desember 2003 #6 Skrevet 11. desember 2003 Sms: korte beskjeder og fine meldinger
monja Skrevet 11. desember 2003 #7 Skrevet 11. desember 2003 Jeg bruker SMS til korte beskjeder, groviser :oops: og søte bamser og sånt.....
Gjest care Skrevet 11. desember 2003 #8 Skrevet 11. desember 2003 Jeg bruker SMS til korte beskjeder' date=' groviser :oops: og søte bamser og sånt..... [/quote'] Ja ja, til groviser... :oops:
Malou Skrevet 11. desember 2003 #9 Skrevet 11. desember 2003 Det er nok en avsporing, men jeg erfarer at det samme gjelder bruken av mail istedet for telefon. Spesielt på jobb faktisk. Det er lettere å kritisere og ta andre ubehageligheter pr mail enn å ta opp telefonen å ringe. Forøvrig bruker jeg sånn stort sett SMS kun til korte beskjeder og spørsmål. Sender ikke særlig mange SMS lenger. Jennifer
Gjest Katarine Skrevet 11. desember 2003 #10 Skrevet 11. desember 2003 Jeg bruker SMS til å gjøre avtaler. Ellers foretrekker jeg å snakke. Kan forresten ikke fordra såkalte søte, masseproduserte bamsemeldinger eller grove vitser, heldigvis har heller ikke vennene mine sansen for denslags.
aline Skrevet 11. desember 2003 #11 Skrevet 11. desember 2003 Bruker SMS til å sende godmorgenhilsen til kjærsten min, til å avtale eller bekrefte møtesteder og tider, til å sende en liten "har du det bra?"-melding til kjærsten. korte meldinger, korte spørsmål, og enkel planlegging av avtaler gjøres på SMS. Synes også endel av disse masseproduserte bildene er litt slitsomme, men det hender jeg får små søte fra kjærsten, og da er det litt søtt da, men mest fordi det er kjærsten som tenker på meg. :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2003 #12 Skrevet 11. desember 2003 Sms er et veldig dårlig komunikasjonsmiddel. Blir sint når noen legger ut om alvorlige ting der. Sist så skrev jeg tilbake at det er et veldig dårlig komunikasjonsmiddel så du får vente til vi treffes eller du ringer meg.
Gjest Nicoline Skrevet 11. desember 2003 #13 Skrevet 11. desember 2003 Jeg skriver helst "Hahaha" og "ja" og "nei" husker at en venn ble helt perpleks en gang jeg skrev en hel setning. Av sønnen min fikk jeg kjeft fordi jeg skrev på bokmål til ham, jeg burde jo vite at på SMS skriver man på dialekt, det var helt unaturlig for ham at mor skrev melding på bokmål. Jeg kan ikke fatte at folk gidder å ha lange samtaler via SMS - som sagt så blir det mest korte svar som de jeg nevnte over her. SMS kan aldri erstatte en telefonsamtale ...
Edie Skrevet 12. desember 2003 #14 Skrevet 12. desember 2003 Jeg bruker SMS til korte beskjeder, korte hilsner og enkle avtaler.
Labella Skrevet 12. desember 2003 #15 Skrevet 12. desember 2003 Bruker SMS til korte beskjeder - tar aldri opp alvorlige ting via SMS, men det er det dessverre andre som gjør... Bestemora til min datter sendte en SMS til meg. Jeg kjørte bil, og datteren satt ved siden av - jeg så hvem meldingen var fra, og holdt på å gi telefonen til datteren og be henne lese den. Heldigvis var det noe som stoppet meg - for den meldingen var nemlig beskjed om et dødsfall i familien! Skjønner ikke hvordan det går an å sende et slikt budskap via tekstmelding :o
Nymfen Skrevet 13. desember 2003 #16 Skrevet 13. desember 2003 Jeg bruker sms til avtaler&beskjeder, men også til å snakke litt med venner&slekt andre steder i landet som ikke har nett. Kan skrive to-tre mld. og si litt om hvordan det står til, når jeg ikke orker snakke i tlf. Når det gjelder temaer hvor det er sansynlighet for konfrontasjoner er det latterlig å prøve å kommunisere pr sms, man kan jo ikke høre hverandres tonefall og er dømt til å misforstå hverandre. Liker ikke så godt bamser,kjedemeldinger og dill, men mamma sender meg mye slikt.. :o
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. desember 2003 #17 Skrevet 14. desember 2003 Synes det er greit å bruke SMS til å krangle med Bjørnemannen. Da får jeg alltid sagt det jeg skal uten å begynne å tute... Selvfølgelig må man respektere den andre parten også, og hvis ikke Bjørnemannen var interessert i å diskutere på den måten, så måtte vi gjort det annerledes. Det må sies at vi IKKE sitter ved siden av hverandre i sofaen og sender meldinger så busta fyker! En fordel jeg kan se, er at man kan tenke seg litt om før man svarer, siden man ikke kan regne med noe kontant svar fra den andre parten. Dette gjelder også mail og chat. Dessuten er det lettere å holde oversikten over hvem som sa hva.
Chantique Skrevet 14. desember 2003 #18 Skrevet 14. desember 2003 Jeg diskuterer det meste pr. sms, og blir det en seriøs diskusjon/krangel ut av det, tar vi resten på telefon.
pusla Skrevet 14. desember 2003 #19 Skrevet 14. desember 2003 Jeg bruker sms først og fremst til korte, hyggelige meldinger og for å gjøre avtaler. Men har opplevd at andre har tatt opp seriøse temaer i sms til meg, noe jeg liker dårlig. Jeg har også blitt dumpet per sms, da ble jeg utrolig sinna. Det er en feig måte å ta opp slike ting på synes jeg!!
Cand alt Skrevet 14. desember 2003 #20 Skrevet 14. desember 2003 Jeg diskuterer det meste pr. sms, og blir det en seriøs diskusjon/krangel ut av det, tar vi resten på telefon. :o kan man virkelig diskutere via sms :o Ikke mange argumentene der i gården
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå